Gå til innhold

Gluten/melkefri diett hos barn med asperger

Anbefalte innlegg

Gjest Håper noen vet...

Er det noen som har erfaring med dette? Leste på en nettside at mange autismetilstander også innebærer intoleranse for melk og glutenproteiner.

Hvor får man isåfall testet dette, går man til allmennlegen og får henvisning, eller går dette inn under alternativ medisin?

Har en sønn som skal utredes av PPT, ingenting er sagt enda men jeg ser at han har endel autistiske trekk. Han har noen av de klassiske asperger-symptomene, men ikke alle. Han er 6 år. Har slitt med nedsatt hørsel, men hører bra nå.

Jeg har lest endel om asperger nå og forstår at dette i tilfelle blir en livslang diagnose.

Jeg vil så gjerne hjelpe ham til å få en lettere hverdag, og dette med diett hørtes jo interessant ut.

Noen som vet noe om dette?

Fortsetter under...

• 3 uker senere...

Vi har begge våre barn på den dietten, og det har virkelig vært redningen for oss!

Les litt mer her: www.npif.no

Prøvene sendes NeuroZym Biotek AS på Snåsa, det enkleste er å kontakte dem direkte på [email protected], så får du alle nødvendige opplysninger.

Hvis du vil, kan du sende meg en e-post på [email protected]

Håper dere får hjelp av dette!

• 3 uker senere...

Hei!

Jeg er voksen og har Aspergers. Jeg har ikke hørt så mye om dietter for Aspergers, men tror jeg får magetrøbbel av for mye melkemat og noen typer brød.

Vi prøver forøvrig å starte opp en egen Aspergersforening med lokallag. Vi har jo egne problemer og mange, spesielt voksne har ennå ikke fått noen diagnose.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...