Gå til innhold

Forslag til øvelse for å få bort "hengebuk"?


Gjest stor

Anbefalte innlegg

Hei! Har noen forslg til øvelser for å få bort min "Hengebuk"? Går ut ifra at dere forstår hva jeg mener. Ikke sit-ups, for jeg greier ikke å ta en engang- enda. Værsnill ikke kom med dumme moraliserende innlegg, jeg veit jeg er for tjukk og prøver å gjøre noe med det. Har sykla til og fra jobb i flere måneder og har gått ned endel. Men den sesongen er over nå dessverre. Har heller ikke tenkt noe råslanking, men vil bli i bedre form og bli kvitt magen. Derfor håper jeg noen kan gi meg forslag til øvelser som også utrente mennesker kan utføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Bra du ikke har tenkt til å drive med "råslanking", da det er bare dumt..

Ta det med ro, og få deg i første omgang et ordentlig kosthold som ikke tar livet av deg. Da vil du sakte men sikkert bli kvitt det.

Kosthold er det viktigste!

Når det gjelder øvelser for hengebuk(hvis jeg forstod deg rett:) så finnes ikke det. Du kan ikke punktslanke et området.

Du burde utføre en aerobisk aktivitet som fort gange, sykling, svømming, ski osv.

Vekttrening forbrenner også kalorier + at du vil stramme opp og få mer muskler som deretter forbrenner enda mer fett. Du skjønner det er musklene som forbrenner fett. Så mer muskler betyr mer forbrenning.

Du sa du ikke klarte å gjøre situp, ikkesant?

Men har du prøvd crunches?

Du ligger på ryggen, tar hvis du klarer å holder beina opp i 90grader og hever bare over kroppen opp mens korsryggen ligger igjen på gulvet. "Rull" bare overkroppen opp til det strammer, så holder du der i 2 sek eller så mye du klarer og "ruller" overkroppen ned igjen.

Ta så mange du klarer, men max 15 repetisjoner.

Dette vil stramme og forme magemusklene, men du vil ikke forbrenne fett PÅ magen slik mange tror.

/mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

du får ikke bort fettet på magen med øvelser. Det er kun slanking som kan få bort underhudsfett. Men all trening og fysisk aktivitet fører til høyere forbruk av kalorier, og dermed vil du kunne slanke deg dersom du passer på å holde matinntaket til det du spiste før du startet opp med treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

du får ikke bort fettet på magen med øvelser. Det er kun slanking som kan få bort underhudsfett. Men all trening og fysisk aktivitet fører til høyere forbruk av kalorier, og dermed vil du kunne slanke deg dersom du passer på å holde matinntaket til det du spiste før du startet opp med treningen.

OK. Jeg overdrev kanskje litt når jeg skrev "hengebuk" men det er musklene jeg vil ha øvelser for. Slankinga tar jeg sakte men sikkert. Takk til deg Synch som forsto hva jeg var ute etter. Håper på vår snart så jeg kan ta fram sykkelen igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...