Gå til innhold

Baby blues, depresjon osv.

Anbefalte innlegg

Gjest StudentenA

Hei!

Jeg har lest en god del om fødselsdepresjon i forbindelse med "biologiske" fødsler. Men så kom jeg over der en adobtivmor fikk noe som kunne minne om baby blues. Hun følte barnet hun fikk tildelt var helt fremmed for henne, at faren tok seg bedre av det en henne og andre fødselsdepresjons tegn.

Det tok lang tid før hun ble knyttet og ordentlig glad i barnet, hvilket hun nå hevdet hun var til det maksimale i dag.

Finnes det noen form for "fødselsdepresjoner" /baby blues for adobtivforeldre også ?

Hvordan fungerer da dette og hvor vanlig er det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130058-baby-blues-depresjon-osv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en adoptant

Jeg tror det er ganske vanlig, i likhet med fødende. Man lager seg masse drømmer og forhåpninger om tiden når man får barnet, og så opplever man at man er dødssliten, at det kommer utfordringer man ikke var forberedt på, osv.

Helt normale reaksjoner med andre ord.

Jeg vet at det er en her som har skrevet artikkel om det, men jeg husker ikke i farten hvem/hvor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...