Gå til innhold

Når bør jeg reagere?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer bare på hvor lenge spebarn kan gå uten avføring når de kun får morsmelk? Min lille prinsesse har ikke hatt noe på over en uke. Hun er urolig til tider, men jeg vil ikke kalle det kolikksmerter. Selv prøver jeg å spise vanlig mat slik at hun ikke skal reagere den veien.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13050-n%C3%A5r-b%C3%B8r-jeg-reagere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære Fruen. Det er normalt at avføringsmønsteret hos et fullammet spebarn forandrer seg rundt 6 ukers alder. Fra å ha avføring mange ganger hver dag begynner det plutselig å gå alt fra noen dager til 7-10 dager. I perioden rett før de skal ha avføring blir de ofte litt urolige. Hvis vektøkningen til din baby er tilfredsstillende, skulle det ikke være noen grunn til bekymring. Hvis du er i tvil så ta det gjerne opp med din helsesøster. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...