Gå til innhold

Kontakt med eksens datter!

Anbefalte innlegg

Gjest Eks "mamma"
Skrevet

Hallo

Jeg skulle gjerne hatt noen råd i følgende situasjon:

For 2 1/2 år siden ble det slutt mellom meg og min eks.

Han har en datter som nå er 11 år. Vi har ikke hatt noen kontakt etter bruddet og jeg og min eks er ikke på talefot.

Jeg tenkte å sende en julehilsen til jenta på sms.

Hvordan vil en 11 årig jente reagere på det? Er litt i tvil om jeg skal ta kontakt med henne og ønsker råd.

Gjest spør noe først
Skrevet

Jeg ville forsikret meg om at barnet ønsket en slik kontakt, før jeg tok kontakt etter så lang tid.

Det kan virke forvirrende og vanskelig, hvis hun har glemt det meste av det som var for tre år siden, eller hun har fått nye omsorgspersoner hun forholder seg til nå osv.

Men hvis hun savner kontakt med deg ville det sikkert være hyggelig.

Er det ingen du kan spørre (barnets besteforeldre, barnets mor, din ex's søsken eller andre) før du evt sender en beskjed?

Skrevet

hmh. lurer veldig på dette jeg. kanskje får hun sjokk og vondt i magen. kanskje blir hun glad. kanskje blir hun lei seg. hvem vet.

er sms rette medium da? hva med et julebrev? eller en telefon?

men to og et halvt år er fryktelig lenge for en jente på elleve da, stor sjanse for at hun har prøvd å glemme deg, og så kommer du plutselig tilbake i livet hennes...

Skrevet

Synes du skal la være. Det har gått lang tid uten at du har tatt kontakt, hvorfor skal du gjøre det nå da etter så lang tid? Særlig siden du og eksen ikke er på talefot.

Skrevet

Dersom det er 2 1/2 år siden, så syntes jeg du burde la være.

Gjest ikke gjør det
Skrevet

Først syns jeg du skal spørre deg selv hvorfor du plutselig vil ta kontakt med henne etter 2 1/2 år. Dernest syns jeg du skal prøve å sette deg selv i hennes situasjon. Du har ikke vært i livet hennes på 2 1/2 år - hvordan vil hun reagere på å få SMS fra deg?

Personlig syns jeg SMS er omtrent den verste måten å ta kontakt med folk på, det blir så upersonlig.

Og - du har ikke noe forhold til denne jenta i dag. Ikke send henne SMS, det vil bare forvirre henne, og kanskje til og med såre henne.

Gjest Eks "mamma"
Skrevet

Takk for svar

Helt siden bruddet har jeg hatt lyst å hatt kontakt med jenta. Jeg har jevnligt sendt hilsener til henne gjennom andre familiemedlemmer, men har ikke hatt direkte kontakt. Nå har jenta fått seg egen mobiltelefon, derfor tenkte jeg på sms.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvorfor??

Jeg tror det er best å godta at du er ute av livet hennes...

Skrevet

Hvis du ikke har hatt kontakt med jenta enda, 2.5 år etter samlivsbruddet, må jeg si at det er veldig dårlig av deg.

En simpel tekstmelding nå vil sikkert få henne til å klø seg i hodet.

• 3 uker senere...
Gjest uten signatur
Skrevet

Vet ikke hva du valgte, men ville komme med en kommentar i tilfelle du fortsatt tenker på å ta direkte kontakt, ifall du ikke gjorde det til jul!

1. DU er den voksne her, og må tåle det vonde som voksens av-og-på-kjæresterier medfører. Barn må få slippe slikt.

2. Vær klar over, siden du ikke er på talefot med pappa'n til jenta, at han sikkert vil få greie på hva du har gjort. Hva vil det medføre for dere alle?

Det er vel ikke veldig vanlig å opprettholde kontakt i slike tilfeller. Særlig ikke når dere ekser ikke heller er på talefot. Hva er da liksom vitsen? AT DU savner henne er greit, men dine behov er ikke det essensielle her. Det er barnets beste som må tenkes på. Barn er utrolig sårbare id en alderen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...