Gjest mmia Skrevet 18. desember 2000 Del Skrevet 18. desember 2000 Jeg har lyst til å begynne å regulere måltidene til poden litt snart. Han er 10 uker og spiser når han har lyst, og det er veldig ofte. Har forsøkt å utsette meste måltid litt, for å se om han blir så sulten at han spiser seg god og mett. Kler av ham og stimulerer sugerefleksen underveis. Han spiser ofte 5-6 ganger pr natt, og det begynner å bli slitsomt etterhvert. Ethvert forsøk på å regulere døgnrytme hans har vært fåfengt, han sover nøyaktig når det passer ham uansett hva vi gjør. Jeg innbiller meg at hvis man får noe slags styr på matinga, f.eks. ca hver 3. time, ville dette ha hjulpet på døgnrytmen hans. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12956-regulere-m%C3%A5ltider/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anette Huitfeldt, jordmor Skrevet 19. desember 2000 Del Skrevet 19. desember 2000 Kjøre mmia. Det er normalt at diebarn ikke har noe spesielt system på måltidene. Det er vanlig med 8- 12 måltider pr 24 timer og at det enkelte tider på døgnet blir hyppigere mellom måltidene spesielt på kvelden. Hvis man prøver å regulere måltidene så tidlig kan det være man overser de naturlige økedagene som ofte skjer blant annet rundt 3 mnd alder, og din melkeproduksjon vil ikke bli godt nok stimulert. Jeg skjønner godt at nettene blir veldig slitsomme men det er ingen holdepunkter for at ved å styre ammingen inn på 3 timers intervaller vil hjelpe døgnrytmen. Det er vel heller i strid med barnets fysiologiske behov. Morsmelken er lettfordøyelig og magesekken blir raskt tom. Prøv å gjøre forskjell på dag og natt og ved å ha faste rutiner rundt leggetid. Feks bad, kos, sang og stell. Hvis barnet ligger inne hos dere kan det være barnet våkner hyppig av deres lyder. Det behøver ikke nødvendigvis alltid være sult. Det kan hjelpe hvis feks far prøver å roe barnet en gang i løpet av natten. Denne fasen er kortvarig og varer heldigvis ikke evig og etterhvert vil hyppigheten av måltidene avta. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12956-regulere-m%C3%A5ltider/#findComment-63672 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.