Gå til innhold

Hvordan fjerne et lagret dokument i mine dokumenter..?

Anbefalte innlegg

Hvordan fjerne det for godt fra maskina?Jeg har lagt det i søplekurven, tømt den, men det kan vel hentes opp igjen på en eller annen måte?? Noe mer jeg kan gjøre for å få det slettet HELT? Har skrevet noe jeg aldri burde skrevet, og lagret det i tillegg, dumme meg..

Fortsetter under...

Har det vært innom som vedlegg på mailen din ? I tilfelle er der en mappe for vedlegg den kan ligge i...

Nei, dette er et dokument jeg selv har skrevet i World, lagret det, og angret noe j.....Så sletta jeg det og la det i papirkurven, også sletta jeg papirkurven etterpå. Men når jeg leser rundt på forumet her så ser jeg at dette HEMMELIGE dokumentet mitt kan finnes igjen av noen som har peiling? Det må ikke skje...

Mustrum Ridcully

Nei, dette er et dokument jeg selv har skrevet i World, lagret det, og angret noe j.....Så sletta jeg det og la det i papirkurven, også sletta jeg papirkurven etterpå. Men når jeg leser rundt på forumet her så ser jeg at dette HEMMELIGE dokumentet mitt kan finnes igjen av noen som har peiling? Det må ikke skje...

Dersom du har slettet det fra papirkurven vil plasseringen på harddisken der det var lagret etter hvert bli overskrevet med nye data. Muligens kan man ved hjelp av diverse spesialprogrammer (eks. Norton Utilities) kunne finne igjen fila før den blir overskrevet, men etter at den er overskrevet må man til et spesialfirma som kanskje vil kunne få fram dataene igjen. Du kan skrive et nytt dokument, og håpe at dette overskriver det gamle dokumentet. Du kan deretter kanskje defragmentere harddisken. I så fall blir alle data flyttet slik at fragmentet (stedet) der dokumentet ditt befant seg vil overskrives.

Dersom du har slettet det fra papirkurven vil plasseringen på harddisken der det var lagret etter hvert bli overskrevet med nye data. Muligens kan man ved hjelp av diverse spesialprogrammer (eks. Norton Utilities) kunne finne igjen fila før den blir overskrevet, men etter at den er overskrevet må man til et spesialfirma som kanskje vil kunne få fram dataene igjen. Du kan skrive et nytt dokument, og håpe at dette overskriver det gamle dokumentet. Du kan deretter kanskje defragmentere harddisken. I så fall blir alle data flyttet slik at fragmentet (stedet) der dokumentet ditt befant seg vil overskrives.

Tusen takk for svar dere! Nå er hele harddisken komprimert og alt slettet fra den. For det blir vel helt borte når man komprimerer harddisken?

Mustrum Ridcully

Tusen takk for svar dere! Nå er hele harddisken komprimert og alt slettet fra den. For det blir vel helt borte når man komprimerer harddisken?

Er ikke 100% sikker, men antar at du burde være trygg for at det er permanent slettet nå. Hvor stor er egentlig sjansen for at noen i det hele tatt skal finne på å lete etter den fila? Hvor stor er sjansen for at de skal bruke spesialprogrammer for å finne slettede filer? Etter at du har overskrevet stedet der det lå lagret, hvor stor er sjansen for at harddisken skal bli sendt til et spesialfirma for å gjenfinne dataene? Regner med at sjansene for dette er mindre enn å vinne i Lotto.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...