forelsket colombiamamma Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg har noen tøffe morgener for tiden, da min 4 år lille/store datter skal ha klær på seg. Hun er en skikkelig rosa, glitre, tyll prinsessejente (noe som er helt normalt på den alderen) og dongeribukse uten fint blomstermønster er helt grusomt. Hun går i barnehage og blir selvsagt også påvirket der. Mange av jentene i bh. går i skjørt eller kjole uansett hvor kaldt det er ute, og det vil jo selvfølgelig min datter også ha på. Nå er hun forkjølet og det er ikke aktuelt for meg å la henne gå i barnehage med tynne klær. I morges var det tid for en ny disputt:o) Vanligvis sier jeg til henne under kveldsstellet at hun skal gå med det og det dagen etter, og da er det åpent for noe forhandling, men i går kveld hadde jeg ikke tid til det. Senere på kvelden fant jeg frem to rosa gensere, dongeribukse UTEN MØNSTER!!!! og resten av klærne som hun skulle ha på seg og la dem pent fram. Jeg så på ansiktet hennes da hun kom inn på badet i morges at her var der noe hun ikke synes noe om, og riktignok...det var den buksen uten mønster! "Jeg kan ikke gå med den, mamma! For da kommer jentene i barnehagen til å si at jeg har stygg bukse på meg!! Jeg må ha den rosa buksen med blomster på." Hun måtte gå med dongeribuksen uten mønster, som forøvrig er veldig tøff! Det sa jeg faktisk til henne også: "Den buksen er jo kjempetøff!" Da svarer hun: "Den skal ikke være tøff, den skal være fin!" Ok, det kan jeg være enig i. Når en er 4 år og helst vil være en prinsesse eller en havfrue, da passer ikke en tøff dongeribukse inn i bildet, nei! Hilsen en "helt gal" mor:o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128598-barn-og-mote/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
yogi Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Hei Har også ei lita 4 år gammel tulle som er helt prinsesse og havfruegal for tiden. Hver morgen våkner hun og påstår at hun har bare drømt om prinser og prinsesser. Når vi er i butikken, springer hun bort til alle bladene og blar henført i de. Heldigvis greier jeg ennå å kle på henne vanlige klær når hun skal i barnehagen, men det varer nok ikke så lenge. ) Det sies at den rosa prinsessealderen går over, men jeg sier nå hva gjør nå det om de er litt prinsesser da? Gutta har jo sine helter de også. Kaptein Sabeltann og Beckham m.fl. Hilsen ei som til tider må finne seg i å bli kalt dronning i stedet for mamma. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128598-barn-og-mote/#findComment-784695 Del på andre sider Flere delingsvalg…
forelsket colombiamamma Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Hei Har også ei lita 4 år gammel tulle som er helt prinsesse og havfruegal for tiden. Hver morgen våkner hun og påstår at hun har bare drømt om prinser og prinsesser. Når vi er i butikken, springer hun bort til alle bladene og blar henført i de. Heldigvis greier jeg ennå å kle på henne vanlige klær når hun skal i barnehagen, men det varer nok ikke så lenge. ) Det sies at den rosa prinsessealderen går over, men jeg sier nå hva gjør nå det om de er litt prinsesser da? Gutta har jo sine helter de også. Kaptein Sabeltann og Beckham m.fl. Hilsen ei som til tider må finne seg i å bli kalt dronning i stedet for mamma. ) Jeg synes det er fint at hun vil være prinsesse, for det er jo det hun er:o), men jeg vil også at hun skal forstå at hun ikke alltid kan være det i barnehagen! Og da mener jeg med tyll og silkekjole, slik som hun ofte ønsker det:o) DET får hun bare ikke lov til, nei. Men jeg er helt enig med deg, det er morsomt å se på dem når de fører seg flott over gulvet og speiler seg som om de ikke hadde noe annet å finne på her i verden:o) ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128598-barn-og-mote/#findComment-784715 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamta Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Hei Har også ei lita 4 år gammel tulle som er helt prinsesse og havfruegal for tiden. Hver morgen våkner hun og påstår at hun har bare drømt om prinser og prinsesser. Når vi er i butikken, springer hun bort til alle bladene og blar henført i de. Heldigvis greier jeg ennå å kle på henne vanlige klær når hun skal i barnehagen, men det varer nok ikke så lenge. ) Det sies at den rosa prinsessealderen går over, men jeg sier nå hva gjør nå det om de er litt prinsesser da? Gutta har jo sine helter de også. Kaptein Sabeltann og Beckham m.fl. Hilsen ei som til tider må finne seg i å bli kalt dronning i stedet for mamma. ) "Hilsen ei som til tider må finne seg i å bli kalt dronning i stedet for mamma. )" Ja, hva MÅ man dog ikke finne seg i...*lol* Ellers har vi også ei Prinsesse på 4, som akkurat har oppdaget Barbie og som elsker å speile seg! Heldigvis syns hun fortsatt det er helt greit å gå i alminnelige klær til daglig både i bhg. og hjemme. Også har vi noen litt "tykkere" hverdagskjoler som et alternativ til prinsesse - kjolene. Hilsener fra enda ei prinsess - mamma 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128598-barn-og-mote/#findComment-784732 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisette Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Hei, Jeg har også en prinsesse i huset, - og det kan bli litt mye innimellom. Men, enn så lenge er hun nok ganske moderat i sin 'prinsessestil'. Det er ikke snakk om å bruke kjoler i tyll i barnehagen, så defor går min prinsesse nesten alltid i spencer-kjoler eller skjørt i barnehagen. Det er faktisk enklere for henne når de skal kle på seg for å gå ut, - det er bare å smette utav skjørtet eller kjolen, og hoppe inn i tynn eller tykk ullbukse alt etter været :0) Enklere med toalettbesøkene også :0) (Hun er 3,5) Jeg er gift med prinsen :0) Hilsen nok en dronning, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128598-barn-og-mote/#findComment-784892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frø Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Hei Har også ei lita 4 år gammel tulle som er helt prinsesse og havfruegal for tiden. Hver morgen våkner hun og påstår at hun har bare drømt om prinser og prinsesser. Når vi er i butikken, springer hun bort til alle bladene og blar henført i de. Heldigvis greier jeg ennå å kle på henne vanlige klær når hun skal i barnehagen, men det varer nok ikke så lenge. ) Det sies at den rosa prinsessealderen går over, men jeg sier nå hva gjør nå det om de er litt prinsesser da? Gutta har jo sine helter de også. Kaptein Sabeltann og Beckham m.fl. Hilsen ei som til tider må finne seg i å bli kalt dronning i stedet for mamma. ) Jeg har også ei som er helt tussete etter rosa. Det var en tid da hun bare ville ha rødbetsalat på brødskiva for den er "rååååsa!" Men prinsesse vil hun IKKE være!!! Hun vil heller være dronning for de bestemmer, prinsesser er bare til pynt, fikk jeg vite. Jeg trer på et rosa tyllskjørt over snekkerbuksa på vanskelige dager, og går fra henne i barnehagen med et stort smil. HERLIG. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128598-barn-og-mote/#findComment-785229 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisette Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Jeg har også ei som er helt tussete etter rosa. Det var en tid da hun bare ville ha rødbetsalat på brødskiva for den er "rååååsa!" Men prinsesse vil hun IKKE være!!! Hun vil heller være dronning for de bestemmer, prinsesser er bare til pynt, fikk jeg vite. Jeg trer på et rosa tyllskjørt over snekkerbuksa på vanskelige dager, og går fra henne i barnehagen med et stort smil. HERLIG. Oi, da er det jeg som bestemmer :0) Jeg er jo 'dronning', akkurat som din skatt :0) Men så er de så nusselige, de 'kusinene'. Klem, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128598-barn-og-mote/#findComment-785348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kinamamsen Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Min eldste datter elsker å pynte seg og har alltid elsket å være prinsesse. Rosa, glitter, tyll, sving i skjørtet, kroner o.s.v. Min yngste datter har derimot ingen sans for moter. Hun er et dyr! Det er å kle seg ut, nesten, hver dag når man skal i barnehagen. Hun går alltid med hale (et tørkle, skjerf el.l.) Hun er elg, hare, Tussi, Brumlemann, pus, hund o.s.v. Jeg vet ikke hva som har vært mest slitsomt jeg; den peroden jeg var dronning og eldstejenta var prinsesse; eller nå når jeg er Brumlemamma, Tussimor, harepusmamma o.s.v. Når det gjelder dyrene må jeg skjerpe meg litt mere for der skifter det stadig hvem jeg er, og det er ikke bra å rote seg bort og ikke følge med ;o) Det kan være tøft for en travel mamma å henge med til enhver tid; men moro det er det ! I barnehagen står hun for dagens humoristiske innslag med sine mange habitter og sine mange rare påfunn. Jeg håper hun var vokst det av seg til hun begynner på skolen så kankje vi kan bruke noe annet enn utkledningstøy ...! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128598-barn-og-mote/#findComment-785438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
forelsket colombiamamma Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Min eldste datter elsker å pynte seg og har alltid elsket å være prinsesse. Rosa, glitter, tyll, sving i skjørtet, kroner o.s.v. Min yngste datter har derimot ingen sans for moter. Hun er et dyr! Det er å kle seg ut, nesten, hver dag når man skal i barnehagen. Hun går alltid med hale (et tørkle, skjerf el.l.) Hun er elg, hare, Tussi, Brumlemann, pus, hund o.s.v. Jeg vet ikke hva som har vært mest slitsomt jeg; den peroden jeg var dronning og eldstejenta var prinsesse; eller nå når jeg er Brumlemamma, Tussimor, harepusmamma o.s.v. Når det gjelder dyrene må jeg skjerpe meg litt mere for der skifter det stadig hvem jeg er, og det er ikke bra å rote seg bort og ikke følge med ;o) Det kan være tøft for en travel mamma å henge med til enhver tid; men moro det er det ! I barnehagen står hun for dagens humoristiske innslag med sine mange habitter og sine mange rare påfunn. Jeg håper hun var vokst det av seg til hun begynner på skolen så kankje vi kan bruke noe annet enn utkledningstøy ...! De er rett og slett herlige! Og det å være dronningmor, brumlemamma eller andre fantasimammaer er noe vi snart ikke lenger får være. Barna vokser så fort og vi får leke med så lenge det varer. Jeg er sikker på at jeg kommer til å savne denne tiden når prinsessen vokser til, som f.eks tyllet og tiaraene, ballettskoene og strutteskjørtet! Det er rett og slett snakk om å gripe dagen og glede seg over den og det som skjer:o) klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128598-barn-og-mote/#findComment-785975 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.