Gå til innhold

Ventetid etter hjembesøk...

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og min mann bor i Bærum og skal adoptere fra Kina... 1.hjembesøk fra sosialkontoret blir i feb.og jeg lurer på hvor lang tid (ca) det tar før alle papirer er klappet og klart og kan sendes til Kina?

(Hører at ventetiden i Kina er nede i 8-9 mnd, hurra for det!!!)

Hilsen en utålmodig sjel (-:

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131261-ventetid-etter-hjembes%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei kinablomst

Vi skal også adoptere fra Kina og hadde hjemmebesøk i august. Barnevernet i vår kommune var ganske raske og hadde sosialrapporten ferdig på 1,5 mnd. Deretter ble den sendt til BUFA hvor vi er registrert 30.9. Behandlingstiden der skulle være ca. 3 mnd, men de ligger visst litt etter pga. flytting.

Når man får BUFA-godkjenningen, skal man samle papirer nok en gang, lage billedpresentasjon, ordne med helseattester mm. og søknaden blir deretter sendt Kina. Ved registrering av søknaden i Kina, SÅ kan man begynne å vente pt. 8-9 mnd.

Vi håper BUFA-godkjenningen vår er like rundt hjørnet og håper dermed å reise til Kina på nyåret 2005.

Lykke til!

Hei kinablomst

Vi bor også i Bærum. Vi hadde hjemmebesøk ca.23 oktober 2001, søknaden ble sendt til BUFA 15 november 2001. Dette var vår andre adopsjon.

De er effektive og kjappe med adopsjons søknadene her i komunen. Det var i hvertfall vår opplevelse. Sikkert ikke alle som har den samme:-)

Godt nyttår, og lykke til med hjemmebesøket.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...