Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en gutt på snart 3 uker som jeg ammer. Han har masse luft i magen. Det plager ham tydeligvis endel, men det virker som at han får det ut uten for mye strev. Jeg har lurt på om han har reagert på mat jeg har spist, så jeg har prøvd å være forsiktig. Det har ikke gjort noen forskjell som jeg har kunnet observere.

Det jeg lurer på er om det er noen grunn til å gjøre noe drastisk med kostholdet mitt, av typen kutte ut melk, eller om det bare er slik at enkelte babyer har luft i magen uten at det er tegn på noe spesielt..?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131246-luft-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine to hadde perioder de første to månedene der de var veldig plaget av luft i magen. Jeg prøvde å kutte ut ting som de kanskje ikke tålte (melk, brus, appelsin, druer, erter, kål mm), men fant aldri ut noe mønster.

De likte begge to å bli lagt på magen over en arm, og så gikk vi med dem slik en stund. Men de begynte ofte å skrike igjen når vi satte oss ned....

Tror nok noen barn har ømfintlige mager som ikke så godt tåler overgangen til livet utenfor livmora så godt som andre!

Det finnes jo noen dråper, Minifom, som du kan gi - men dette hadde ingen effekt på mine to. Jeg prøvde også kiropraktor på andremann, men han mente at han ikke fant noe galt.

Mine hadde ikke kolikk, men mer trøblete mager. Er spent på nestemann...

Lykke til! Det GÅR over, men er slitsomt når det står på!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131246-luft-i-magen/#findComment-804694
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...