Gå til innhold

15-åring og nyttårsaften!

Anbefalte innlegg

Gjest Snart 2004!

Min manns datter på 15 år bor hos oss. I år er hun hos oss på nyttårsaften. Gubben skal jobbe og jeg + småtrolla skal feire sammen med 2 andre fam. med små barn. Skjønner at dette kan bli kjedelig for en 15-åring, og vil forslå at hun kan feire sammen med venner til ca. kl. 23. Deretter komme dit vi er og dra sammen hjem etter kl. 24 en gang. Dette fordi jeg vet hun i helgene har vært på fester hvor det drikkes, og derfor ha muligheten til litt kontroll. Har ikke tenkt til å sitte opp hele natten med en full tenåring. Kan sikkert ikke avverge at de drikker, men føler at ved at hun ikke får rangle ute hele natta, så har vi i det minste litt oversikt.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129902-15-%C3%A5ring-og-nytt%C3%A5rsaften/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun blir vel ikke så begeistret over å måtte gå fra et nyttårsparty kl. 23, da er vel vitsen borte?

Kan hun ikke komme dit dere er, rett etter at ståheien rundt tolvslaget er over, og så drar dere rett hjem? Altså ikke kl. 03 eller 04, men f.eks. 0030?

Jeg synes hun enten burde få lov til å være der til etter rakettene er satt opp (da er man jo ute og har ytterklær på uansett, så det er et naturlig tidspunkt å gå videre til selskapet dere er i), eller, hvis dere tror det ikke er trygt for henne å være på den festen, si hun kan ta med seg en venninne til selskapet dere skal i

Jeg synes mannen din bør vite ganske mye om festen og hvem hun er sammen med der, før han lar sin 15-årige datter være der. Man trenger gode venner man kan stole på hvis en slik fest utvikler seg på en lite hyggelig måte..

Gjest grøss og gru

Jeg synes hun enten burde få lov til å være der til etter rakettene er satt opp (da er man jo ute og har ytterklær på uansett, så det er et naturlig tidspunkt å gå videre til selskapet dere er i), eller, hvis dere tror det ikke er trygt for henne å være på den festen, si hun kan ta med seg en venninne til selskapet dere skal i

Jeg synes mannen din bør vite ganske mye om festen og hvem hun er sammen med der, før han lar sin 15-årige datter være der. Man trenger gode venner man kan stole på hvis en slik fest utvikler seg på en lite hyggelig måte..

Da jeg var 15 og rakettene skulle fyres opp, hadde jeg hverken ytterklær på eller mer vett i huet.

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest sint 16

Jeg syntes nesten dette var litt strengt jeg... Hun kunne vel fått vært til det nye året HADDE kommet??

altså...selv om nyttårsaften er over føler jeg at jeg burde svare på dette innlegget.

jeg er en jente på 16 år. forrige nyttårsaften når jeg var 15. lå jeg sørpefull på en sofa når rakettene ble skutt opp. Samme gjelder året før.

I år derimot drakk jeg nesten ikke i det hele tatt. Pga av erfaringen jeg har skaffet meg har jeg funnet ut akkurat hvor mye jeg tåler og kan nå ha det moro med alkohol istedet for å drikke for mye. Dette hadde jeg aldri funnet ut hvis jeg ikke hadde fått eksprimentert mer som ung.

Å si til en 15 åring at hun må hjem kl 23...er faktisk det dummeste jeg har hørt noen gang. beklager å si det, men hvis du skal nekte datteren din å gå ut på den måten kommer det til å ende i en forbasket frustrert tenåring som en gang kommer til å tippe over, og kanskje ikke gidde å komme hjem i det hele tatt.Hva med å la henne kommer hjem halv to??

det jeg ville foreslått i dette tilfellet er at du hadde snakket med henne før nyttårsaften og sagt at du regnet med at det kom til å bli alkohol der, for så å si at du håpet at hun kunne vise nok ansvar til å holde sag på passelig avstand fra rakettene og ikke drikke for mye.

da vil hun sannsynsligvis faktisk prøve å holde dette. Å nekte henne i noe, vil bare føre til frustrasjon og at hun eventuelt drikker for mye på bare pur F.

Sist men ikkeminst! ungdommer er faktisk IKKE barn. Vi har sex, drikker og prøver ut diverse ting. Dette er en del av ungdomstiden!

• 3 uker senere...

altså...selv om nyttårsaften er over føler jeg at jeg burde svare på dette innlegget.

jeg er en jente på 16 år. forrige nyttårsaften når jeg var 15. lå jeg sørpefull på en sofa når rakettene ble skutt opp. Samme gjelder året før.

I år derimot drakk jeg nesten ikke i det hele tatt. Pga av erfaringen jeg har skaffet meg har jeg funnet ut akkurat hvor mye jeg tåler og kan nå ha det moro med alkohol istedet for å drikke for mye. Dette hadde jeg aldri funnet ut hvis jeg ikke hadde fått eksprimentert mer som ung.

Å si til en 15 åring at hun må hjem kl 23...er faktisk det dummeste jeg har hørt noen gang. beklager å si det, men hvis du skal nekte datteren din å gå ut på den måten kommer det til å ende i en forbasket frustrert tenåring som en gang kommer til å tippe over, og kanskje ikke gidde å komme hjem i det hele tatt.Hva med å la henne kommer hjem halv to??

det jeg ville foreslått i dette tilfellet er at du hadde snakket med henne før nyttårsaften og sagt at du regnet med at det kom til å bli alkohol der, for så å si at du håpet at hun kunne vise nok ansvar til å holde sag på passelig avstand fra rakettene og ikke drikke for mye.

da vil hun sannsynsligvis faktisk prøve å holde dette. Å nekte henne i noe, vil bare føre til frustrasjon og at hun eventuelt drikker for mye på bare pur F.

Sist men ikkeminst! ungdommer er faktisk IKKE barn. Vi har sex, drikker og prøver ut diverse ting. Dette er en del av ungdomstiden!

Jeg er helt enig med deg. Seriøst. Jeg fikk lov til å være ute til kl 2 da jeg var 15-16. Jeg fikk også lov til å drikke "litt" men bare hvis foreldrene mine gav meg en øl eller to. Jeg drakk selvfølgelig mer enn det,men nå har jeg et fornuftig syn på alkohol.De fleste jeg kjenner med strenge foreldre har drukket seg dritafulle på hjemmebrent og enkelte har sklidd ut. Så jeg må si jeg begynner å bli litt smålig irritert på politikere og anti-alkohol grupper som sier at får man alkohol hjemme så drikker man mere osv osv.det sier nemlig statistikkene,. Jeg tror heller de bør drite i statistikkene å ta seg en tur ut å se hvordan det virkelig er!!!

Jeg ble glad fordi mine foreldre gav meg løse tøyler,men ikke FOR løse selvsagt.Jeg ville ikke misbruke tilitten deres og skuffe dem,.

Jente22

• 4 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...