IHS Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Vil bare formidle at AF har fått godkjenning ut 2004 for adopsjon fra private barnehjem i Colombia. Får håpe at vi kan få komme til Cran igjen i 2004. Fantastiske nyheter for oss dette gjelder. God Jul! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130226-private-barnehjem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
snø Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Vi var blant de heldige som i dag fikk beskjed om at nå går våre papirer til FANA. Lettelsen er stor! Mang en gang har jeg lurt på om vi gjorde det rette med å vente, og ICBF-papirene har ligget hos AF siden begynnelsen av september. Men snømannen var så sikker på at dette skulle gå i orden, og hadde det ikke like travelt som meg med familieforøkelsen (selv om også han begynte å bli en smule utålmodig nå på slutten...), så vi ventet vi. Og NÅ er det verd det! :-)) Helt fantastisk flott at departementet overprøvde BUFA her. Den eneste rette avgjørelsen etter mitt syn. Takk til alle som har engasjert seg i saken - ikke minst til FANA- og LP-mammaen som var i møte med departementet :-) Beste hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130226-private-barnehjem/#findComment-796657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krykkjemo Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Vi var blant de heldige som i dag fikk beskjed om at nå går våre papirer til FANA. Lettelsen er stor! Mang en gang har jeg lurt på om vi gjorde det rette med å vente, og ICBF-papirene har ligget hos AF siden begynnelsen av september. Men snømannen var så sikker på at dette skulle gå i orden, og hadde det ikke like travelt som meg med familieforøkelsen (selv om også han begynte å bli en smule utålmodig nå på slutten...), så vi ventet vi. Og NÅ er det verd det! :-)) Helt fantastisk flott at departementet overprøvde BUFA her. Den eneste rette avgjørelsen etter mitt syn. Takk til alle som har engasjert seg i saken - ikke minst til FANA- og LP-mammaen som var i møte med departementet :-) Beste hilsen fra hei snø...jeg har akkurat fått med meg at det nå er muligheter for adopsjon fra private barnehjem, og ble da VELDIG nyskjerrig. Er dette en mulighet også for oss? Vi er klare til å sende våre papirer til oversettelse før de sendes til Colombia. Er det tilleggsopplysninger eller egne oppskriftspakker til disse private barnehjemmene? Hva er forskjellene...??? Håper du kan hjelpe med svar. Vi har vært på hjemmesidene til FANAs venner, og det såg veldig bra ut. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130226-private-barnehjem/#findComment-796727 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snø Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 hei snø...jeg har akkurat fått med meg at det nå er muligheter for adopsjon fra private barnehjem, og ble da VELDIG nyskjerrig. Er dette en mulighet også for oss? Vi er klare til å sende våre papirer til oversettelse før de sendes til Colombia. Er det tilleggsopplysninger eller egne oppskriftspakker til disse private barnehjemmene? Hva er forskjellene...??? Håper du kan hjelpe med svar. Vi har vært på hjemmesidene til FANAs venner, og det såg veldig bra ut. Hilsen Hei Krykkjemo! Jeg skal forsøke å svare så godt jeg kan på spørsmålene dine, men for sikkerhetsskyld bør du kvalitetssikre svarene mine hos AF :-) "Er dette en mulighet også for oss? Vi er klare til å sende våre papirer til oversettelse før de sendes til Colombia." Så vidt jeg har oppfattet det av den informasjonen jeg fikk fra AF i dag, så er det ikke ledig kapasitet på de private barnehjemmene slik det er i dag. Det har vært en ganske lang venteliste nå mens saken ble behandlet hos BUFA/departementet, og langt fra alle de som står i kø får sende i denne omgang :-( "Er det tilleggsopplysninger eller egne oppskriftspakker til disse private barnehjemmene?" Det er mye det samme, men det er forskjellige søknadsskjema. "Hva er forskjellene...???" Barna som kommer fra de private barnehjemmene har stort sett (med unntak, vel å merke") vært babyer. Vår Bella var feks 10 uker da vi hentet henne. Men det har også kommet barn på 1,2, 4 og 6 år fra vårt barnehjem. Også fra andre barnehjem kommer det av og til større barn - så det er ingen "babygaranti". ICBF har også innført noen nye regler som gjør at mødrene må vente lengre før de får gi barna opp for adopsjon. I tillegg har de innført støtte i 6 mnd for de som velger å beholde barna sine. Barnehjemmene har erfart at dette betyr at flere velger å beholde barna sine - men en del av dem returnerer etter at de 6 mnd er over. Dette vil bety at det sannsynligvis blir flere barn over 6 mnd som blir adoptert bort fra private barnehjem. Vår første datter er fra FANA, og vi gleder oss veldig til å hente en lillebror eller -søster til :-) FANA var et flott barehjem, drevet av flotte og omsorgsfulle mennesker, og for oss var det en fantastisk opplevelse å adoptere fra FANA. ...men jeg kjenner mange som har adoptert via ICBF som sier akkurat det samme :-)) Håper det gjorde deg klokere? Hvis du leser på AF sin hjemmeside om Colombia, så blir du kanskje enda litt klokere mht private barnehjem og ICBF. Lykke til med adopsjonsprosessen! Beste hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130226-private-barnehjem/#findComment-796766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krykkjemo Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Hei Krykkjemo! Jeg skal forsøke å svare så godt jeg kan på spørsmålene dine, men for sikkerhetsskyld bør du kvalitetssikre svarene mine hos AF :-) "Er dette en mulighet også for oss? Vi er klare til å sende våre papirer til oversettelse før de sendes til Colombia." Så vidt jeg har oppfattet det av den informasjonen jeg fikk fra AF i dag, så er det ikke ledig kapasitet på de private barnehjemmene slik det er i dag. Det har vært en ganske lang venteliste nå mens saken ble behandlet hos BUFA/departementet, og langt fra alle de som står i kø får sende i denne omgang :-( "Er det tilleggsopplysninger eller egne oppskriftspakker til disse private barnehjemmene?" Det er mye det samme, men det er forskjellige søknadsskjema. "Hva er forskjellene...???" Barna som kommer fra de private barnehjemmene har stort sett (med unntak, vel å merke") vært babyer. Vår Bella var feks 10 uker da vi hentet henne. Men det har også kommet barn på 1,2, 4 og 6 år fra vårt barnehjem. Også fra andre barnehjem kommer det av og til større barn - så det er ingen "babygaranti". ICBF har også innført noen nye regler som gjør at mødrene må vente lengre før de får gi barna opp for adopsjon. I tillegg har de innført støtte i 6 mnd for de som velger å beholde barna sine. Barnehjemmene har erfart at dette betyr at flere velger å beholde barna sine - men en del av dem returnerer etter at de 6 mnd er over. Dette vil bety at det sannsynligvis blir flere barn over 6 mnd som blir adoptert bort fra private barnehjem. Vår første datter er fra FANA, og vi gleder oss veldig til å hente en lillebror eller -søster til :-) FANA var et flott barehjem, drevet av flotte og omsorgsfulle mennesker, og for oss var det en fantastisk opplevelse å adoptere fra FANA. ...men jeg kjenner mange som har adoptert via ICBF som sier akkurat det samme :-)) Håper det gjorde deg klokere? Hvis du leser på AF sin hjemmeside om Colombia, så blir du kanskje enda litt klokere mht private barnehjem og ICBF. Lykke til med adopsjonsprosessen! Beste hilsen fra Takk for svar...og lykke til videre i prosessen. Vi er ganske likt i løypa ser jeg, så det blir spennende å følges. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130226-private-barnehjem/#findComment-796775 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snø Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Takk for svar...og lykke til videre i prosessen. Vi er ganske likt i løypa ser jeg, så det blir spennende å følges. Det blir det! - og kanskje vi treffes i Colombia! :-) Beste hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130226-private-barnehjem/#findComment-796778 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nedtelling Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 WOW for en fantastisk nyhet for de som står på venteliste og som ikke fikk tildeling i 2003. Kan tenke meg at mange er i lykkelige omstendigheter nå! julehilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130226-private-barnehjem/#findComment-796859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.