frø Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 I går satt jeg å så på et flott reiseprogram fra Kina på Travel Channel. De viste mye kultur og kinesisk musikk fyllte hele stuen vår. Lille frøkna som lå å sov egentlig våknet for å tisse og sa "Mamma sitter du å hører på babymusikk?" Hun har altså fortsatt minner om slik musikk, og må ha hørt musikk på barnehjemmet da hun var baby! Rørende.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130214-babymusikk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Dette var da merkelig at du skrev dette innlegget. Min lille datter på 3 år fant noen CD-er som vi kjøpte i Kina. Satte de i spilleren og skrudde den av etter et par sanger. Jeg spurte om hun ikke ville høre på musikk fra Kina. Nei, det er jo babymusikk sa hun. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130214-babymusikk/#findComment-796300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisette Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 hei :0) Det var synd jeg ikke fikk med meg at det var et slikt program... men det kommer kan hende i reprise :0) Vår tulle vil slettes ikke høre på musikk som er 'kinesisk' eller noe som ligner, - 'Det er ikke musikk", sier hun da. Mere er det ikke å si om den saken. Hun reagerer faktisk med å bli 'skvetten', 'engstelig' og snakker om masker som hun slettes ikke har sansen for.(Hun har hele tiden vært redd for masker og sminkede ansikt av alle slag, alle ansikt uten mimikk er skremmende). Vi har virkelig noe å jobbe med her, - siden vi jo reiser til Kina rett etter nyttår. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130214-babymusikk/#findComment-796454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kinamamsen Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 hei :0) Det var synd jeg ikke fikk med meg at det var et slikt program... men det kommer kan hende i reprise :0) Vår tulle vil slettes ikke høre på musikk som er 'kinesisk' eller noe som ligner, - 'Det er ikke musikk", sier hun da. Mere er det ikke å si om den saken. Hun reagerer faktisk med å bli 'skvetten', 'engstelig' og snakker om masker som hun slettes ikke har sansen for.(Hun har hele tiden vært redd for masker og sminkede ansikt av alle slag, alle ansikt uten mimikk er skremmende). Vi har virkelig noe å jobbe med her, - siden vi jo reiser til Kina rett etter nyttår. Har ingen kommentarer om musikken, denne gangen - men om masker/utkledning. Begge mine jenter har vært redde for de som har vært utkledd, hatt masker, hjelm o.s.v. Karneval i barnehagen var et mareritt mere enn det var moro. Det vi gjorde av å investere i litt utkledingstøy som har blitt noe av det mest populære å leke med her hos oss ! Vi malte litt i ansiktet og prøvde forsiktig litt masker og etterhvert gikk det seg til. Kanskje noe å prøve for deg også? Kjøp et antrekk som du vet er populært. Hos oss begynte vi med Pippi kostyme med parykk. Det ble ikke så skremmende lengre når de så at de også kunne forandre seg med andre klær ev. sminke på. God tur til Kina på nyåret forresten ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130214-babymusikk/#findComment-796554 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisette Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Har ingen kommentarer om musikken, denne gangen - men om masker/utkledning. Begge mine jenter har vært redde for de som har vært utkledd, hatt masker, hjelm o.s.v. Karneval i barnehagen var et mareritt mere enn det var moro. Det vi gjorde av å investere i litt utkledingstøy som har blitt noe av det mest populære å leke med her hos oss ! Vi malte litt i ansiktet og prøvde forsiktig litt masker og etterhvert gikk det seg til. Kanskje noe å prøve for deg også? Kjøp et antrekk som du vet er populært. Hos oss begynte vi med Pippi kostyme med parykk. Det ble ikke så skremmende lengre når de så at de også kunne forandre seg med andre klær ev. sminke på. God tur til Kina på nyåret forresten ! Hei, Det var nesten enklere ifjor, da hadde barnehagen et tema fra et eventyr, og vår lille skatt gikk glad avgårde - utkledd som katt, med pels og allting :0) Litt sminke i ansiktet var greit. Gullet vårt fikk sminkesaker i gave, og hun lekte med kattepelsen sin, så lang alt ok. Men, SÅ kom Halloween, - du store min, - jeg er sikkert på at hun fikk frysninger nedover ryggen! Det var litt spennede å stå i vinduet å se på alle de 'fryktinngydene' utkledde som kom og ringte på, - og jeg fikk 'gleden' av å dele ut alle gottepakkene hun hadde vært med på å lage. Foleden var det nissefest i barnehagen, og i den anledning fikk hun rød farge i kinnene og små fregner, - hun var ganske uvillig til å se slik ut i ansiktet, - men godtok det da hun så flere andre i barnehagen sminket på samme måte. Det går greit å kle seg ut, særlig som ballerina eller prinsesse, og 'liksom' ta på sminke, men 'ekte' sminke, - det kommer vel :0) Kjenner meg også igjen når det gjelder hjelmer. Vår skatt var livredd de som satt på motorsykler og scootere! Det var virkelig leit for henne. Det endte opp med at vi gikk hjem til alle i nabolaget som kjørte med motorsykler, fikk komme inn i garasjene, se på motorsyklene og fikk se alle de som gjemte seg under helhjelmene. Tenk, det viste seg jo at det var fedre og mødre til barna i gaten, - under de hjelmene :0) Den verste hjelm-skrekken, og 'iskrembil-skrekken' er over, og det med 'iskrembiler' kan vi ta en annen gang. Tror neppe nissen kommer til oss julaften, men det har ikke noe med at vår skatt ikke er snill og grei (Som så mange voksne sier, - nissen kommer somregel uansett), da er det heller fordi at reinsdyrene til nissen er så tørste at nissen simpelten ikke får anledning til å besøke alle barna. Men pakkene, husker han på å legge igjen utenfor døren :0) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130214-babymusikk/#findComment-796635 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kinamamsen Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Hei, Det var nesten enklere ifjor, da hadde barnehagen et tema fra et eventyr, og vår lille skatt gikk glad avgårde - utkledd som katt, med pels og allting :0) Litt sminke i ansiktet var greit. Gullet vårt fikk sminkesaker i gave, og hun lekte med kattepelsen sin, så lang alt ok. Men, SÅ kom Halloween, - du store min, - jeg er sikkert på at hun fikk frysninger nedover ryggen! Det var litt spennede å stå i vinduet å se på alle de 'fryktinngydene' utkledde som kom og ringte på, - og jeg fikk 'gleden' av å dele ut alle gottepakkene hun hadde vært med på å lage. Foleden var det nissefest i barnehagen, og i den anledning fikk hun rød farge i kinnene og små fregner, - hun var ganske uvillig til å se slik ut i ansiktet, - men godtok det da hun så flere andre i barnehagen sminket på samme måte. Det går greit å kle seg ut, særlig som ballerina eller prinsesse, og 'liksom' ta på sminke, men 'ekte' sminke, - det kommer vel :0) Kjenner meg også igjen når det gjelder hjelmer. Vår skatt var livredd de som satt på motorsykler og scootere! Det var virkelig leit for henne. Det endte opp med at vi gikk hjem til alle i nabolaget som kjørte med motorsykler, fikk komme inn i garasjene, se på motorsyklene og fikk se alle de som gjemte seg under helhjelmene. Tenk, det viste seg jo at det var fedre og mødre til barna i gaten, - under de hjelmene :0) Den verste hjelm-skrekken, og 'iskrembil-skrekken' er over, og det med 'iskrembiler' kan vi ta en annen gang. Tror neppe nissen kommer til oss julaften, men det har ikke noe med at vår skatt ikke er snill og grei (Som så mange voksne sier, - nissen kommer somregel uansett), da er det heller fordi at reinsdyrene til nissen er så tørste at nissen simpelten ikke får anledning til å besøke alle barna. Men pakkene, husker han på å legge igjen utenfor døren :0) Nissen har først sluppet inn hos oss de to siste gangene. Før det så satt ungene gjemt under bordet mens nissen tok en liten "sveip" innom vår inngangsdør for å sette fra seg sekken. De var stive av skrekk begge to så det var ingen vits i å invitere ham inn ;o) Forøvrig tror vår eldste datter som blir 8 år i januar fortsatt på nissen og det synes jeg er utrolig. Hun synes nesten synd på de andre i klassen som ikke har besøk av den ordentlige nissen - for det har nemlig VI! Min mann er redd hun skal bli ertet så han vil fortelle henne det, men jeg sier at det kommer når det kommer. Hun tror både på tannfeen og nissen. Jeg tror egentlig poenget er at hun VIL tro! Lykke til videre med hjelmer og masker. Halloween er også en pyton kveld hjemme hos oss. De er engstelige hele kvelden begge to og gruer seg hver gang det ringe rpå døra. Vi har prøvd med å slå av lyset og det har hjulpet litt på antall besøkende. Jeg skjønner dere har gjort store anstrengelser for å få til dette ;o) Så rart at mange av disse jentene er redde for nettopp dette. Mine jenter er også livredde for raketter/fyrverkeri og for høye lyder. Det har blitt litt bedre nå, men populært er det ikke! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130214-babymusikk/#findComment-796652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Nissen har først sluppet inn hos oss de to siste gangene. Før det så satt ungene gjemt under bordet mens nissen tok en liten "sveip" innom vår inngangsdør for å sette fra seg sekken. De var stive av skrekk begge to så det var ingen vits i å invitere ham inn ;o) Forøvrig tror vår eldste datter som blir 8 år i januar fortsatt på nissen og det synes jeg er utrolig. Hun synes nesten synd på de andre i klassen som ikke har besøk av den ordentlige nissen - for det har nemlig VI! Min mann er redd hun skal bli ertet så han vil fortelle henne det, men jeg sier at det kommer når det kommer. Hun tror både på tannfeen og nissen. Jeg tror egentlig poenget er at hun VIL tro! Lykke til videre med hjelmer og masker. Halloween er også en pyton kveld hjemme hos oss. De er engstelige hele kvelden begge to og gruer seg hver gang det ringe rpå døra. Vi har prøvd med å slå av lyset og det har hjulpet litt på antall besøkende. Jeg skjønner dere har gjort store anstrengelser for å få til dette ;o) Så rart at mange av disse jentene er redde for nettopp dette. Mine jenter er også livredde for raketter/fyrverkeri og for høye lyder. Det har blitt litt bedre nå, men populært er det ikke! Vår lille jente er også redd for masker og høye lyder. En gang vi stekte pannekaker så begynte brannvarsleren å pipe. Etter det torde hun ikke gå forbi denne i mange måneder. "pip-pip farlig sa hun bare" og nektet å forflytte seg forbi varsleren, vi måtte bære henne langt forbi. Alle høye lyder er farlige og da kommer hun løpende til meg og sier; "jeg blir redd jeg". Det sto faktisk i tildelingspapirene at hun var redd for fyrverkeri og at vi måtte holde henne på armen når det var fyrverkeri. Så nå gleder vi oss til nyttårsaften )-: Her begynner de nemlig å smelle de første allerede kl. seks. En annen ting jeg lurer litt på er dette med månen. Jeg leste for en stund siden på en svensk side at veldig mange av deres kinajenter var så opptatt av månen. Etter dette pekte jeg på månen til vår lille jente og etter dette har hun vært helt overfokusert på månen hun også. Jeg vet at de feirer månefest i Kina. Er det noen andre små kinajenter/gutter som er månefrelste? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130214-babymusikk/#findComment-796683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Vår lille jente er også redd for masker og høye lyder. En gang vi stekte pannekaker så begynte brannvarsleren å pipe. Etter det torde hun ikke gå forbi denne i mange måneder. "pip-pip farlig sa hun bare" og nektet å forflytte seg forbi varsleren, vi måtte bære henne langt forbi. Alle høye lyder er farlige og da kommer hun løpende til meg og sier; "jeg blir redd jeg". Det sto faktisk i tildelingspapirene at hun var redd for fyrverkeri og at vi måtte holde henne på armen når det var fyrverkeri. Så nå gleder vi oss til nyttårsaften )-: Her begynner de nemlig å smelle de første allerede kl. seks. En annen ting jeg lurer litt på er dette med månen. Jeg leste for en stund siden på en svensk side at veldig mange av deres kinajenter var så opptatt av månen. Etter dette pekte jeg på månen til vår lille jente og etter dette har hun vært helt overfokusert på månen hun også. Jeg vet at de feirer månefest i Kina. Er det noen andre små kinajenter/gutter som er månefrelste? Nei nå... ) Jenta her i huset er også veldig opptatt av månen. Så pussig! ) Ellers er det jo en trøst å se at vår datter ikke er den enesste med julenissefobi. Hun er livredd, og da mener jeg liiiivredd! Hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130214-babymusikk/#findComment-796718 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kinamamsen Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Nei nå... ) Jenta her i huset er også veldig opptatt av månen. Så pussig! ) Ellers er det jo en trøst å se at vår datter ikke er den enesste med julenissefobi. Hun er livredd, og da mener jeg liiiivredd! Hilsen fra Så pussig dette er. Jeg har også to jenter som er veldig opptatt av himmelen både dag og natt, men i særdeleshet månen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130214-babymusikk/#findComment-796783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kinamamsen Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Vi tok visst å kuppet tråden din og endte opp i en helt annen diskusjon vi frø ;o) Forøvrig husker jeg godt da du ga en kassett til min yngste gullklump da dere kom fra Kina. Hun kjente helt klart igjen musikken og reagerte umiddelbart da jeg satte den på. Vugget og nynnet i takt med musikkken. Det var vel ca. 6-8 mndr. etter at vi hentet henne hvis jeg husker riktig; og vi hadde ikke hatt hverken kinesisk musikk eller hørt tale etterpå. Mine jenter likte heller ikke at noen snakket kinesisk til de da de var små. Da trakk de seg unna og ble en blanding av sinte og fortvilede. Nå derimot synes de det er kjempespennende! Julekort kommer på mail frø. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130214-babymusikk/#findComment-796786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kompis Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Nei nå... ) Jenta her i huset er også veldig opptatt av månen. Så pussig! ) Ellers er det jo en trøst å se at vår datter ikke er den enesste med julenissefobi. Hun er livredd, og da mener jeg liiiivredd! Hilsen fra Heisan, jeg må også melde meg på her. Vår lille gulljente er også utrolig opptatt av månen - eller månin som hun sier :-). Hun blir nesten fornærmet når det er overskyet slik at hun ikke kan se den. Da skal mamma helst ta bort skyan... Hun er forresten nettopp fylt 2 år for de som ikke er oppdatert, jeg har ikke vært så aktiv her inne i det siste. Alt går kjempefint, vi er utrolig lykkelige! Vår kinatulle er også redd for høye lyder. Mopeder som ruser motoren osv. Jeg er veldig spent på nyttårsaften, ja! Vil samtidig gjerne få ønske dere en riktig god jul og et godt nytt (måne)år!!! Juleklem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130214-babymusikk/#findComment-796787 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ahg Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Vår lille jente er også redd for masker og høye lyder. En gang vi stekte pannekaker så begynte brannvarsleren å pipe. Etter det torde hun ikke gå forbi denne i mange måneder. "pip-pip farlig sa hun bare" og nektet å forflytte seg forbi varsleren, vi måtte bære henne langt forbi. Alle høye lyder er farlige og da kommer hun løpende til meg og sier; "jeg blir redd jeg". Det sto faktisk i tildelingspapirene at hun var redd for fyrverkeri og at vi måtte holde henne på armen når det var fyrverkeri. Så nå gleder vi oss til nyttårsaften )-: Her begynner de nemlig å smelle de første allerede kl. seks. En annen ting jeg lurer litt på er dette med månen. Jeg leste for en stund siden på en svensk side at veldig mange av deres kinajenter var så opptatt av månen. Etter dette pekte jeg på månen til vår lille jente og etter dette har hun vært helt overfokusert på månen hun også. Jeg vet at de feirer månefest i Kina. Er det noen andre små kinajenter/gutter som er månefrelste? Lillesøster har i huset (3,5 år) har alltid vært veldig opptatt av månen. Alle sirkler og halvsirkler ble erklært som måne tidligere. 'Manin!' ropte hun begeistret hver gang hun så månen som toåring. Nå kan hun si 'måne'. Her om dagen så hun opp på månen og erklærte: 'Se, MÅNEN! Jeg ELSKER månen min!' Morsomt at det er flere kinatuller som er måneelskere. Lillesøster er forøvrig hysterisk redd for julenissen - 'han er så rar i ansiktet'! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130214-babymusikk/#findComment-796825 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisette Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Så pussig dette er. Jeg har også to jenter som er veldig opptatt av himmelen både dag og natt, men i særdeleshet månen! ..også her :0) vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130214-babymusikk/#findComment-797193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisette Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Vi tok visst å kuppet tråden din og endte opp i en helt annen diskusjon vi frø ;o) Forøvrig husker jeg godt da du ga en kassett til min yngste gullklump da dere kom fra Kina. Hun kjente helt klart igjen musikken og reagerte umiddelbart da jeg satte den på. Vugget og nynnet i takt med musikkken. Det var vel ca. 6-8 mndr. etter at vi hentet henne hvis jeg husker riktig; og vi hadde ikke hatt hverken kinesisk musikk eller hørt tale etterpå. Mine jenter likte heller ikke at noen snakket kinesisk til de da de var små. Da trakk de seg unna og ble en blanding av sinte og fortvilede. Nå derimot synes de det er kjempespennende! Julekort kommer på mail frø. Beklager 'frø'. Varm 'høstklem' fra mamma'n til din datters 'kusine' :0) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130214-babymusikk/#findComment-797194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frø Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Beklager 'frø'. Varm 'høstklem' fra mamma'n til din datters 'kusine' :0) Det er morsomt når temaene glir synes jeg.... Vår snuppe elsker også månen, og alt som har runde kanter er enten full måne eller halv måne. I fjor sommer badet vi i full måne med morild i vannet. Jenta vår var bare to og et halvt år da, og synes det var litt skummelt, men skryter hemningsløst av å ha svømt mellom månen og stjernene nå. I fjor jul ringte julenissen noen dager før jul og snakket med god jenta mi og spurte om han fikk lov å komme på besøk. Han fikk et bestemt NEI, men også en forespørsel om han vær så snill kunne sette alle gavene utenfor døra og liste seg vekk etterpå. I år er hun bare redd for julenissene som "bor på kjøpesenteret", han kaller vi Biznissen, men fjøsnissen eller tomtenissen som passer på alle dyrene og alle de snille barna er hun god venn med i år og håper at han kommer en tur på besøk. Vi satser i år på å kle ut onkel med skjegg og hvit parykk under nisselua og droppe maske. Jeg liker ikke mennesker som ikke rører på ansiktet sitt, sier nissejenta mi. Hun våknet forresten klokka tre i natt og lurte på om det var nå nissefesten i barnehagen begynte... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130214-babymusikk/#findComment-797218 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bao bao Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Lillesøster har i huset (3,5 år) har alltid vært veldig opptatt av månen. Alle sirkler og halvsirkler ble erklært som måne tidligere. 'Manin!' ropte hun begeistret hver gang hun så månen som toåring. Nå kan hun si 'måne'. Her om dagen så hun opp på månen og erklærte: 'Se, MÅNEN! Jeg ELSKER månen min!' Morsomt at det er flere kinatuller som er måneelskere. Lillesøster er forøvrig hysterisk redd for julenissen - 'han er så rar i ansiktet'! Hei Jeg er også mamma til ei kinatulle som bare elsker månen :0) Hun kunne tidligere våkne på natta og spørre etter månen ( herlig!?) Nå blir hun 3 år - tida bare flyr - og hun elsker fremdeles månen sin! Når det gjelder masker og sminke er det skummelt. Høye lyder var også skremmende før. Nissen er ok - bare han ikke blir for nærgående!! En litt skrekkblandet fryd der tror jeg. Captain Kid - på danskebåten/ Strømstadferja - er noe helt annet. Vesla ble stiv av skrekk da hun så det store maskehodet. Vi har en del forberedelser å gjøre før karneval i februar!! Når det gjelder musikk, er hun veldig glad i vår Cd med kinesiske barnesanger. Da hun var mindre hadde hun en favoritt og ba lenge om "mamma synge "Au, Au, Au"" Litt vasnskelig for mamma dessverre:0)) Jeg vet at de spilte mye barnemusikk på barnehjemmet - i begynnelsen ville hun ikke høre på denne musikken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130214-babymusikk/#findComment-797627 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.