Gjest mulighet? Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Hadde problemer med amming helt fra starten. Fikk ikke melk før etter mange dager, og lillegutt var veldig misfornøyd hele tiden. Etter råd fra helsestasjon begynte vi med tillegg, da han ikke fikk nok fra meg. Jeg ammet fortsatt jevnt,men følte at jeg ikke fikk særlig mer melk. Fikk etterhvert betennelse, gutten fikk trøske og det hele gikk i stå følte jeg. Han var fornøyd med flaska, og melkeproduksjonen gikk bare en vei... Han får nå kun tillegg, har ikke ammet på 1,5 måned. Gutten har veldig treg mage og sliter med dette.Føler han er mistilfreds pga dette.Så nå angrer jeg på at jeg sluttet helt med ammingen, selv om jeg vet at der og da følte jeg det som det eneste riktige, da vi kom inn i en ond sirkel, der han ble sint ved puppen og sint når flasken kom etter pupp. Det ble mye bedre da det kun ble flaske. Men nå dukker tankene opp, om at jeg kanskje kunne gjort mer for å få opp produksjonen, selv om jeg i den situasjonen jeg var følte jeg hadde gjort det jeg kunne. Spørsmålet er da om jeg nå har mulighet til å få i gang produksjonen.Er det overhodet mulig?? Håper på innspill, for dette sliter meg veldig. Føler nå at puppen hadde vært god å ha, når han omtrent bryter seg etter halve flaska og nekter og ta mer, pga hard mage. Han får det ikke ut. Er det mulighet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129013-f%C3%A5-igang-igjen-melken/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ragnhild Alquist, Helsesøster Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Kjære mulighet.Du skriver at det har vært vansker fra starten av og at det ble bedre da du tok en bestemmelse om å gå over til flaske. Etter fødsel kan det ta 3-8 dager før melkeproduksjonen kommer igang. Komplikasjoner ved fødsel,som stort blodtap og morkakerester,sykdom hos mor eller barn,vansker med å få barnet på brystet og problemer med sugingen kan ha innvirkning på forsinket melkeproduksjon.Amming er noe mor og barn må lære sammen og ikke alle mødre opplever å få den hjelp de trenger til dette i starten.Det kan være mulig å starte opp amming igjen, men innstill deg på at det "koster".Her er noen spørsmål som kan være nyttig å stille seg: Hvordan ser de nærmeste rundt deg på at du ønsker å gjenoppta ammingen? Du trenger tid,avlastning og psykisk støtte.Et familieråd kan være en nyttig start. Er du motivert for å bruke det meste av tiden din de neste ukene,måndene på dette? Har du flere barn som trenger deg? Hva gjør det med deg dersom barnet avviser brystet og ikke ønsker å suge? Er det realistisk og tro at du kan få full melkeproduksjon og isåfall ikke, er litt godt nok? Dersom du bestemmer deg for å prøve, tenk at du starter opp som om det var første gangen: Mye nærhet og ikke presses men la barnet få finne tilbake selv.Hvis barnet tar brystet,bør brystet tilbys like ofte som i starten, hver 2-3 time dag og hver 4 time natt. Man kan gi tillegget med sonde på brystet et såkaldt hjelpebryst,da vil barnet suge dypere, stimulere brystet bedre og samtidig få tillegg.Kan du finne noen i nærmiljøet ditt som er gode på amming og som kan veilede deg og støtte deg gjennom prosessen? Uansett hva du velger, høres det ut som om barnet trenger hjelp til å få igang avføringen. Maltekstrakt i tillegget, vann å drikke mellom måltidene for erstatningsernærte barn kan hjelpe. Hvis det er et tilbakevennende problem, snakk med de på helsestasjonen om dette. Tenk på at tross store ammeproblemer har barnet ditt fått morsmelk i starten av livet! Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129013-f%C3%A5-igang-igjen-melken/#findComment-790610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.