Gå til innhold

Gleder meg ikke over jula i år...

Anbefalte innlegg

Gjest Ventelei

Jula pleier å være den beste tiden på året for meg, men det er helt flatt hos meg. Ingen gode følelser å spore...

Vi venter på tildeling fra Øst Europa og har ventet med papirene i giverlandet i 13 måneder nå.

Føles som om vi aldri får noen barn...

Hvor lenge ventet dere andre på barn fra Øst Europa?

Hvor raskt går ventiden i andre land?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129134-gleder-meg-ikke-over-jula-i-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Troya1365380348

Hei

Du må ikke la ventetiden ta fra deg viljen til å ha det bra. Tenk så fint den første jula med sønn/datter blir. Gjør ting som du kan tenke deg å begynne med når du blir foreldre! La dette ble generaljula liksom. Din tur kommer helt sikker!! Prøv å bruk ventetiden til å lage nye tradisjoner - nye rutiner. Det blir så fint når ventetiden endelig er over!!

Mist ikke motet, og mist ikke humøret. Der ute er det et barn som bare venter på å få komme til nettopp deg.

Ha en trivelig jul.

Kjære deg.

I kina var det tidligere 14 mnd. ventetid, men den er sunket drastisk ned til rundt 8-9 mnd.Andre steder er ventetiden gått oppover så det er en evig runddans dette tror jeg.Ingenting er helt sikkert.

MEN det er ikke noen god følelse å gå slik å vente/lengte etter barnet sitt!!

Julen er således den verste tiden på året i tillegg, nettopp fordi den forbindes så veldig med FAMILIE.

Jeg har ikke så mye å trøste deg med, men husk at det er lov å være lei seg og gråte ved behov.Det tror jeg de fleste som adopterer går igjennom....

Jeg og andre med meg har alltid fått det rådet med å dra på kino, restaurant, dans e.l. når vi har gått og ventet på vårt første barn. Jeg husker jeg bare ristet på hodet av det rådet. Jeg hadde jo ikke gjort annet følte jeg dengang. Men i dag skjønner jeg hvorfor det rådet blir gitt. Fordi når barnet kommer blir det nesten ikke tid og anledning til slikt.Så derfor gir jeg også dette rådet videre til andre, da kan tiden fordrives med noe ok alikevel...Tross alt.

En stor klem til deg og mange andre som må vente veldig lenge...

hilsen

Jeg vet ikke om det er noen trøst..., men det kan være mye verre.....

Håper for din skyld at dere ikke må vente like lenge som oss.... Det er nå over 2 år siden papirene ble sendt til Peru....

Heller ingen lysning i sikte....Vi får bite tennene sammen og håpe det beste...

Venteklem fra en som er like lei....

Fatt mot ! Da jeg gikk og venta mitt første barn(øst europa)laga jeg Den adventskalenderen med "tusen"smådeler. Hver jul vi tar den fram blir jeg mektig imponert selv for en tålmodighet jeg måtte ha hadd..... med den ihvertfall! Kanskje en ide til deg og ? Jeg vil ihvertfall alltid huske det året jeg satt og plundra med den kalenderen.Lykke til !

Annonse

Kjære deg, jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Jula er liksom den tiden på året da det føles aller mest meningsløst å bare være to voksne.

På høsten og før jul de siste årene har jeg også hatt det slik at jeg ikke har greid å glede meg til jul. I år hadde jeg en periode hvor vi hverken skulle har juletre eller noe.

Men hver jul har blitt fin allikevel! Vi har kuttet ut en del pliktopplegg (enkelte masete familieselskaper..) og tatt hensyn til oss selv. Vi har kost oss med god mat og drikke, sovet lenge, vært på kino og i det hele tatt sørget for å feire jul på vår måte.

Barnløshet er dessuten bare en midlertidig tilstand all den tid man er i en adopsjonsprosess. Selv om lengselen og den uendelige ventetiden kan overskygge det meste, gjelder det å forsøke å fokusere på det som er positivt: at man har tid til å dyrke kjæresteforholdet, passe romslig økonomi, interessant jobb, tid til å late seg med en god bok osv.

Med de beste ønsker for julen fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...