Gå til innhold

Noen som har mistet pga kromosomfeil?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer på om det er noen av dere her inne som har mistet barna deres pga kromosomavvik.

Jeg er 30 år, og gravid for 8. gang.

Har hatt tre spontanaborter, en dødfødsel i uke 28, og født tre friske, sunne barn.

Jeg er nå 12+1, og fikk på onsdag påvist en stor cystisk, væskefylt pose på nakken til babyen jeg bærer.

Var i går på Riksen, og tok utallige UL-undersøkelser, på flere forskjellige apparater, og med flere forskjellige leger.

De mener det er utenkelig at babyen kan være frisk, og skal ta morkakeprøve på mandag for å finne ut _hvilket_ kromosomavvik det er snakk om.

Har selv nesten bare tenkt på Downs Syndrom, men legene tror det er mer sannsynlig at det er et annet syndrom siden cysten er så stor.

Er veldig redd for at det kan være noe som ikke er forenelig med liv, og at vi skal miste Lille.

Babyen ser veldig livskraftig ut, men legene sier at det at den har en kromosomfeil gjør at h*n kan dø når som helst likevel.

Siden hjertet slår veldig fint og regelmessig, og Lille tydelig er veldig aktiv der inne, kan jeg liksom ikke godta at h*n bare skal dø plutselig.

Vil så gjerne høre andres historie, hvis noen av dere har erfaring med kromosomskader...

Vet naturlig nok lite om temaet, og synes det er vanskelig å ikke vite hva vi kan vente oss.

Klem til dere alle...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129757-noen-som-har-mistet-pga-kromosomfeil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sletthei

Vil først av alt gi deg en stor klem. Dette er en vond situasjon for dere og du har tydeligvis gått gjennom mye allerede. Jeg har et barn sjøl som ahr kromosomfeil. Hadde jordmora som tok ul vært litt flinkere hadd ehun påvist mange avvik allerede i fosterlivet. Men fordi det ikke ble oppdaget gikk jeg svangerskapet ut og fødte barnet mitt. Han lever idag, er funksjonshemmet men livskraftig. Det har vært mange tøffe tak, men jeg er jo kjempe glad i og stolt av gutten min. Håper det beste for deg og dine.

Hei kjære Nikkodemus..

Så forferdelig trist at dere har fått denne beskjeden.

Jeg har ingen erfaring å dele med deg, men jeg har mistet et barn og vet jo hvordan det er..

Så jeg føler så inderlig med deg, håper at alt ordner seg..

I Stavanger Aftenblad hadde de flere artikler som kan hjelpe deg med dette.

Som omhandlet kvinner i samme situasjon som deg..

Jeg legger ved linker:

http://aftenbladet.no/magasin/viogvare/article.jhtml?articleID=168737

http://aftenbladet.no/magasin/viogvare/article.jhtml?articleID=168738

Ønsker deg lykke til og ønsker dere alt godt..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...