Gå til innhold

Hva syns dere ?

Anbefalte innlegg

Gjest tv på rommet

Min bror og min svigerinne dro gikk fra hverandre for 2 år siden snart, det var hun som ville ut av forholdet. De har to barn, jente snart 16 år og gutt på 8 år.

Ikke lenge etter, tre - fire uker, fant hun seg en ny "drømmemann", han er stikk motsatt av hva min bror er, en enormt romantisk friluftsmann.

Han flyttet fort inn i huset til hun og barna.

Etter litt tid fant barna seg tilrette med den nye.

Nå i julen var barna sammen med sin far. Han hadde vært ute å kjøpt julegave til dem, datteren fikk nytt TV m/DVD til å ha på rommet, det hun har der er gammelt og dårlig.

SÅ kommer problemet, moren og den nye nekter henne å ha det med hjem, faren fikk heller ta det med seg til hybelen sin, 8 mil unna !!!!!!!

De ville ikke risikere at sønnen på 8 skal bli sittenes å se på filmer i tide og utide !!!!! Altså innrømmer de vel da at de ikke klarer å snakke han til rette ........

Moren og samboeren vil heller at barna skal ut i naturen, istedenfor å sitte inne. Det er vel og bra det alstå MEN ...... tenk å være 16 år så nekter mor henne å fornye den TV`n hun har.

Jeg er helt fortørna jeg over hvor lite oppegåenes hun er ......

Hva mener dere ?

Jeg føler meg litt innhabil her, men for meg høres det helt høl i hodet ut.

Det skal også sies at når sønnen har besøk av kompiser så sitter de MYE med TV spill, så det er jo tydligvis ikke helt totalforbud i huset heller.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131157-hva-syns-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes at mor skal få bestemme reglene i sitt hjem. Jeg synes at din bror som et minimum burde diskutere det med henne før han går til innkjøp av ting til barna som påvirker hennes regler.

Hva jeg selv eller du synes om tv/dvd på rommet er ikke relevant i denne sammenhengen, det eneste som betyr noe er hva din eks-svigerinne mener.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131157-hva-syns-dere/#findComment-804025
Del på andre sider

Gjest tv på rommet

Javel ....

så at far kjøper et nytt tv til sin datter, det er her snakk om å FORNYE et som står der, det skulle han ha avtalt med mor...... som jeg skriver i tråden min så er jeg innhabil, men allikevel skjønner jeg ikke problemet her .....

* jenta har et tv på rommet sitt fra før

* jenta er 16 år gammel ....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131157-hva-syns-dere/#findComment-804088
Del på andre sider

Javel ....

så at far kjøper et nytt tv til sin datter, det er her snakk om å FORNYE et som står der, det skulle han ha avtalt med mor...... som jeg skriver i tråden min så er jeg innhabil, men allikevel skjønner jeg ikke problemet her .....

* jenta har et tv på rommet sitt fra før

* jenta er 16 år gammel ....

Når hun har tv på rommet sitt fra før er det bare hull i hodet av dem å ikke la henne bytte den ut med en ny.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131157-hva-syns-dere/#findComment-804090
Del på andre sider

Annonse

Gjest sint16

Jeg synes at mor skal få bestemme reglene i sitt hjem. Jeg synes at din bror som et minimum burde diskutere det med henne før han går til innkjøp av ting til barna som påvirker hennes regler.

Hva jeg selv eller du synes om tv/dvd på rommet er ikke relevant i denne sammenhengen, det eneste som betyr noe er hva din eks-svigerinne mener.

Altså.....hva i all verden er problemet?

jenten har jo tv fra før, altså handler dette kun om stolthet!

At foreldrene sier at de er redd for at barna skal tilbringe all sin tid foran tv, er bare tull.det er faktisk så enkelt som å lage visse regler for hvor lenge man får se hver dag.

jeg er selv 16 år og vil bare si til dere voksne at dere virkelig får skjerpe dere. dere oppfører dere som drittunger og lager oppstyr over de mest uvesentlige ting. Hvordan tror dere det er for jenten når tv'en HUN har fått gjør at foreldrene begynner å krangle?? Hun føler selvfølgelig at det er hennes feil, siden det er hennes tv!

tenk litt igjennom dette. Dere er faktisk voksne mennesker og må rett og slett kunne klare å snakke saklig med en person for å finne en ordning.

At han burde snakket med henne før han kjøpte tv'en er også uvesentlig siden hun faktisk hadde tv fra før.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131157-hva-syns-dere/#findComment-805901
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Anti-TV

Generelt sett syns jeg ikke noe om at unger/ungdommer har TV på rommet sitt. Det medfører i de aller fleste tilfellene mer TV-titting enn om de ikke hadde det. TV som står på fra de kommer inn døra fra skolen til de omtrent legger seg om kvelden er ei utfordring i alle fall for oss voksne å takle.

I dette tilfellet har jo jenta TV på rommet fra før, så da kan jeg ikke se den store forskjellen ..... men det kan jo hende at hun ikke hadde DVD-spiller på rommet sitt før?! At det blir mange flere filmer som skal sees.

Tror ikke at ungene blir mer glad i naturen ved at de nektes å få nytt TV - og sjansen er vel heller liten for at jenta på 16 år orker å ha lillebror på 8 "boende" på rommet sitt for at han skal glane på TV hele dagen.

Er for så vidt enig i at far kunne ha sjekket med mor i denne saken. Min mann har særkullsbarn og vi kunne ikke ha funnet på å kjøpe møbler/inventar til jentenes rom hos deres mor .... uten å konferere med henne først! Vi kjøper til rommene de har hos oss og deres mor kjøper til de rommene de har hos henne.

fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131157-hva-syns-dere/#findComment-854174
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...