Gå til innhold

ting man ikke skulle tro kunne skje i 2003

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=299673

Vi må aldri ta for gitt de rettighetene som vi har i Norge. Det er ikke skrevet i sten at slikt ikke kan skje her også.

Og for de som tror at "de med brune skjorter" kun vil bli kvitt "innvandrere", og ikke "adopterte" - det er feil. For dem handler det om hudfarge og folkegrupper.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er selvsagt synd at den nye danske fremmedlov rammer adoptivbarn, samt innfødte dansker som finner ektefelle i utlandet. All god medisin har uheldige bivirkninger.

Den nye danske lov et prakteksempel som med hud og hår bør kopieres av oss..snarest, og helst innen 2004.

Skrevet

Det er selvsagt synd at den nye danske fremmedlov rammer adoptivbarn, samt innfødte dansker som finner ektefelle i utlandet. All god medisin har uheldige bivirkninger.

Den nye danske lov et prakteksempel som med hud og hår bør kopieres av oss..snarest, og helst innen 2004.

Er det ikke lettere for deg å foreslå og innføre konsentrasjonsleirene fra 2. VK, eller Stalins leire, med én gang? Istedet for å "pakke det inn".

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det er dypt tragisk at adoptivbarn skal rammes av denne loven. Særlig med tanke på at det allerede er de største barna det er vanskeligst å finne foreldre til. Nå får disse barna en ekstra sten med seg på lasset, noe som jeg vil tippe gir enda fler potensielle foreldre enda mer skeptisk til å adoptere store barn.

Jeg har selv et tantebarn som kom til Norge som seksåring. Tanken på at ho ikke skulle få lov til å gifte seg før ho blir 34 hvis ho fant seg en utenlandsk ektefelle er absurd.

Foreløpig verner vel norsk lov om det faktum at adoptivbarn skal sidestilles med biologisk fødte barn. Men som du sier, hvor sikker kan man være? (Og for all del, Sør. Sånt pissprat som Morsk kommer med i sine innlegg bør få stå uimotsagt!)

Skrevet

Er det ikke lettere for deg å foreslå og innføre konsentrasjonsleirene fra 2. VK, eller Stalins leire, med én gang? Istedet for å "pakke det inn".

Er det ikke lettere for deg og be om frivillig behandling for din kverulant-paranoia, enn å vente på tvangsinnleggelse ?

Skrevet

Det er dypt tragisk at adoptivbarn skal rammes av denne loven. Særlig med tanke på at det allerede er de største barna det er vanskeligst å finne foreldre til. Nå får disse barna en ekstra sten med seg på lasset, noe som jeg vil tippe gir enda fler potensielle foreldre enda mer skeptisk til å adoptere store barn.

Jeg har selv et tantebarn som kom til Norge som seksåring. Tanken på at ho ikke skulle få lov til å gifte seg før ho blir 34 hvis ho fant seg en utenlandsk ektefelle er absurd.

Foreløpig verner vel norsk lov om det faktum at adoptivbarn skal sidestilles med biologisk fødte barn. Men som du sier, hvor sikker kan man være? (Og for all del, Sør. Sånt pissprat som Morsk kommer med i sine innlegg bør få stå uimotsagt!)

AT den danske lov (med små endringer) er et prakteksemplar som bør kopieres av Norge er ikke pissprat, men en ærlig, legal og fullt forsvarlig holdning.

Når du bruker den type ord og uttrykk parallet med at du etterlyser saklighet bør du snarest gå i skammekroken.

Skrevet

Har ikke Danmark nærmest en FrP-regjering? Blitt et brunt land liksom?? Og det ene følger det andre?

Tenkte på Legoland til neste sommer, mulig vi finner at annet land å dra på ferie til.

Skrevet

Dette gjøres så vidt jeg skjønner, for å unngå misbruk av adoptivordningen.

Problemet som oppstår som følge av den nye lovgivningen er likevel ikke særlig stort.

Myndighetene anslår tre tilfeller i løpet av en tiårs-periode:

http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=299047

Det er derfor foreløpig noe tidlig å utrope Danmark som nazi-stat.

Skrevet

Problemet som oppstår som følge av den nye lovgivningen er likevel ikke særlig stort.

Du skriver: "for å unngå misbruk av adoptivordningen."

Hvilket misbruk?

====

Du skriver: "Problemet som oppstår som følge av den nye lovgivningen er likevel ikke særlig stort."

Nei, det er nok ikke "særlig stort" for deg, men det er meget stort for de uskyldige som blir rammet av elendigheten.

Skrevet

Misbruk av adoptivordningen kan man kontrollere gjennom adoptivlovgivningen. Mennesker som skal adoptere (også i Danmark!) må gjennom en streng godkjenningsprosess for å få lov til å adoptere. Man kunne helt fint klart å hindre slike adopsjoner på den måten.

Det er helt klart en ordning som rammer veldig få. Men det blir ikke mindre horribelt og urettferdig av den grunn....

Intensjonen om å hundre tvangskteskap er god. Det er bare så fryktelig synd at man samtidig rammer en hel haug med mennesker som ønsker å gifte seg av kjærlighet... Og nå snakker jeg ikke bare om adopterte, men mennesker av utenlandsk opprinnelse. For loven hindrer ikke bare tvangsekteskap, men ekteskap mellom alle utlendinger som bor i landet....

Feks hvis du flyttet til Danmerk og giftet det med en danske. Og så røk ekteskapet, men du hadde jobb og liv der nede, og ønsket ikke å flytte hjem. Så traff du en annen nordmann, amerikaner, franskmann eller pakistaner. Men får dere gifte dere?? Nei! Ikke før en av dere har bodd der i 28 år.....

Stiiilig lov ;o)

For min del er den loven der som å skyte spurv med kanon...

Beste hilsen fra

Skrevet

Misbruk av adoptivordningen kan man kontrollere gjennom adoptivlovgivningen. Mennesker som skal adoptere (også i Danmark!) må gjennom en streng godkjenningsprosess for å få lov til å adoptere. Man kunne helt fint klart å hindre slike adopsjoner på den måten.

Det er helt klart en ordning som rammer veldig få. Men det blir ikke mindre horribelt og urettferdig av den grunn....

Intensjonen om å hundre tvangskteskap er god. Det er bare så fryktelig synd at man samtidig rammer en hel haug med mennesker som ønsker å gifte seg av kjærlighet... Og nå snakker jeg ikke bare om adopterte, men mennesker av utenlandsk opprinnelse. For loven hindrer ikke bare tvangsekteskap, men ekteskap mellom alle utlendinger som bor i landet....

Feks hvis du flyttet til Danmerk og giftet det med en danske. Og så røk ekteskapet, men du hadde jobb og liv der nede, og ønsket ikke å flytte hjem. Så traff du en annen nordmann, amerikaner, franskmann eller pakistaner. Men får dere gifte dere?? Nei! Ikke før en av dere har bodd der i 28 år.....

Stiiilig lov ;o)

For min del er den loven der som å skyte spurv med kanon...

Beste hilsen fra

Så vidt jeg skjønner gjelder reglene kun ekteskap med ektefelle som kommer utenfra EU/EØS-området. Har jeg misforstått?

Skrevet

Nå "gjør du det igjen" Sør....

Tror du at slike kommentarer gagner en videre debatt om emnet?

Skrevet

Så vidt jeg skjønner gjelder reglene kun ekteskap med ektefelle som kommer utenfra EU/EØS-området. Har jeg misforstått?

I så tilfelle er den loven intet mindre enn diskriminerende, og enda mer skremmende!

Jeg tipper den gjelder over hel fjøla. Det finnes pakistanere bosatt innenfor EU/EØS-området, vet du ;o) Tviler på at loven er laget for å hindre ekteskap kun med de som er bosatt utenfor EU/EØS...

Beste hilsen fra

Skrevet

I så tilfelle er den loven intet mindre enn diskriminerende, og enda mer skremmende!

Jeg tipper den gjelder over hel fjøla. Det finnes pakistanere bosatt innenfor EU/EØS-området, vet du ;o) Tviler på at loven er laget for å hindre ekteskap kun med de som er bosatt utenfor EU/EØS...

Beste hilsen fra

Det er nok tvangsekteskap man vil til livs, selv om jeg ikke kan nok om saken til å skjønne alle sammenhenger. Tvangsekteskap er jo vanligst mellom EU/EØS-land og land utenfor. Kvinner brukes som levende visa. Tvangsekteskap har derfor liten hensikt mellom partnere som allerede er "innenfor".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...