Gå til innhold

Burde det ikke være lov til å skyte...

Anbefalte innlegg

Det er sånn her også, skytterlagene er befolket av trøttinger og bygdenisser.

Enten det, eller så er det ufyselige skrullinger. At det er høy harry-faktor gjør meg ingenting - med øvelser som "action-skyting" og "western-skyting" er jo det litt av poenget, men en del av folkene jeg har møtt på har rett og slett vært duster. Eller så er de sure og arrogante.

"......................."

Fortsetter under...

• Svar 225
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

62

• Sør

52

• SierDuDet

29

• Ulv I Faarikaal

13

Ulv I Faarikaal

Enten det, eller så er det ufyselige skrullinger. At det er høy harry-faktor gjør meg ingenting - med øvelser som "action-skyting" og "western-skyting" er jo det litt av poenget, men en del av folkene jeg har møtt på har rett og slett vært duster. Eller så er de sure og arrogante.

"......................."

Det jeg sist reagerte på i mitt gamle lag, var at nybegynnere fikk så dårlig behandling og jenter ble oversett. Arroganse.

Det som er synd er at han som skjøt sansynligvis vil få en strengere straff for dette drapet, enn de fleste av "rovmorderne" som har tatt liv i Norge de siste årene....

Personlig så synes jeg dette er en sak der man for alvor kan diskutere fri soning etter at dommen er falt....

Det var ikke selvforsvar, og han tok loven i sine egne hender.

Aller først så tok biltyven loven i sine hender.....

Og da skal det være slik at du skal vite at det vil få konsekvenser.

Nå ble konsekvensene denne gangen litt mer en hva han fortjente.

Men normalt så bli du ikke en gang straffet for et biltyveri.

Og det er vel heller ikke rett?

Og det forklarer da også hvorfor noen til slutt føler at det eneste de kan gjøre er nettopp å ta loven i egne hender...når ingen andre gjør noe.

Jeg skyter stort sett metallsiluett i hyggelig lag. Lader sjøl 357. Det må smelle og fyke litt.

På 25 m: 6 skudd på et vanlig spillekort, sort sett 4 innafor kortet.

Selv var jeg landslagsskytter i mange år i "yngre dager".

Og for ikke så mange år siden så drev jeg med praktisk skyting en stund (full racegun, 38. super, rødpunkt, trekamret komp, high cap ramme - hele pakka:-)

Jeg hadde forøvrig uoffisiell norgesrekord i metallsiluett 22. cal rifle (37 treff).

har skutt metallsiluett med håndvåpen også. 357 mag (S&W mod. 28 - highway patrol) og en 30-30 win, Thompson contender.

Har kun beholdt S&W, og det er noen år siden jeg sist var litt aktiv.

Men jeg skyter fremdeles det årlige kombistevnet i klubben:-)

Annonse

Det som er synd er at han som skjøt sansynligvis vil få en strengere straff for dette drapet, enn de fleste av "rovmorderne" som har tatt liv i Norge de siste årene....

Personlig så synes jeg dette er en sak der man for alvor kan diskutere fri soning etter at dommen er falt....

Personlig ville jeg gått løs på faenskapet (om jeg fikk tak i fyren) med knyttnevene og dermed skadet han. Ikke alvorlig, men han ville utvilsomt gått på en smell.

Jeg hadde sannsynligvis da fått strengere straff enn han som stjal bilen min...

Det er sterkt.

Nå er det selvsagt ingen som fortjener å dø som følge av å ha gjort seg skyldig i å stjele en bil, og har den tiltalte skutt for å drepe så er det selvsagt langt over streken, men sannsynligvis har han bare villet stoppe fyren. Det vet jeg jo ingenting om, men det virker mest logisk og er forståelig.

Dette var jo også på landet, så det blir jo ikke som å skyte etter en biltyv i Oslos gater.

Personlig ville jeg gått løs på faenskapet (om jeg fikk tak i fyren) med knyttnevene og dermed skadet han. Ikke alvorlig, men han ville utvilsomt gått på en smell.

Jeg hadde sannsynligvis da fått strengere straff enn han som stjal bilen min...

Det er sterkt.

Nå er det selvsagt ingen som fortjener å dø som følge av å ha gjort seg skyldig i å stjele en bil, og har den tiltalte skutt for å drepe så er det selvsagt langt over streken, men sannsynligvis har han bare villet stoppe fyren. Det vet jeg jo ingenting om, men det virker mest logisk og er forståelig.

Dette var jo også på landet, så det blir jo ikke som å skyte etter en biltyv i Oslos gater.

Selv har jeg faktisk skutt en mann som var i ferd med å stjele bilen til naboen (bodde i sentrum av Oslo da).

Dog var det med et luftgevær (fra soveværelsevinduet i 3.etg), og jeg traff han i rumpa på ca 30 meters avstand mens han stod bøyd inn av sidevinduet på bilen.

Tok langt tid før jeg klarte å sove den kvelden.....

For jeg lo så jeg gråt hver gang jeg tenkte på reaksjonen da blypotta traff...he-he-he.

Selv har jeg faktisk skutt en mann som var i ferd med å stjele bilen til naboen (bodde i sentrum av Oslo da).

Dog var det med et luftgevær (fra soveværelsevinduet i 3.etg), og jeg traff han i rumpa på ca 30 meters avstand mens han stod bøyd inn av sidevinduet på bilen.

Tok langt tid før jeg klarte å sove den kvelden.....

For jeg lo så jeg gråt hver gang jeg tenkte på reaksjonen da blypotta traff...he-he-he.

Hehe, meget bra skutt! :)

Det jeg sist reagerte på i mitt gamle lag, var at nybegynnere fikk så dårlig behandling og jenter ble oversett. Arroganse.

Det er jo bare patetisk. Nybegynnere er en anledning for erfarne til å brife med sine ferdigheter ved å gi råd og tips. Jenter er bare kult og bør absolutt taes vare på i slike klubber.

"...................."

Aller først så tok biltyven loven i sine hender.....

Og da skal det være slik at du skal vite at det vil få konsekvenser.

Nå ble konsekvensene denne gangen litt mer en hva han fortjente.

Men normalt så bli du ikke en gang straffet for et biltyveri.

Og det er vel heller ikke rett?

Og det forklarer da også hvorfor noen til slutt føler at det eneste de kan gjøre er nettopp å ta loven i egne hender...når ingen andre gjør noe.

Ingen unnskyldning. Hvis det i det hele tatt skal være noe poeng med å ha et lovverk, så sier det seg selv at selvtekt ikke kan aksepteres. Så istedet for å ta loven i egne hender, bør man ikke heller jobbe for å rette opp evt. feil i lovverket? Førstnevnte virker ihvertfall kun mot sin hensikt hvis man vil ha strengere straffer.

"....................."

Og for ikke så mange år siden så drev jeg med praktisk skyting en stund (full racegun, 38. super, rødpunkt, trekamret komp, high cap ramme - hele pakka:-)

Jeg hadde forøvrig uoffisiell norgesrekord i metallsiluett 22. cal rifle (37 treff).

har skutt metallsiluett med håndvåpen også. 357 mag (S&W mod. 28 - highway patrol) og en 30-30 win, Thompson contender.

Du får håpe de ikke innskrenker våpenloven ennå mer da, slik at klubbene må dokumentere en viss aktivitet fra de medlemmene som har våpentillatelse.

"..................."

Annonse

Hadde noen knabba bilen jeg har nå, så hadde jeg kjørt etter dem og gitt dem en tusenlapp.

Men dersom noen prøver seg når det en gang om noen år står en X5 utenfor huset, da finner jeg hagla!

Når det gjelder biler er jeg litt homofil og vet derfor ikke hva en X5 er for noe, men jeg er helt sikker på at den er fin :)

Når det gjelder biler er jeg litt homofil og vet derfor ikke hva en X5 er for noe, men jeg er helt sikker på at den er fin :)

Den er ikke bare fin, den er... ja... det finnes ikke ord!

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=306144

Ulv I Faarikaal

Bra!

Jeg har ikke sånn sans for stevner og konkurranser, men det har blitt 6800 skudd med .357 ser jeg. Noen tusen .22 pistol.

Revolveren er en Rüger Blackhawk 1957 modell. Pistol er Margolin med lyddemper. En tyv stjal den for 15 år siden, den dukka opp igjen i fjor, da påmontert lyddemper og ble funnet i et narkoreir.

Har lyst på en 9mm for feltskyting. Walther P99?

Ulv I Faarikaal

Det er jo bare patetisk. Nybegynnere er en anledning for erfarne til å brife med sine ferdigheter ved å gi råd og tips. Jenter er bare kult og bør absolutt taes vare på i slike klubber.

"...................."

Dette er ei jaktbygd, og lagene er gjennomsnittlig gamle travere. En underlig gjeng.

Ingen unnskyldning. Hvis det i det hele tatt skal være noe poeng med å ha et lovverk, så sier det seg selv at selvtekt ikke kan aksepteres. Så istedet for å ta loven i egne hender, bør man ikke heller jobbe for å rette opp evt. feil i lovverket? Førstnevnte virker ihvertfall kun mot sin hensikt hvis man vil ha strengere straffer.

"....................."

Ikke uenig med deg.

Min kommentar var ment som en forklaring og ingen unnskyldning.

Men jeg forstår faktisk godt hvorfor mange føler for å ta loven i egne hender av og til.

Det ville jeg selv kunne gjort, men selvfølgelig avhengig av omstendighetene og hva det gjalt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...