Gå til innhold

Amme ønskes! Soveoppskrift ønskes!

Anbefalte innlegg

"Amme ønskes!" Ja, det hadde vært greit om man kunne annonssert etter i avisa... "Babyen" min er nå 10 mnd gammel og da han var 6 uker gml begynte han å sove hele natten, deilig! Men da han ble 7 mnd og forkjøla, ja da begynte han å våkne om natten og jeg stilte opp med pupp... han var jo tett i nesa og fikk tydligvis hjelp med å sutte pupp. Men han har jo ikke gitt seg med å våkne på natten, så nå begynner jeg å bli rimelig trøtt og sliten. Har prøvd å la han sovne igjen uten pupp, men det tar så lang tid at det mest enkle er å gi han pupp sånn at det blir søvn å få på oss andre 3 i huset også....

Nå er det 1 md til jeg begynner å jobbe og før den tid må han lære seg å sove hele natten... Det er ikke mye han sover i løpet av dagen, så det er bare at han har vendt seg til "godsaker" om natten tenker jeg. Jaja, det går seg vel til. Far er hjemme mange dager i julen, så da får han ta noen netter med minstemann, så kanskje han skjønner at det ikke blir pupp på han om natten fremover.

Fortsetter under...

Jada, vi begynte natt-avvendingen i 1 års alderen. Tok 3 netter så var det stille. Jeg tok henne selv, og gav henne masse kroppskontakt i "overgangsperioden".

Selv delte jeg den i to, slik at matinntaket hennes på dagtid skulle få tid til å innstille seg, sånn at hun ikke lå alt for sulten om nettene.

Dvs jeg tok "halve" natta i slengen.

Hun fikk også vann på flaske.

(hehe, hadde aldri trodd de magiske 3 skulle gjelde hos oss - men det gjorde de)

Jada, vi begynte natt-avvendingen i 1 års alderen. Tok 3 netter så var det stille. Jeg tok henne selv, og gav henne masse kroppskontakt i "overgangsperioden".

Selv delte jeg den i to, slik at matinntaket hennes på dagtid skulle få tid til å innstille seg, sånn at hun ikke lå alt for sulten om nettene.

Dvs jeg tok "halve" natta i slengen.

Hun fikk også vann på flaske.

(hehe, hadde aldri trodd de magiske 3 skulle gjelde hos oss - men det gjorde de)

Jeg ville ha prøvd å ikke gi pupp om natten om jeg visste at han fikk i seg nok mat på dagen/kvelden. Noe han ikke har gjort. Bortsett fra de siste 2 ukene. Han har vært endel syk og ikke spist noe særlig, men nå har apetitten økt, så nå er det vel på tide og ikke gi noe pupp på natten.

Jeg får håpe det holder med 3 netter for meg også, ellers blir det vel lett til at man tyr til puppen igjen. Alt for å få sovet :)

Jeg ville ha prøvd å ikke gi pupp om natten om jeg visste at han fikk i seg nok mat på dagen/kvelden. Noe han ikke har gjort. Bortsett fra de siste 2 ukene. Han har vært endel syk og ikke spist noe særlig, men nå har apetitten økt, så nå er det vel på tide og ikke gi noe pupp på natten.

Jeg får håpe det holder med 3 netter for meg også, ellers blir det vel lett til at man tyr til puppen igjen. Alt for å få sovet :)

Ja, det plaget meg litt at kanskje matinntaket hennes på dagtid var lite på grunnlag av ammingen om natta.

Det viste seg egentlig å neppe ha noen sammenheng, det ble ikke spesielt bedre på dagen uansett, hun er visst bare småspist:)

Ikke for å t amotet fra deg, men da jeg tok nattavvenning på min mellomste tok det 21 netter. Men det som gjorde at vi holdt ut var at vi skrev opp når hun våknet, og hvor lenge hun var våken.

Vi la et ark og en blyant utenfor soveromsdøra hennes, og noterte klokkeslettene der. Da kunne vi se at det gikk fremover selv om det tok lang tid. Lykke til.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...