AAA Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Hei! Vi befinner oss i øyeblikket i tenkeboksen for om vi skal søke om å få adoptere et barn til. I den forbindelse fyker det tusenogen mer eller mindre vesentlige og viktige tanker rundt i hodet mitt. Her kommer et spørsmål om noe mindre viktig. :-) Dere som har adoptert mer enn ett barn, har barn nummer to lignet på barn nummer en? Tror dere det er noe CCAA har sett på ved matching? Og hva med alder ved tildeling i forhold til tildeling av barn nr en, prøver de å få det mest mulig likt? Dette er ikke noe som er viktig for oss i sammenheng med om vi skal søke altså, jeg bare lurer egentlig. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130479-til-dere-med-mer-enn-ett-barn-fra-kina/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kinamamsen Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Mine to jenter finnes ikke like hverken utenpå eller inni. Det er veldig morsomt og spennende. Min eldste er lang og tynn og har det noen kaller et klassisk kinesisk utseende (helt nydelig selvfølgelig!). Yngstejenta er kortere, tettere og er lys i hud og hår (helt vakker hun også selvfølgelig !). Eldstejenta er kunstnerisk, flink til å synge, prinsesseaktig og ytterst feminin, mens den yngste er mere typen som kan bli basehopper og som elsker fysisk aktivitet. I tillegg er hun veldig opptatt av dyr! Matchingen her er nok heller svak både når det gjelder utseende og type, men de går veldig godt sammen og har stor glede av hverandre. De utfyller jo hverandre på en måte. De er egentlig like forskjellige som søsken flest ;o) Når det gjelder alder på barna tror jeg det kommer an på gruppen fra barnehjemmet som er klar for adopsjon, og som skal tildeles. Jeg tror det er mere innenfor disse gruppene at matchingen foregår. Ikke på hele barnehjem eller blandt alle barna. Det ville jo nesten være umulig. Vår eldste var 15 mndr. da vi hentet henne og yngste var 11. Lykke til i tenkeboksen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130479-til-dere-med-mer-enn-ett-barn-fra-kina/#findComment-798804 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Hei AAA Så morsomt at dere er i tenkeboksen igjen. Nå kan ikke jeg akkurat svare deg så mye på spørsmålene du spør om, men som du vet har vi 3 egenfødte barn og de er ikke så veldig like sånn interessemessig de heller. Den eldste er enormt fysisk, litt ukonsentrert, litt lukket person og enormt liten. Den nest eldste er en lat kar fysisk. Veldig åpen, litt redd og elsker å spille playstation. Den nest yngste er en meget åpen liten jente, har alltid vært glad i å synge og danse, har nesten aldri trasset og er enormt omsorgsfull. Den yngste (a) er enormt kosete, veldig sta og trassig, veldig konsentrert og glad i å synge og danse. Så som du ser søsken er enormt forskjellig selvom de er biologiske eller adopterte - det er det som er så enormt morsomt. Det er utrolig morsomt at vi faktisk kjenner igjen masse av det vår yngste gjør i det de tre eldste har gjort eller i hvordan vi var når vi var små, selvom hun altså er adoptert. Nå vet jo jeg at dere har fått et vidunderbarn som nr. 1 og det kommer dere helt sikkert til å syns om nr. 2 også. Lykke til mot nr. 2. Følger deg gjerne i neste prosess. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130479-til-dere-med-mer-enn-ett-barn-fra-kina/#findComment-798844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisette Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Hei 'AAA', Vi holder på med forberedelser for vår andre 'hentereise' til Kina, - og kan ikke si så mye om den eldste og den yngste er lik i væremåte f.eks., - simpelten fordi vi ikke kjenner den yngste skatten vår enda :0) Når det gjelder utseendemessig likhet, likner ikke våre to på hverandre, (kun basert på 3 bilder av den yngste), - men jeg sier også 'de er ulike som søsken flest' :0) Vår eldste skatt hentet vi da hun var vel 15 mnd, og vårt gull som venter i Kina vil være 19 mnd når vi møtes før aller første gang :0) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130479-til-dere-med-mer-enn-ett-barn-fra-kina/#findComment-798871 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ahg Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Flere mener at våre to kinajenter likner hverandre, men mannen min og jeg synes ikke de er spesielt like. Av både utseende og gemytt kan jeg nesten kopiere teksten til kinamamsen. Jentene er forskjellige mye på samme måte som hennes, og likevel er de veldig knyttet til hverandre og har stor glede av hverandre. Det betyr mye for oss, og det har etter hvert også gitt så mye avlastning at vi ikke synes det er vesentlig merarbeid med to (unntatt når de innimellom krangler så busta fyker, da). To er topp! Og i tillegg har vi vært svineheldige og fått de to aller fineste jentene i hele Kina - sånn objektivt sett, altså :-) Storesøster var 18 måneder og lillesøster 12 måneder da vi hentet dem. Lykke til i tenkeboksen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130479-til-dere-med-mer-enn-ett-barn-fra-kina/#findComment-798893 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rao Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Kjære AAA )). Så morsomt at dere er begynt å tenke på nestemann ))). Kan jo selvfølgelig ikke svare deg på det du spør om, men som fei sier- søsken enten de er egenfødte eller adopterte er ofte veldig forskjellige. Tvillingene mine for eksempel....De er totalt forskjellige både i utseende og som typer, og de fleste vi kjenner sier at den adoptert er den som likner mest på mora både i utseende og i gemytt *ler*. Jeg har forresten veldig god plass i mailboksen min til bilder av din lille. Bruk da [email protected] adressen. Jeg har mista adressen din, så viss du sender mail til meg skal du få bilder i retur )) Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130479-til-dere-med-mer-enn-ett-barn-fra-kina/#findComment-799114 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 Kjære AAA )). Så morsomt at dere er begynt å tenke på nestemann ))). Kan jo selvfølgelig ikke svare deg på det du spør om, men som fei sier- søsken enten de er egenfødte eller adopterte er ofte veldig forskjellige. Tvillingene mine for eksempel....De er totalt forskjellige både i utseende og som typer, og de fleste vi kjenner sier at den adoptert er den som likner mest på mora både i utseende og i gemytt *ler*. Jeg har forresten veldig god plass i mailboksen min til bilder av din lille. Bruk da [email protected] adressen. Jeg har mista adressen din, så viss du sender mail til meg skal du få bilder i retur )) Klem fra Heia! Mail er avsendt! ) MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130479-til-dere-med-mer-enn-ett-barn-fra-kina/#findComment-799132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 Hei AAA Så morsomt at dere er i tenkeboksen igjen. Nå kan ikke jeg akkurat svare deg så mye på spørsmålene du spør om, men som du vet har vi 3 egenfødte barn og de er ikke så veldig like sånn interessemessig de heller. Den eldste er enormt fysisk, litt ukonsentrert, litt lukket person og enormt liten. Den nest eldste er en lat kar fysisk. Veldig åpen, litt redd og elsker å spille playstation. Den nest yngste er en meget åpen liten jente, har alltid vært glad i å synge og danse, har nesten aldri trasset og er enormt omsorgsfull. Den yngste (a) er enormt kosete, veldig sta og trassig, veldig konsentrert og glad i å synge og danse. Så som du ser søsken er enormt forskjellig selvom de er biologiske eller adopterte - det er det som er så enormt morsomt. Det er utrolig morsomt at vi faktisk kjenner igjen masse av det vår yngste gjør i det de tre eldste har gjort eller i hvordan vi var når vi var små, selvom hun altså er adoptert. Nå vet jo jeg at dere har fått et vidunderbarn som nr. 1 og det kommer dere helt sikkert til å syns om nr. 2 også. Lykke til mot nr. 2. Følger deg gjerne i neste prosess. Så gøy å lese beskrivelsene av barna dine samtidig som jeg så på bildet av dem på julekortet du sendte! ) Vi er 5 søsken hos oss, og veldig forskjellige vi også, selv om noe sikkert er likt. Gooood jul fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130479-til-dere-med-mer-enn-ett-barn-fra-kina/#findComment-799136 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanchang Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 I hvertfall - mine to har veldig glede av hverandre, de leiker og styrer på heile tia, krangler litt men ikke så mye. Storesøster var 4 da vi fikk lillebror, ho var med til Kina og henta han, og det var jo en enorm opplevelse. Så den søskenkjærligheten synes jeg er veldig verdifull. Med enebarn så blir det lett mye fokus (for mye) på det ene barnet, det jevner seg mer ut med to å fordele oppmerksomheten på. Jeg tror og at CCAA matcher innenfor dem de har til tildeling. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130479-til-dere-med-mer-enn-ett-barn-fra-kina/#findComment-799316 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.