Gå til innhold

Hva slags regler og remser kan du?

Anbefalte innlegg

Gjest smøfte snith

Kom til å tenke på alt det rare vi gikk rundt og sa i barndommen. her er min favoritt:

"Ikke byr'ræ snørra, hvis noen spørr'æ gærra....så si du ikke veit det, magan!"

En annen er "Er'u hypp på geme kule vibbbbrasjoner ellir?"

Dette gikk jeg rundt og sa rett som det var i min spede ungdom. Noen bedre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131263-hva-slags-regler-og-remser-kan-du/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Snurp igjen smella de, du maaaaaaaaaser som et lokomotiv".

Den var veldig inn blant de eldre når jeg var ung. Det har jeg sett på film.

Av en eller annen grunn så gikk vi også rundt og kalte alle for Reidar. Det var visst det verste navnet vi kunne tenke oss, og møtte vi på en jævel som het det så satt latteren løst.

Gjest Niels Henrik

Ich weiss nicht was soll es betdeuten das ich so traurig bin, ein merchen fon elterne zeite bekomme mir nicht auf den sinn, der blablablablablablablabla.

An auf hinter in neben ûber unter fur zwichen

Ja, det er omtrent de remsene jeg også kan.

durch fur gegen ohne um

Det husker jeg, det satt som spikret.

Noe som forundret mannen min, som er tysk. Han bare ristet på hodet av tyskundervisningen med alle sine remser av grammatikk. Tysken min ble forøvrig mye, mye bedre når jeg lærte den gjennom å prate, framfor å lære det gjennom grammatikkregler...

;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...