Gjest Litt i tvil om dagen. Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Hei Er det noen her som har byttet land etter at papirene er sendt fra Norge? Vi er ennå ikke godkjente i giverlandet. Hva med pengene man allerede har betalt foreningen ? Er det for sent å bytte land når man er kommet dit vi er i prosessen? Og hvordan stiller det seg til å bytte forening, det landet vi evnt. kan tenke oss i stedet er i en av de andre foreningene... Har egentlig ikke så veldig lyst å bytte land, men synes ventetiden er veldig lang, og vi må kanskje regne med at det kan ta ennå to år før vi får tildeling. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130008-bytte-av-land/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Jeg tror at hvis du bytter land, men ikke forening så koster det ikke noe ekstra - og pengene du allerede har betalt er da "sikret". Hvis du derimot bytter forening, så vil adopsjonen gjennom den foreningen du har i dag stoppes. Noe av det du har betalt inn vil du kunne få tilbake, men ikke alt. I VB er det en trappesats for hvor mye man får igjen - avhengig av hvor lang i prosessen man er kommet. Jeg tror ikke at deres nåværende forening overfører penger til den nye foreningen dere velger. Det betyr at dere må betalt fullt inn til den nye foreningen, samt at noe av det dere allerede har betalt inn vil "gå tapt". Formelt sett er det ikke vanskelig å skifte verken land eller forening. Ved skifte av land må dere få ny BUFA-godkjenning, men det vil foreningen deres hjelpe dere med. Tror at det er viktig at dere kjenner på magefølelsen angående det valget dere allerede har tatt.....for du i ditt hjerte mer enn din panne finner det sanne (det brukte min morfar å si). Lykke til med valget! klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130008-bytte-av-land/#findComment-794576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rao Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Jeg tror at hvis du bytter land, men ikke forening så koster det ikke noe ekstra - og pengene du allerede har betalt er da "sikret". Hvis du derimot bytter forening, så vil adopsjonen gjennom den foreningen du har i dag stoppes. Noe av det du har betalt inn vil du kunne få tilbake, men ikke alt. I VB er det en trappesats for hvor mye man får igjen - avhengig av hvor lang i prosessen man er kommet. Jeg tror ikke at deres nåværende forening overfører penger til den nye foreningen dere velger. Det betyr at dere må betalt fullt inn til den nye foreningen, samt at noe av det dere allerede har betalt inn vil "gå tapt". Formelt sett er det ikke vanskelig å skifte verken land eller forening. Ved skifte av land må dere få ny BUFA-godkjenning, men det vil foreningen deres hjelpe dere med. Tror at det er viktig at dere kjenner på magefølelsen angående det valget dere allerede har tatt.....for du i ditt hjerte mer enn din panne finner det sanne (det brukte min morfar å si). Lykke til med valget! klem fra Heisann ) Vi byttet land fra Etiopia til Kina etter papirene våre var gått til Etiopia. Vi hadde vel kanskje hatt papirene der i tre måneder da vi byttet. Vi måtte da betale AF nesten 10 000 kroner ekstra for ny oversettelse og legalisering av papirene. Dette måtte vi fordi vi byttet av egen vilje, ikke pga at AF sa vi måtte. Så jeg vil tro at dersom dere får beskjed av foreningen om å bytte land, så blir det gratis. Dersom dere bytter forening, vil jeg tro at mesteparten av det dere har betalt inn, vil dere miste. Dette er bare noe jeg tipper altså, så du bør nok høre med foreningen din om dette. Lykke til videre- klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130008-bytte-av-land/#findComment-794613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.