Gå til innhold

ventetid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mange forskjellige land representert her på DOL fra alle tre foreningene. Jeg blir forvirra av alle forskjellige "ventetider". Kan noen skolere meg?Godkjenningsdatoen fra BUFA er felles men hvor lang ventetid(ca.self)er det på de forskjellige landene?Noen operer med dato for distrikt f.eks men så kommer dato for gokjenninger og så datoer for tildelinger og datoer for...Greit å vite for ei med bare to datoer å forholde seg til!

Skrevet

I Colombia så er det dato for sending av papirer til ICBF, dato for godkjenning,. så venter man på tildeling av distrikt og så venter man på beskjed om å oppdatere attestene og DA er det rett før!! SÅ kommer tildelingen..

Alt dette varierer.. noen ganger går det raskt, andre ganger ikke.. noen ganger ber Colombia om å få tilleggsopplysninger og da går det jo litt ekstra tid.

Hvilket land er det dere skal adoptere fra? Kanskje litt lettere å si noe mer om ventetid når man vet hvilket land det gjelder!

Lykke til med ventingen

Skrevet

Vi er 2. gangs Thaiadoptanter (VB)

Med Thailand er det to venteperioder etter BUFA godkj.

Tid til tildeling; dvs fra papirene sendes til Thailand til vi får tildeling.

Denne perioden estimeres nå til å være mellom 5-8 mnd.

Så er det ventetiden fra tildeling til henting;

Denne er nå ca 6-8 mnd.

Vi har nå ventet i snart 7 mnd. på tildeling, så nå MÅ det skje noe.

Ved første tildeling tok det i underkant av 6 mnd fra papirene gikk til Thailand til vi var hjemme igjen med prinsen. Nå går det nok dobbel så lang tid.

(Når det gjelder røykinga skulle jeg jo slutte forrige gang vi fikk tildeling, nå venter vi som sagt nr.2 og jeg må bli kvitt nikotinmonsteret som hyler på mat.)

Ha en fin dag!

hilsen fra en annen Tromsmamma

Skrevet

Vi er 2. gangs Thaiadoptanter (VB)

Med Thailand er det to venteperioder etter BUFA godkj.

Tid til tildeling; dvs fra papirene sendes til Thailand til vi får tildeling.

Denne perioden estimeres nå til å være mellom 5-8 mnd.

Så er det ventetiden fra tildeling til henting;

Denne er nå ca 6-8 mnd.

Vi har nå ventet i snart 7 mnd. på tildeling, så nå MÅ det skje noe.

Ved første tildeling tok det i underkant av 6 mnd fra papirene gikk til Thailand til vi var hjemme igjen med prinsen. Nå går det nok dobbel så lang tid.

(Når det gjelder røykinga skulle jeg jo slutte forrige gang vi fikk tildeling, nå venter vi som sagt nr.2 og jeg må bli kvitt nikotinmonsteret som hyler på mat.)

Ha en fin dag!

hilsen fra en annen Tromsmamma

Tusen takk for svar! Blir stadig klokere.Vi får holde kontaktenbåde med venting og røyking..ehh røykekutt mener jeg

Skrevet

I Colombia så er det dato for sending av papirer til ICBF, dato for godkjenning,. så venter man på tildeling av distrikt og så venter man på beskjed om å oppdatere attestene og DA er det rett før!! SÅ kommer tildelingen..

Alt dette varierer.. noen ganger går det raskt, andre ganger ikke.. noen ganger ber Colombia om å få tilleggsopplysninger og da går det jo litt ekstra tid.

Hvilket land er det dere skal adoptere fra? Kanskje litt lettere å si noe mer om ventetid når man vet hvilket land det gjelder!

Lykke til med ventingen

Tusen takk for svar ! Det var da utrolig mange etapper dere må igjennom i Colombia. Vi adop.sist fra Romania og davar det kun to etapper(i 1997).Nå venter vi på tildeling fra Sør Afrika(ingen reg.dato der nede)og har et håp om å få det iløpet av ettervinter/våren.Etter tildeling er det ca tre uker til vi kan reise og hente vår nye skatt.krible ,krible i magen allerede !

Skrevet

Tusen takk for svar ! Det var da utrolig mange etapper dere må igjennom i Colombia. Vi adop.sist fra Romania og davar det kun to etapper(i 1997).Nå venter vi på tildeling fra Sør Afrika(ingen reg.dato der nede)og har et håp om å få det iløpet av ettervinter/våren.Etter tildeling er det ca tre uker til vi kan reise og hente vår nye skatt.krible ,krible i magen allerede !

Hei Tromsmamma.

Vi skal også til SørAfrika, men er ikke kommet så langt. Fikk brev fra VB om at de anbefaler SA og barn 0-2 år. Holder på med sosialrapporten. Hadde vært kjekt å følge deg videre i prosessen.

Når sendte dere ned papira til SA?

Håper å høre fra deg.

Skrevet

Hei Tromsmamma.

Vi skal også til SørAfrika, men er ikke kommet så langt. Fikk brev fra VB om at de anbefaler SA og barn 0-2 år. Holder på med sosialrapporten. Hadde vært kjekt å følge deg videre i prosessen.

Når sendte dere ned papira til SA?

Håper å høre fra deg.

Kjempeflott at vi er flere ! Våre papirer ble sendt til SA i beg.av november. De har en mnd sommerferie på denne tiden så vi får ei ekstra ventetid.Håper jo inderlig at vi får reise nedover på ettervinteren men dette med ventetid er jo et vidt begrep.. vil gjerne holde kontakten !Lykke til videre "søster" :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...