Gå til innhold

Jern i kroppen...

Gjest Bekymret for bestefar

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret for bestefar

Min bestefar har fått beskjed for en stund siden om at han har altfor mye jern i kroppen. Er nå å tapper blod en gang i uka. En halv liter hver gang. Han har ikke fått vite noe om dette kan være farlig, hva det kommer av osv... Legene vet liksom ikke noe. Dette er noe som han hele tiden går å tenker på, slår seg ikke ordentlig til ro. Han hadde over 4000 før han begynte å tappe, vanlig er vel rundt 60 om ikke jeg tar feil!?

De siste tappingene har det stige igjen, og de vet heller ikke hvorfor det.

Kan noen gi meg litt info? Noen som har vært borti lignende? Hva kommer dette av?

På forånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129416-jern-i-kroppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bekymret for bestefar

De tapper vel ikke en halvliter blod hver uke???? Da blir det fort tomt. Blodgivere gir jo kun 4 ganger i året slik at de ikke blir blodfattige.

Jo de gjør faktisk det... Han har fått beskjed om at det er mulig å gjøre det hver uke i inntil 5 år. Syns dette høres helt sinnsykt ut... Merker det veldig godt på han også, føler seg veldig slapp og tenker mye på hva dette kan være...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129416-jern-i-kroppen/#findComment-791384
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...