Gå til innhold

Hva kan jeg bli?helse-og sosialsektor...

Anbefalte innlegg

Gjest skolelys plutselig?

Har tatt hjelpepleie vk1 men vil gjenre bli noe "mer", noe større. Kan jeg hoppe over på sykepleie? Føler jeg har større muligheter for etterutdanning innen intensivpleie etc der!?

Må jeg begynne fra skratsj hvis jeg vurderer en annen retning innen helse og sosialsektoren?

Noen sted på nett jeg finner de forskjellige grunnutdannelsene og kan "se! hvilke retninger jeg har å forholde meg til?

Eneste grunn til at jeg vil noe mer er at jeg går voksenopplæring (26år) og føler det går lekende lett...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/128782-hva-kan-jeg-blihelse-og-sosialsektor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som hjelpepleier kan du gaa rett over paa sykepleierstudiene, uten studiekompetanse... Hvis du ikke fullfoerer hjelpepleien og helelr ikke ahr studiekompetanse/ realkompetanse maa du ta dette foerst!

gaa inn paa samordnaopptak.no og les

"Som hjelpepleier kan du gaa rett over paa sykepleierstudiene, uten studiekompetanse... "

Dette stemmer vel ikke?

Man må ha studiekompetanse for å komme inn på sykepleier'n. Kan ta påbygning med allmenn, da.

Gjest tarantino

"Som hjelpepleier kan du gaa rett over paa sykepleierstudiene, uten studiekompetanse... "

Dette stemmer vel ikke?

Man må ha studiekompetanse for å komme inn på sykepleier'n. Kan ta påbygning med allmenn, da.

Undersøk i alle fall; det er så mange nye regler. Man kan ta fagbrev som hjelpepleier om man ikke har videregående, og da får man skole/praksis. Så kan man vel søke seg videre??

Man trenger almennfaglig/generell studiekompetanse for å begynne på sykepleien.

Som sykepleier har du masse muligheter til å videreutdanne deg; jordmor, helsesøster, intensivsykepleier, anestesisykpleier, operasjonssykepleier, osv osv.

I tillegg finnes videreutdanninger innen diabetespleie, geriatri (eldre), hjertesykdommer, lungesykdommer, nyresykdommer etc etc.

Med andre ord, masse muligheter. Ikke så mye å velge i hvis man er hjelpepleier. Dessuten har sykepleiere bedre lønn;-)

Sykepleierutdanningen tar 3 år, videreutdanningene litt forskjellig tid.

Lykke til uansett valg!

Gjest epletre

Dette stemmer vel ikke?

Nei.. har ei venninne som kom inn iaar uten studiekompetanse, hu har jobba som hjelpepleier i to aar naa!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...