Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Han er så redd for å bli drept i hjemlandet at han tar livet sitt her i stedet for? Eller nøye gjennomtenkt og fremført? eller er det det å leve i fred på et tomannsrom som tar på?

Nei - mannen skal være psykisk syk; det han forlangte var en *psykiater*, og verken "oppholdstillatelse" eller noe politisk vedtak.

Fortsetter under...

• Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

51

• nick

31

• Grip

30

• Goliath

14

Mest aktive i denne tråden

Man kan selvsagt ha meninger, men man må finne seg i å bli (rettmessig) anklaget for dobbelmoral, dersom man selv har flyttet land, og nå kritiserer andre for å ville gjøre det samme.

De fleste som vil flytte til Norge er meget villige til å jobbe, hvis vi lar dem.

Du misforstår ganske mye. Jeg har aldri anklaget dem som kommer hit. Tvert i mot har jeg forståelse for at man ønsker seg til trygdenorge.

Jeg er kritisk til dem som styrer politikken på dette området, altså dem som styrer innvandringen.

Selvsagt kunne det vært mye verre.

Artikkelen baserer seg på at "alle" fra halve Europa finner på å reise til Oslo. Trolig er minst like mange som mangler fra asylmottak reist til Sverige eller andre land.

Ikke bare det - hvis vi hadde regularisert situasjonen til disse folkene (slik de gjorde i Belgia) kunne vi fått "20000" nye skattebetalere i Norge, og en stor inntjening for staten.

Men istedet lider vi under dine fordommer, som koster oss millioner i tapt skatt.

Vi skal gi amnesti for alle med ulovlig opphold her i landet, ville det raskt bli noen millioner, tror du ikke?

Du misforstår ganske mye. Jeg har aldri anklaget dem som kommer hit. Tvert i mot har jeg forståelse for at man ønsker seg til trygdenorge.

Jeg er kritisk til dem som styrer politikken på dette området, altså dem som styrer innvandringen.

Problemet er ikke (i hovedsak) de som styrer (annet enn underfinansiering av norsk-undervisning), men de av oss (som f. eks. deg) som insisterer på et "oss og dem" samfunn, som ekskluderer folk og forhindrer dem i å bli integrert og få seg en jobb.

Annonse

Vi skal gi amnesti for alle med ulovlig opphold her i landet, ville det raskt bli noen millioner, tror du ikke?

Det ble ikke det i Belgia.

Men selvsagt - problemet vil eksistere så lenge vi har en slik umenneskelig innvandringspolitikk, og vi gjør så lite med fattigdommen i andre land.

Problemet er ikke (i hovedsak) de som styrer (annet enn underfinansiering av norsk-undervisning), men de av oss (som f. eks. deg) som insisterer på et "oss og dem" samfunn, som ekskluderer folk og forhindrer dem i å bli integrert og få seg en jobb.

Jeg insisterer på et samfunn uten dem og oss, og at politikerne gjør dette mulig.

En innvandringspolitikk uten kontroll gjør dem og oss uungåelig.

Det ble ikke det i Belgia.

Men selvsagt - problemet vil eksistere så lenge vi har en slik umenneskelig innvandringspolitikk, og vi gjør så lite med fattigdommen i andre land.

Vi ligger jo på Europa-toppen hva angår innvandring, sør. Umenneskelig? Hva mer kan man forlange?

Jeg insisterer på et samfunn uten dem og oss, og at politikerne gjør dette mulig.

Det er du som skriver "oss og dem" innlegg. Det er du som insisterer på at "vi er så forskjellige", og som overfokuserer på enhver forskjell.

Jeg, derimot, behandler folk som individer, ikke som medlemmer av en folkegruppe.

Vi ligger jo på Europa-toppen hva angår innvandring, sør. Umenneskelig? Hva mer kan man forlange?

Vi ligger i Europatoppen hva angår livskvalitet og "styrtrik-het". Vi sitter med "ræva i bløtkaken", i et land som er like stort som "herfra til Roma".

Også nekter vi folk, som kommer her for å arbeide, en plass!

Det er vel neppe andre ord enn "umenneskelig" som passer?

Det er du som skriver "oss og dem" innlegg. Det er du som insisterer på at "vi er så forskjellige", og som overfokuserer på enhver forskjell.

Jeg, derimot, behandler folk som individer, ikke som medlemmer av en folkegruppe.

Vi skal fremelske og tolerere forskjeller. Men utvikling må skje i en viss balanse, og for sterk fremmedkulturell innvandring skaper vansker både for de nyankomne og for oss. Se deg rundt, sør. Les statistikker. Det fungerer ikke bra i dag, og det er synd.

Vi ligger i Europatoppen hva angår livskvalitet og "styrtrik-het". Vi sitter med "ræva i bløtkaken", i et land som er like stort som "herfra til Roma".

Også nekter vi folk, som kommer her for å arbeide, en plass!

Det er vel neppe andre ord enn "umenneskelig" som passer?

Retorisk vrøvl. Skulle man tatt deg på alvor, ville det vært millioner av elendige her i løpet av noen måneder.

Du setter grenser selv, sør, når det gjelder innvandring, men later som du ikke gjør det.

Annonse

Retorisk vrøvl. Skulle man tatt deg på alvor, ville det vært millioner av elendige her i løpet av noen måneder.

Du setter grenser selv, sør, når det gjelder innvandring, men later som du ikke gjør det.

Vi kan ikke "redde alle", men det er intet argument for at vi ikke kan gjøre langt mer enn det vi gjør.

Et sykehus kan heller ikke redde alle, men vi lukker det ikke av den grunn.

Jeg ser av innleggene du har mottatt her at vedkommende virkelig klarte det han hadde satt seg fore.

Han mottat nå sympati fra "hele Norge", og jeg er sikker på at de folkevalgte ikke reagerer så annerledes enn de av DOL'erne her som har svart deg.

Dette kan selvfølgelig være en svært desperat person som i desperasjon utførte denne handlingen.

Men ut i fra hva som faktisk hendte, så kan dette like gjerne (og kanskje mer sansynlig) være en godt planlagt handling fra en svært oppegående person.

Han ventet til det var både lege og brannmenn til stede med alt av nødvendig utstyr. Brannen ble slukket på få sekunder og han fikk kun lettere og ubetydlige 3.grads brannsår på noen få steder på kroppen. Han var heller aldri i noen alvorlig fare.

Det han nå oppnår er masse sympati, de dyktigste advokater og en førsteklasses behandling i sin sak videre - på bekostning av, og forann, alle de andre asylsøkerne som også har fått avslag på sine søknader.

Han skal muligens ha ros for en ting. Dyktig strateg, god kjennskap til nordmenn og høy sosial intelligens.

Han risikerte tilnærmet ingen ting, men hadde alt å vinne.....

Vi har alltid vært "dem og oss".

Mennesket er et flokkdyr, og vil "alltid" ha behovet for å føle en nærhet til en "gruppe".

Det gjenspeiler seg i alt vi gjør - om det er idrett, politikk, familie, hobbyer, interesser, lek etc.

Vi vil ikke klare å føle en "gruppetilhørighet" til "alle mennesker på denne jord", før vi eventuelt møter en felles trussel fra verdensrommet i en eller annen form.

Vi har alltid vært "dem og oss".

Mennesket er et flokkdyr, og vil "alltid" ha behovet for å føle en nærhet til en "gruppe".

Det gjenspeiler seg i alt vi gjør - om det er idrett, politikk, familie, hobbyer, interesser, lek etc.

Vi vil ikke klare å føle en "gruppetilhørighet" til "alle mennesker på denne jord", før vi eventuelt møter en felles trussel fra verdensrommet i en eller annen form.

Det har du selvsagt rett i. Det er derfor 20000 døde i jordskjelvet i Irak kun får begrenset oppmerksomhet, mens et styrtet fly i Norge med 20 personer i, får ekstrasendinger i dagevis.

Nei, det var vel derfor han ville ha en psykiater så han slapp å være på gaten.

Det kan virke som om mine ville og umenneskelige teorier ikke er så urimelige allikevel.

Litt mere kjøtt på (grill)beinet:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=207298

Asylsøknaden avslått? Ja. Historie med psykiske problemer? Nei. Selv tenningen var et uhell, noen burde fortalt han at det å holde en arm (flamme) over hodet blir tungt i lengden.

En nøye planlagt handling som gikk _litt_ galt, men effekten ble desto bedre.

Jeg ser av innleggene du har mottatt her at vedkommende virkelig klarte det han hadde satt seg fore.

Han mottat nå sympati fra "hele Norge", og jeg er sikker på at de folkevalgte ikke reagerer så annerledes enn de av DOL'erne her som har svart deg.

Dette kan selvfølgelig være en svært desperat person som i desperasjon utførte denne handlingen.

Men ut i fra hva som faktisk hendte, så kan dette like gjerne (og kanskje mer sansynlig) være en godt planlagt handling fra en svært oppegående person.

Han ventet til det var både lege og brannmenn til stede med alt av nødvendig utstyr. Brannen ble slukket på få sekunder og han fikk kun lettere og ubetydlige 3.grads brannsår på noen få steder på kroppen. Han var heller aldri i noen alvorlig fare.

Det han nå oppnår er masse sympati, de dyktigste advokater og en førsteklasses behandling i sin sak videre - på bekostning av, og forann, alle de andre asylsøkerne som også har fått avslag på sine søknader.

Han skal muligens ha ros for en ting. Dyktig strateg, god kjennskap til nordmenn og høy sosial intelligens.

Han risikerte tilnærmet ingen ting, men hadde alt å vinne.....

Jepp! Det lukter svidd av hele saken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...