Gå til innhold

Burde det ikke være lov til å skyte...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 225
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

62

• Sør

52

• SierDuDet

29

• Ulv I Faarikaal

13

*vurderer*

Vi kan jo skyte litt på hverandre? Sånn av gammel vane?

God ide !Jeg leser mellom linjene at du EGENTLIG mener at døden er en passende straff for trikkesniking,hjemmebrenning, bilbrukstyveri, ulovlig Cd-kopiering og andre alvorlige forbrytelser.

Ikke sant ?

Nei, men det er folk (deg!) som skriver "Uheldigvis ble resultatet nå at en person døde. Ikke uheldigvis for den døde, men for stakkaren som sannsynligvis må sone."

Mordere er ikke noen "stakkarer" - de er folk som bør fengsles i årevis. Mange år!

Og her er det du som unnskylder kriminalitet!

Med vennlig hilsen

"Mordere er ikke noen "stakkarer" - de er folk som bør fengsles i årevis. Mange år!"

Han har tatt livet av en, etter sigende i selvforsvar. Jeg dømmer han overhodet ikke før bevis om forsett kommer fram.

Dette høres ut som et uhell. Ikke et mord.

Annonse

Har jeg misforstått? Da må det være du som skriver så himla uklart:

"Selv om fyren helt sikkert ble truffet ved et uhell, så er det vel liten tvil om at denne bermen av en mann fikk som fortjent."

Fyren "fikk som fortjent". Han døde. Ergo leser jeg at du syntes at han fortjente å dø. Mulig at du ikke mente det, men da burde du ha ordlagt deg en smule annerledes...

"Ikke fordi han stjal en bil, men summa summarum i forhold til all faenskap han har bedrevet, og at en ustabil person som denne mannen - til en hver tid utstyrt med skytevåpen - til slutt ville tatt livet av noen uansett."

Og du begrunner at han "fikk som fortjent "summa summarum" fordi han var en ustabil person som uansett "ville tatt livet av noen uansett". Igjen, mulig jeg tolker deg feil, men i mine ører høres det ut som om du mener at det var bra han døde før han tok livet av noen...

Like etterpå konkluderer du med:

"Bedre at dette menneskelige avfallet (om man skal tro media) selv ble skutt og drept før andre mistet livet."

Og så avslutter du med at det som er trist er at en uskyldig person blir buret inne for det du kaller "drap":

"Dog er det selvsagt trist at noen meget mulig blir bura inn for "drap"."

Til opplysningen - det var ikke "drap", deg var drap...

Så du kan gjerne si at jeg har misforstått, men det er i så tilfelle kun fordi du og en del andre i denne tråden er så jævla utydelige...

Det er ikke min feil alene at jeg tolket innlegget ditt som om det beste ville være å skyte all rabe før de selv skjøt noen.

Du la ordene i munnen på meg ;o)

Ha en god natt!

Beste hilsen fra

Det skulle stå "forventet", ikke "fortjent".

Ingen fortjener å dø pga en bil, men når man lever som denne bermen av en mann levde, så var det ikke annet å vente.

Fyrens historie er ikke relevant her - det er ikke "lov" å skyte folk uansett.

Og her snakker vi om folk som tok dødelig våpen, og satte ut ETTER tyven. Han var på ingen måte en trussel mot dem hvis de ikke selv hadde jaktet på ham.

Med vennlig hilsen

"Og her snakker vi om folk som tok dødelig våpen, og satte ut ETTER tyven. Han var på ingen måte en trussel mot dem hvis de ikke selv hadde jaktet på ham."

Nei, men vanlige folk sitter ikke og ser på at noen stikker av med deres bil. De forsøker å handle. Det er menneskelig og forståelig.

"Vi snakker om en mann som med viten og vilje tok et dødelig våpen og satte ut på "jakt" etter et menneske pga en bil."

Det er feil. Han satte ut på jakt etter en BIL på grunn av et MENNESKE.

En hvis forskjell.

Hvordan vet du dette? Har du innsyn i etterforskningen?

"Mordere er ikke noen "stakkarer" - de er folk som bør fengsles i årevis. Mange år!"

Han har tatt livet av en, etter sigende i selvforsvar. Jeg dømmer han overhodet ikke før bevis om forsett kommer fram.

Dette høres ut som et uhell. Ikke et mord.

Det er ikke et "uhell" når man tar et dødelig våpen med seg ut på jakt etter en biltyv.

Og logikken din kunne like gjerne brukes av en hvilken som helst gjengmedlem - "de handre er veldig slemme og bevæpnet".

Her er det faktisk deg som unnskylder og bortforklarer en kriminelle handling - mord.

Med vennlig hilsen

"Og her snakker vi om folk som tok dødelig våpen, og satte ut ETTER tyven. Han var på ingen måte en trussel mot dem hvis de ikke selv hadde jaktet på ham."

Nei, men vanlige folk sitter ikke og ser på at noen stikker av med deres bil. De forsøker å handle. Det er menneskelig og forståelig.

Er du sikker på det. Selv ville jeg gladelig gitt en skurk og/eller overfallsmann lommebok og bilnøkler.

Synes du det er uvanlig eller umenneskelig?

God ide !Jeg leser mellom linjene at du EGENTLIG mener at døden er en passende straff for trikkesniking,hjemmebrenning, bilbrukstyveri, ulovlig Cd-kopiering og andre alvorlige forbrytelser.

Ikke sant ?

Egentlig synes jeg at dødsstraff er for godt for dem!

Livstid i fengsel, mens de blir tvunget til å høre på CIHs Stortingstaler er nok mer passende - eller er det imot Genève-konvensjonen?

Annonse

Ikke med våpen. Det er idiotisk og ulovlig. Av god grunn - nettopp fordi de fleste ikke kan håndtere en slik situasjon, men det ender med drap.

Det kunne også ha endt med at bileier og sønn ble drept.

Idioti er det uansett.

Med vennlig hilsen

Det er ikke et "uhell" når man tar et dødelig våpen med seg ut på jakt etter en biltyv.

Og logikken din kunne like gjerne brukes av en hvilken som helst gjengmedlem - "de handre er veldig slemme og bevæpnet".

Her er det faktisk deg som unnskylder og bortforklarer en kriminelle handling - mord.

Med vennlig hilsen

"Og logikken din kunne like gjerne brukes av en hvilken som helst gjengmedlem - "de handre er veldig slemme og bevæpnet"."

Jeg forstår selvsagt gjengmedlemmer som bevæpner seg. Jeg forstår derimot ikke hvordan de kan bli medlem i gjengen.

"Her er det faktisk deg som unnskylder og bortforklarer en kriminelle handling - mord."

Mord er dine ord. De tiltalte påberoper seg (så vidt jeg har lest) selvforsvar fordi bermen av en mann forsøkte å kjøre over far i huset.

Er du sikker på det. Selv ville jeg gladelig gitt en skurk og/eller overfallsmann lommebok og bilnøkler.

Synes du det er uvanlig eller umenneskelig?

Det er forskjell på en skurk som truer deg med våpen og dermed utgjør en fare for ditt liv og din helse, og en fyr som kjører av gårde i bilen din.

Selvsagt forsøker man å stoppe jævelen.

"Og logikken din kunne like gjerne brukes av en hvilken som helst gjengmedlem - "de handre er veldig slemme og bevæpnet"."

Jeg forstår selvsagt gjengmedlemmer som bevæpner seg. Jeg forstår derimot ikke hvordan de kan bli medlem i gjengen.

"Her er det faktisk deg som unnskylder og bortforklarer en kriminelle handling - mord."

Mord er dine ord. De tiltalte påberoper seg (så vidt jeg har lest) selvforsvar fordi bermen av en mann forsøkte å kjøre over far i huset.

Så vidt du har lest;)

Egentlig synes jeg at dødsstraff er for godt for dem!

Livstid i fengsel, mens de blir tvunget til å høre på CIHs Stortingstaler er nok mer passende - eller er det imot Genève-konvensjonen?

En biltur med kona hans ned slottstrappa bør være straff nok.

Ja, da blir jo dine spesielle, vaklende og motstridene uttalelser nesten forståelige.

Jeg tror de færreste som på dol uttaler seg i forbindelse med diverse mediaoppslag, sitter med interne kunnskaper om etterforskningen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...