Gjest er det noen erfaringer med dette? Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Hei alle sammen Lurer på om dere hadde noen ønsker om alder? Lurer litt på dette siden jeg har hørt at jo eldre barnet er jo vanskeligere er det. Tenker da på at de har lagret mange ting på minnet som kan komme opp igjen ved senere anledninger. F.ek en 2 åring?!?!?!? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129222-et-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-ny-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Våre to var henholdsvis 2 år 6 mnd og 2 år 3 mnd da vi hentet dem. Hos Lillebror virker alt fra Thailand som blåst borte etter at han nå har vært hos oss i rundt 5 mnd, mens Storebror stadig snakker om ting han husker fra da han bodde hos mae. Små glimt som innimellom dukker opp. Storebror er nå 5 år, og ut fra det han sier er det tydelig at han hadde det svært godt der han var, men "eg ville nå helst til dåkke likevel, eg". Kan nok ha betydning i positiv retning at begge var i gode, trygge fosterfamilier. Overgangen gikk begge ganger svært fint, selv om det selvsagt var en del gråt første dagene, noe som forsvant hos begge med det samme vi kom hjem. Lillebror var heller ikke særlig begeistret for sin nye mamma de første ukene. Om det senere kommer frem ting fra en traumatisk overtakelse (noe det alltid vil være for et barn uansett) er det alt for tidlig å si noe om. Ved adopsjon av såpass "store" barn tror nå _jeg_ det teller mye at barna har vært i fosterfamilie i stedet for på barneheim, men helt sikker kan jeg jo ikke være. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129222-et-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-ny-her/#findComment-789025 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tromsmamma Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Alle barn har med seg "sin bagasje" og forskning viser at de to første årene i et barns liv har stor betydning for reaksjonsmønster og evnt. tilpasningsvansker.Vi fikk oppleve det da vår sønn skulle begynne i barnehagen. Han var 17mnd da vi fikk han(fra barnehjem) og 2 1/2år da han skulle begynne i barnehagen.Den reaksjonen og panikken han fikk under omvisnininga glemmer jeg aldri.Var kjempeglad over å treffe masse nye unger MEN da han oppdaga hvilerommet med mange sprinkelsenger som sto tett ble han helt hysterisk stakkars. Det var tydelig at at han husket..Det gikk bra til slutt men vi brukte laaang tid på tilvenninga og jeg var så mye i barnehagen den første tiden for å gjøre han trygg at jeg nesten måtte betale kaffepenger..Men den dagen han sto og vinka til meg uten å gråte var en Stor dag og da først følte jeg at han var fullstendig trygg og stolte på meg. Så husk ,uansett hvor lite/stort barnet er må man ikke glemme at de har opplevd ting vi ikke vet om. De fleste barn som kommer er tross alt over ett år når de kommer til oss. Ta gjerne kontakt hvis du lurer på andre ting !Vi er nå igjen godkjent for barn 0-3år og føler oss adskjillig mer forberedt en første gang uansett hvor stort barn vi får. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129222-et-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-ny-her/#findComment-789883 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.