Gå til innhold

Søknad uføretrygd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan gå på rehab.penger mens du venter (gjør det selv nå). Synes det hørtes litt rart ut at saktbehandleren din kan nekte deg å søke, men dette har jeg absolutt ikke greie på. Er det h*n som skal behandle søknaden også? For da kan du vel få et problem..

Gjest alternativer

Etter 1.1.2004 er det en ny stønad, "tidsbegrenset uførestønad" som gis til mange av de som før ville fått uføretrygd. Kjenner du til denne stønadsformen?

Her står litt om den og hvem som kan få den:

http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=hovedside&path=ny_mruf_oerest_oenad

Gjest uten signatur

Det er EN SELV som bestemmer om en vil søke. Saksbehandler eller leger kan ikke nekte deg.

Men hvis en har legene imot seg, så nytter det vel nesten ikke. Men DU har jo dem med deg.

Min saksbehandler sa at HUN ikke hatt innvirkning på søknaden i noen retning. Den gikk videre til en annen avdeling på kontoret.

JEG har nå rehab. i vente på uføretrygd. Den vil bli forlenget ble jeg lovet hvis behandlingstiden ble lang.

Menjeg HAR søkt nå i desember. Det er nye regler etter nyttår. Vet ikke hvordan det er da. Bl.a. hørte jeg at det skulle strammes noe inn på bruk av rehabiliteringspenger.

• 2 uker senere...
VenterPåAnke

Du kan gå på rehab.penger mens du venter (gjør det selv nå). Synes det hørtes litt rart ut at saktbehandleren din kan nekte deg å søke, men dette har jeg absolutt ikke greie på. Er det h*n som skal behandle søknaden også? For da kan du vel få et problem..

Ble innvilget midlertidig uføre av trygdeknt.jan.2002,fikk avslag fra fylkestrygdeknt.nov.2003,begrunnelse at de ønsket meg på mer attføring,noe basismøte utelukket helt.Etter anmodning fra trygdeknt har jeg anket,dette kan ta 4mnd,dersom det da går videre til trygderetten kan det ta 6 nye mnd.Utbetaling av min midlertidlig uføre ble stoppet tvert,har heller ikke krav på annet var beskjeden jeg fikk.Utbetaling av rehabil.penger under ventetid vil jeg gjerne få mere opplysninger om hvis dette stemmer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...