Gå til innhold

Vonde skuldre - hva gjør jeg?


msmy

Anbefalte innlegg

Hei!

I min familie er det "vanlig" med vonde skuldre - alt er vondt! Spesielt etter fysisk aktivitet - å vaske gulvet er nok til å bli liggende en dag, da smertene sprer seg oppover i nakke og hode. Ikke noe særlig. Dette gjelder ikke for meg ennå (jeg er 20) - men for min mor og mormor. Tenkte å prøve å trene for å forebygge dette, siden jeg merker at det har begynt, det er vondt å bruke armene til lett arbeid; selv en lang biltur kan føre til smerter. Hva slags trening kan jeg begynne med, som verken er fysisk krevende eller kjedelig? (Jeg føler at man må ha det gøy når man trener, hvis ikke gir man opp etter et par uker...) Legen min anbefalte svømming, som sikkert er super trening, men jeg kan ikke forestille meg noe kjedeligere.... Forslag mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

i utgangspunktet bør du velge øvelser og aktiviteter som ikke fører til at smertene forverrer seg. Dersom lett arbeid og annen lite belastende aktivitet fører til smerter, bør du prøve å finne ut hva smertene skyldes. Jeg ville anta det dreier seg om belastningsrelaterte smerter.

http://www.trim.no/skader.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...