Gå til innhold

Ulv i fårikål, og kanskje andre


Gjest er såå enig så

Anbefalte innlegg

Gjest Ugga Bugga

vi er nordmenn og født her, tro eller ikke tro, alle er ikke kristne. Muslimene som kommer hit, hører ivertfall ikke hjemme her

Og hva med muslimene som blir født her i Norge? Hører ikke de heller hjemme her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 188
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    72

  • Ulv I Faarikaal

    41

  • Goliath

    34

  • Grip

    11

Mest aktive i denne tråden

Jeg er helt enig med sør i det han skriver angående religion både hjemme i Norge og ute. Skal jeg være ærlig, så synes jeg ikke vi nordmenn er særlig annerledes når vi bosetter oss i andre land. Skrekkens eksempel er vel Spania, hvor det lages norske borettslag, hvor spanjoler ikke har stemme/-kjøpsrett... Vi tar også godt for oss i USA med feiring av nasjonaldag, norske sjømannskirker og norsk mat... eller hva??

er forsåvidt enig der ja,men nordmenn lever ikke på sossen i andre land, de klarer seg selv regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tittelitteti

Og hva med muslimene som blir født her i Norge? Hører ikke de heller hjemme her?

Jeg har to venninner fra Pakistan, begge født i norge, norsk statsborgerskap. De går i norske klær og bærer ikke hodeplagg. Mennene har de selvfølgelig hentet fra Pakistan, ordnet av foreldrene, de traff altså mannen den dagen de giftet seg. Selv om de sikkert kan bli lykkelige slik så forstår jeg ikke helt hvorfor disse jentene ikke kan få lov til å velge mann selv, men det er bare slik det er for dem. En av venninne gråt da hun måtte gifte seg med en mye eldre mann, han var søskenbarnet hennes så de lignet jo på hverandre, hun var veldig lei seg og hadde mest lyst til å nekte, men av ære for familien så gjorde hun det. I norge er det forbudt med tvangsgifting, men likevel så forekommer det nok veldig veldig ofte, jentene orker ikke å få slått av seg hånden av familien. En annen ting jeg reagerer på er at mødrene deres ikke kan et eneste ord norsk etter å ha bodd i norge i over 26 år, hvordan er dette mulig??? fedrene snakker norsk, men det er jo fordi at de går ut blandt folk, konene snakker kun med andre pakistanske koner. De må jo få velge selv hvordan de skal leve, men jeg synes bare det er litt merkelig når du har bodd i et land i over 26 år at de ikke vil lære deg deres språk,(kan ikke engelsk heller) slik at du ikke blir helt avsperret fra omverdenen. Det jeg også vil frem til er at selv om jeg har utenlanske venner så har jeg mine meninger om utlendinger i landet, er ikke rasist for det om, mine venninner er enig i noe, og uenig i andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Henrik

Jeg har to venninner fra Pakistan, begge født i norge, norsk statsborgerskap. De går i norske klær og bærer ikke hodeplagg. Mennene har de selvfølgelig hentet fra Pakistan, ordnet av foreldrene, de traff altså mannen den dagen de giftet seg. Selv om de sikkert kan bli lykkelige slik så forstår jeg ikke helt hvorfor disse jentene ikke kan få lov til å velge mann selv, men det er bare slik det er for dem. En av venninne gråt da hun måtte gifte seg med en mye eldre mann, han var søskenbarnet hennes så de lignet jo på hverandre, hun var veldig lei seg og hadde mest lyst til å nekte, men av ære for familien så gjorde hun det. I norge er det forbudt med tvangsgifting, men likevel så forekommer det nok veldig veldig ofte, jentene orker ikke å få slått av seg hånden av familien. En annen ting jeg reagerer på er at mødrene deres ikke kan et eneste ord norsk etter å ha bodd i norge i over 26 år, hvordan er dette mulig??? fedrene snakker norsk, men det er jo fordi at de går ut blandt folk, konene snakker kun med andre pakistanske koner. De må jo få velge selv hvordan de skal leve, men jeg synes bare det er litt merkelig når du har bodd i et land i over 26 år at de ikke vil lære deg deres språk,(kan ikke engelsk heller) slik at du ikke blir helt avsperret fra omverdenen. Det jeg også vil frem til er at selv om jeg har utenlanske venner så har jeg mine meninger om utlendinger i landet, er ikke rasist for det om, mine venninner er enig i noe, og uenig i andre ting.

Ja, det finnes pakistanske koner i Norge som ikke kan norsk, akkurat som det finnes norske koner i Spania som ikke kan spansk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nordmenn

vi er nordmenn og født her, tro eller ikke tro, alle er ikke kristne. Muslimene som kommer hit, hører ivertfall ikke hjemme her

Latterlig påstand.

Du skriker så fryktelig om at vi er et kristent land. Og grunnloven har et kristent fundament, ja. Men vi tillater jo folk å tro på hva de vil. Vi har demokrati og religionsfrihet. Om folk velger ikke å ha noen religiøs tilhørighet, eller velger en annen tilhørighet enn "statskirke-tro", så er de i sin fulle rett.

Bare innenfor kristendommen finnes det utallige retninger, og noen av dem er vel så ekstreme som noen islamske. Ta Jehovas Vitner, Pinsevenner, Livets Ord, Scientologer, osv. Alle disse tror på ulik måte. Enkelte av dem er meget ekstreme, og "passer" jo ikke inn i vårt "kristne land". Faktisk er det mange av dem som tror på en måte som gjør at de syns statskirke-religionen er alt for politisk påvirket, og ikke tro mot bibelen.

Hva som skulle skille alle kristne ekstremister fra islamske ekstremister, eller andre ekstremister, kan jeg faktisk ikke se.

Kan du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nordmenn

Ja, det finnes pakistanske koner i Norge som ikke kan norsk, akkurat som det finnes norske koner i Spania som ikke kan spansk.

For ikke å snakke om svensker og dansker som kan ha bodd i Norge i 50 år og fortsatt ikke lært seg norsk.

Og det verste er at veldig mange av dem er jo høyt utdannede og jobber i stillinger der de er i kontakt med mye mennesker (leger, for eksempel), og er det noe sted man virkelig har behov for språk, så er det jo der. Likevel gidder de ikke lære seg norsk.

Hva er galt med svensker? Hvorfor tar vi ikke bare og rensker landet for dem og sender dem dit de hører hjemme? De løper rundt med svensk flagg på VÅR 17. mai. De gauler svenske sanger på "midtsommer", og de feirer sin egen nasjonaldag. De viser ingen vilje til å integreres med oss og bli norske, og da burde de sendes hjem.

Det er nå min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva så?

Det står ettertrykkelig i den norske Grunnloven at det der religionsfrihet i landet, og i den norske Straffeloven av man ikke skal diskriminere pga religion.

Det forekommer meg altså at du går midt mot det som vi kan kalle "norske verdier"....

Det er ingen som har laget noe problem av at det finnes noen muslimer og jehovas vitner osv osv i dette landet. De skal alle nyte godt av våre friheter til å utøve sin religion.

Vi ønsker imidlertid ikke at noen av disse totalitære kreftene skal få påvirke samfunnsutviklingen i dette landet. Derfor må innvandring av fremmedkulturelle skje på et nivå som gjør at vi får til en fornuftig integrering.

Grunnloven kan ikke brukes som beskyttelse for krefter som ønsker at de friheter som nettopp finnes i denne loven, skal avvikles.

Man kan godt være nazist i dette landet under beskyttelse av lovverket, men det betyr ikke at vi med åpne øyne bør fylle landet med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om svensker og dansker som kan ha bodd i Norge i 50 år og fortsatt ikke lært seg norsk.

Og det verste er at veldig mange av dem er jo høyt utdannede og jobber i stillinger der de er i kontakt med mye mennesker (leger, for eksempel), og er det noe sted man virkelig har behov for språk, så er det jo der. Likevel gidder de ikke lære seg norsk.

Hva er galt med svensker? Hvorfor tar vi ikke bare og rensker landet for dem og sender dem dit de hører hjemme? De løper rundt med svensk flagg på VÅR 17. mai. De gauler svenske sanger på "midtsommer", og de feirer sin egen nasjonaldag. De viser ingen vilje til å integreres med oss og bli norske, og da burde de sendes hjem.

Det er nå min mening

Vanskeligheter oppstår når de nyankomne tilhører inkompatible kulturer og tilstrømningen skjer i et omfang som gjør integrering umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er forsåvidt enig der ja,men nordmenn lever ikke på sossen i andre land, de klarer seg selv regner jeg med.

De fleste "innvandrere" lever heller ikke på sosialen i Norge, og uansett om så var, så kan jeg ikke helt se hvilken relevans det skulle ha for religion???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som har laget noe problem av at det finnes noen muslimer og jehovas vitner osv osv i dette landet. De skal alle nyte godt av våre friheter til å utøve sin religion.

Vi ønsker imidlertid ikke at noen av disse totalitære kreftene skal få påvirke samfunnsutviklingen i dette landet. Derfor må innvandring av fremmedkulturelle skje på et nivå som gjør at vi får til en fornuftig integrering.

Grunnloven kan ikke brukes som beskyttelse for krefter som ønsker at de friheter som nettopp finnes i denne loven, skal avvikles.

Man kan godt være nazist i dette landet under beskyttelse av lovverket, men det betyr ikke at vi med åpne øyne bør fylle landet med dem.

Hvor har du det fra at muslimene vil "avvikle Grunnloven"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De følger jo Grunnloven, som sier at vi har religionsfrihet her i landet.

Allah er bare arabisk for Gud - kristne som snakker arabisk ber til Allah. De kristne og muslimene har jo felles gud.

For øvrig imponerer du stort med din "analyse"! ;-)

Analysen holder jevn bra standard.

Sørs hersketeknikker er sikkert velutviklede, men man ser skjelden sør nærme seg dette nivået hva angår saklig innhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du det fra at muslimene vil "avvikle Grunnloven"?

Muslimer står for en totalitær ideologi, der forakt for basale menneskerettigheter er fremtredende. Jeg vil anta at vår grunnlov passer dårlig for de fleste muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskeligheter oppstår når de nyankomne tilhører inkompatible kulturer og tilstrømningen skjer i et omfang som gjør integrering umulig.

det som gjør integrasjonen vanskelig er bl.a. din "oss og dem" mentalitet. ved å fokusere på enhver liten forskjell du finner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Analysen holder jevn bra standard.

Sørs hersketeknikker er sikkert velutviklede, men man ser skjelden sør nærme seg dette nivået hva angår saklig innhold.

Det er så morsomt at når noen påpeker at det "de brune skjortene" skriver er enten trakassering av uskyldige eller ren løgn, så klynker de og kaller det "hersketeknikker".

Patetisk og ynkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis muslimene skal holde seg i Mekka, hvorfor skal ikke de kristne da holde seg i Jerusalem?

Det er slik at Norge er en selvstendig nasjon, hvor norske borgere har visse plikter og rettigheter. Nordmenn bestemmer hvem som skal tildeles disse.

Utlendinger har ingen rett til å bosette seg her (unntatt EØS) og nyte godt av våre rettigheter. Slik tilflytting er politiske valg. Vi kan altså styre tilflyttingen av personer fra inkompatible kulturer.

Den skandaløse innvandringspolitikken er selvsagt et politisk ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimer står for en totalitær ideologi, der forakt for basale menneskerettigheter er fremtredende. Jeg vil anta at vår grunnlov passer dårlig for de fleste muslimer.

Der demonstrerer du din totale uvitenhet om islam. Selvsagt finnes det muslimske fundamentalister, akkurat som det finnes kristne fundamentalister i Norge. Hva så?

Med tanke på at du ikke kjente til forkjellen mellom hinduisme og islam så overrasker det dog ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så morsomt at når noen påpeker at det "de brune skjortene" skriver er enten trakassering av uskyldige eller ren løgn, så klynker de og kaller det "hersketeknikker".

Patetisk og ynkelig.

Det opprinnelige innlegget kan umulig karakteriseres som "brunskjorte" eller rasistisk. Jeg vil anta at 90% av folket vil si seg enig i det.

Dine hersketeknikker er kun det vanlige pk-pjattet for å hindre folk i å si sin mening. Teknikkene er i ferd med å miste sin kraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nordmenn

Det er slik at Norge er en selvstendig nasjon, hvor norske borgere har visse plikter og rettigheter. Nordmenn bestemmer hvem som skal tildeles disse.

Utlendinger har ingen rett til å bosette seg her (unntatt EØS) og nyte godt av våre rettigheter. Slik tilflytting er politiske valg. Vi kan altså styre tilflyttingen av personer fra inkompatible kulturer.

Den skandaløse innvandringspolitikken er selvsagt et politisk ansvar.

Morsom du Grip. :-)

Ingen kan flytte hit, unntatt EØS.... Det er nå en del mennesker det, da. Og noen av dem har andre religioner også, har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som gjør integrasjonen vanskelig er bl.a. din "oss og dem" mentalitet. ved å fokusere på enhver liten forskjell du finner.

"Dem og oss"-tenking kan kun unngås ved at tilstrømningen reduseres kraftig. Nå er tilstrømningen så stor at ghettoer er i ferd med å utvikles. Integrering blir umulig.

Ansvaret for at innvandringspolitikken er ute av kontroll, er ikke mitt ansvar alene, ikke ditt heller. Det er rett og slett en konsekvens av elendige politiske vedtak, påvirket av en liten, men politisk korrekt krets i media og politikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...