Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Muligvis gjelder ikke dette deg, men for de fleste av oss så setter vi ikke fyr på oss selv selv om vi får avslag.

Det gir en av to muligheter:

1) Han frykter virkelig å bli sendt tilbake til Georgia, og er villig til å sette fyr på seg selv.

2) Han er ikke videre "mentalt god", og overreagerer på den måten.

Og hvis du mener at å sette fyr på seg selv (selv med brannmenn tilstede) er så ufarlig, så er du selvsagt velkommen til å prøve.

Du glemte den tredje muligheten. Han ønsker å leve godt i det norske samfunnet, og orker ikke å gå tilbake til det slitet han kom fra i Georgia. En ren økonomisk flyktning på lik linje med de fleste andre her.

Jeg VET at det å sette fyr på seg selv neddynket i bensin er fullstendig ufarlig Sør. Jeg har nok vært igjennom vesentlig flere kurs i brann og havarivern enn hva du har.

Og det å f.eks slukke oljebranner i lukkede maskinrom innebar nok en vesentlig større risiko enn å sette fyr på meg selv med brannmenn til stede....

Sistnevnte er noe som jackass-gutta gjør med kun hageslange til stede...he-he-he.

Du Sør som tror du vet så mye mer enn alle andre:-)

Fortsetter under...

• Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

51

• nick

31

• Grip

30

• Goliath

14

Mest aktive i denne tråden

Du glemte den tredje muligheten. Han ønsker å leve godt i det norske samfunnet, og orker ikke å gå tilbake til det slitet han kom fra i Georgia. En ren økonomisk flyktning på lik linje med de fleste andre her.

Jeg VET at det å sette fyr på seg selv neddynket i bensin er fullstendig ufarlig Sør. Jeg har nok vært igjennom vesentlig flere kurs i brann og havarivern enn hva du har.

Og det å f.eks slukke oljebranner i lukkede maskinrom innebar nok en vesentlig større risiko enn å sette fyr på meg selv med brannmenn til stede....

Sistnevnte er noe som jackass-gutta gjør med kun hageslange til stede...he-he-he.

Du Sør som tror du vet så mye mer enn alle andre:-)

Du skriver: "Du glemte den tredje muligheten. Han ønsker å leve godt i det norske samfunnet, og orker ikke å gå tilbake til det slitet han kom fra i Georgia. En ren økonomisk flyktning på lik linje med de fleste andre her."

Selvsagt - og at han er villig til å sette fyr på seg selv viser noe av umenneskeligheten i systemet.

Som sagt - det er fristende å håpe at du får oppleve hans sko en dag.

Du skriver: "Du glemte den tredje muligheten. Han ønsker å leve godt i det norske samfunnet, og orker ikke å gå tilbake til det slitet han kom fra i Georgia. En ren økonomisk flyktning på lik linje med de fleste andre her."

Selvsagt - og at han er villig til å sette fyr på seg selv viser noe av umenneskeligheten i systemet.

Jeg så hendelsen på nyhetene i aften, og det var...jaja, jeg vet ikke hva jeg skal si. Det var jo rigget til med sykebil, brannfolk, politi og tv i god tid på forhånd, så pr-verdien var nok det viktigste.

Han ble litt ubekvem når det hele tok fyr, men han var godt kledd for anledningen så han var nok ganske sikker på at det hele skulle gå bra.

Det var min beskjedne observasjon, uten å ha kunnskap om sakens realiteter for øvrig.

Hvor mange nordmenn lever i Spania av det spanske trygdesystemet?

Hvor mange nordmenn i Spania tilfører Spania penger?

Hvor mange innvandrere lever i Norge av det norske trygdesystemet?

Hvor mange innvandrere i Norge tilfører Norge penger?

Ser du noen likhetstrekk her?

Ikke? Hvorfor bruke det som eksempel da?

De fleste nordmenn i Spania jobber ikke.

De fleste innvandrere i Norge jobber og betaler skatt.

Han var villig til å sette fyr på seg selv SÅ SNART han visste at det ikke innebar noen risiko for han.

Du hoppet svært så enkelt over det faktumet Sør.....

Annonse

Han var villig til å sette fyr på seg selv SÅ SNART han visste at det ikke innebar noen risiko for han.

Du hoppet svært så enkelt over det faktumet Sør.....

Din reaksjon på å bli sendt til Georgia ville trolig vært enda ynkeligere.

De fleste innvandrere i Norge tilfører den norske stat penger gjennom skatter.

Så du mener at innvandrere inkl. asylsøkere i Norge tilfører den norske stat like mye økonomisk positivt som norske utvandrere i Spania?

Ja vel - det forklarer jo litt av hvorfor du tenker som du gjør.

Det er jo aldri så enkelt å komme frem til riktige konklusjoner, når grunnlaget for hva man tror man vet er så fullstendig feil....

Så du mener at innvandrere inkl. asylsøkere i Norge tilfører den norske stat like mye økonomisk positivt som norske utvandrere i Spania?

Ja vel - det forklarer jo litt av hvorfor du tenker som du gjør.

Det er jo aldri så enkelt å komme frem til riktige konklusjoner, når grunnlaget for hva man tror man vet er så fullstendig feil....

Selvsagt tilfører den jevne innvandrer den norske stat masse ressurser.

Om det er mer eller mindre enn "en nordmann i Spania" er selvsagt irrelevant.

Selvsagt tilfører den jevne innvandrer den norske stat masse ressurser.

Om det er mer eller mindre enn "en nordmann i Spania" er selvsagt irrelevant.

Fremmedkulturell innvandring er en økonomisk katastrofe for den norske stat og skattebetalerne. Først på grunn av beløpets størrelse, men også fordi vi får så lite ut av pengene. Midler til folk der de bor, hadde gitt langt større effekt.

Fremmedkulturell innvandring er en økonomisk katastrofe for den norske stat og skattebetalerne. Først på grunn av beløpets størrelse, men også fordi vi får så lite ut av pengene. Midler til folk der de bor, hadde gitt langt større effekt.

"Hurra for Norge, 17. mai, olje, og alt det dere der...hoi!"

Men du, jeg mener å erindre at da Søviknes bestemte seg for å kjøre eget invandringsregnskap i kommunene sin - så fikk han seg en skikkelig på tryne...?

Annonse

Hvis det er en "økonomisk katastrofe" så er det vår feil som ikke kan få arbeidsføre mennesker i arbeid og til å betale skatt. Igjen - et resultat av bl.a. dine "oss og dem" holdninger.

Intet forhindrer oss i å hjelpe "der".

"Hurra for Norge, 17. mai, olje, og alt det dere der...hoi!"

Men du, jeg mener å erindre at da Søviknes bestemte seg for å kjøre eget invandringsregnskap i kommunene sin - så fikk han seg en skikkelig på tryne...?

I Svenska Dagbladet publiserte Lars Jansson,

universitetslektor i företagsekonomi, en artikkel om kostnadene forbundet med innvandring i Sverige:

http://www.svd.se/dynamiskt/Brannpunkt/did_2577372.asp

Han har beregnet kostnadene til 267 mrd svenske kroner i 1999, pr. år that is, en fjerdedel av off. sektors totale kostnader i Sverige.

PK'ene i Sverige har siden frenetisk forsøkt å motbevise tallene uten å lykkes noe videre.

I Svenska Dagbladet publiserte Lars Jansson,

universitetslektor i företagsekonomi, en artikkel om kostnadene forbundet med innvandring i Sverige:

http://www.svd.se/dynamiskt/Brannpunkt/did_2577372.asp

Han har beregnet kostnadene til 267 mrd svenske kroner i 1999, pr. år that is, en fjerdedel av off. sektors totale kostnader i Sverige.

PK'ene i Sverige har siden frenetisk forsøkt å motbevise tallene uten å lykkes noe videre.

Jeg gidder ikke engang lese artikkelen. De fleste innvandrere er i jobb og betaler skatt. Hvis ikke den norske/svenske stat kan legge forholdene til rette for at de skal få jobb (og betale for seg) så er det ikke deres feil.

Jeg gidder ikke engang lese artikkelen. De fleste innvandrere er i jobb og betaler skatt. Hvis ikke den norske/svenske stat kan legge forholdene til rette for at de skal få jobb (og betale for seg) så er det ikke deres feil.

"Jeg gidder ikke engang lese artikkelen".

Du som så ofte krever dokumantasjon.

Her får du et saklig svar fullt ut dokumentert, og så er svaret ditt at du ikke en gang gidder å lese dokumentasjonen?

Har du forsøkt å fortstå hva "forutinntatthet" faktisk betyr Sør?

Du er i hvert fall et svært så levende eksempel på det.....

"Jeg gidder ikke engang lese artikkelen".

Du som så ofte krever dokumantasjon.

Her får du et saklig svar fullt ut dokumentert, og så er svaret ditt at du ikke en gang gidder å lese dokumentasjonen?

Har du forsøkt å fortstå hva "forutinntatthet" faktisk betyr Sør?

Du er i hvert fall et svært så levende eksempel på det.....

Igjen - om artikkelen var sann så er det bare enda et argument for at du og dine "oss og dem" holdninger koster samfunnet millioner, ved å forhindre integrasjon.

Igjen - om artikkelen var sann så er det bare enda et argument for at du og dine "oss og dem" holdninger koster samfunnet millioner, ved å forhindre integrasjon.

Et aldri så lite forsøk på å flytte fokus Sør...?

he-he-he...din stakkarslige tufs....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...