Gå til innhold

Jeg kjemper vel i motvind...

Anbefalte innlegg

Gjest Tristamento

Hallo, det høres ut som om du kjenner/ kjente Kurt Nilsen godt?

Kurt er ikke her, han kan ikke motbevise dine beskyldninger.

Min påstand akkurat nå, er at DU, Pappa Bjørn, mobber Kurt. Dette er sjikane mot en navngitt person, og alle bør holde seg for gode til slikt.

Nei, jeg er ingen voldsom fan av Kurt Nilsen, og jeg er heller ikke kraftig provosert.

Hei!

Gjelder dette alle navngitte personer -- som eksempelvis bin Laden etc.?

Tror du forresten en innsender som "Pappa Bjørn" har injurierende kraft?

Vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mistera

8

• Mr Kahn

7

• toci

3

• Pappa Bjørn

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Tristamento

Kurt er ingen musiker, han er en copyist som gauler coverversjoner av kjente låter. Men når det er sagt, før i tiden kjøpte folk «sound», nå kjøper de «image».

Noen av disse glættingene klarer fan ikke lire av seg et brek uten å kle seg omtrent nakne. Fyttefan.

Kurt er en slags «musikalsk anti-helt», og noen mener sågar at han kan synge. Med dagens teknologi kan vel de fleste synge, og Kurt skiller seg ikke mye fra resten av røkla, spør du meg.

Men det er jo også et spørsmål om smak...

...alt var så mye bedre før? :)

Gjest Tristamento

Ok kansje de har bedt deg om unnskyldning det har de ikke gjort mot meg!!!

de 27 i klassen (HELE KLASSEN) som mobbet meg har ikke vist noe som helst slags skyldfølese i det hele tatt, ikke de som gjikk i paralell klassene heller!

De eneste som har nevnt noe er de som selv ble mobbet litt, om hvor synd de syntes på meg, men at de ikke tørte å stille opp for meg fordi de var redde for å bli mobbet på samme måten selv! Fordi de såg at jeg fikk det mye værre enn noen av de!

I løpet av HELE ungdommskolen var jeg på skole bare 89 dager, grunnen..... Jeg lå som oftest i en blodpøl i en grøft med enten brukkne rister, knekt nese, forslått OG alene...

Det eneste lærerene gjorde var å si når jeg kom på skolen at måtte de være snille mot meg og ikke gjøre det igjen!!!

Det di mobbet meg for var at jeg hadde en alkoholisert stefar som tuklet med meg( noe de sa at jeg likte, bad om eller oppfordret til selv, lærerene informerte klassen om at stakkars meg hadde vært utsatt for dette... snakk om tausehetsplikt!)) jeg hadde spisevegring fordi jeg ble kallt tykk, uten å være det!

Med bakgrunn i alt dette og mer til som jeg rett og slett ikke greier å rippe opp i har jeg til dags dato OG DA ER JEG 29 sett en angrende mobber!!!

Hei, mobboffer!

Du skriver:

"Med bakgrunn i alt dette og mer til som jeg rett og slett ikke greier å rippe opp i har jeg til dags dato OG DA ER JEG 29 sett en angrende mobber!!!"

Denne formuleringen har jeg problemer med å forstå. Kan du presisere?

Vennlig hilsen

Gjest Tristamento

"En gang mobber ALLTID mobber!"

Jeg har sett alt for mange ydmyke tidligere mobbere til å tro på den der! Jeg tror faktisk det gjelder de fleste mobbere jeg har vært borti. Noen få uforbederlige, kanskje. Men ytterst få i den store mengden.

"Om du aldri har blitt mobbet SKIKKELIG (sier ikke at dette gjelder deg brusa) vet du ikke hva det vil si å leve etterpå!"

Jeg har blitt mobbet gjennom hele oppveksten, fra før jeg begynte på skolen til jeg var ferdig med niårig grunnskole. Daglig - OG grundig. Det er fullt mulig å bestemme seg for at nok er nok, og at mobberne ikke skal få ødelegge resten av livet ditt også.

Når det gjelder Kurt, så er det ikke rent lite smålig (og bittert, kanskje?) å dra frem hvordan han har vært tidligere NÅ.

Den "logikken" tilsier vel at en som blir mobbet, alltid kommer til å bli mobbet?

:)

Hei, mobboffer!

Du skriver:

"Med bakgrunn i alt dette og mer til som jeg rett og slett ikke greier å rippe opp i har jeg til dags dato OG DA ER JEG 29 sett en angrende mobber!!!"

Denne formuleringen har jeg problemer med å forstå. Kan du presisere?

Vennlig hilsen

Klart jeg kan!

Om du hadde greid å lese mellom linjene. så hadde der stått!!!

At jeg ikke på mine 29 år har sett en mobber som angrer...

Gjest Tristamento

Klart jeg kan!

Om du hadde greid å lese mellom linjene. så hadde der stått!!!

At jeg ikke på mine 29 år har sett en mobber som angrer...

Takk.

Jeg mente ikke å mobbe.

Men selv om du i dine 29 år ikke har sett en mobber som angrer, betyr vel ikke at slike ikke fins?

Jeg er sikker på at det fins noen mobbere som angrer.

Mobbing er noe motbydelig -- dessverre er det ofte slik at alle kan bli mobbere / mobboffer.

Vi får håpe at vi i Norge kan få slutt på denne formen for terror. For det er jo det mobbing er, ikke sant?

Og jeg håper du ikke mobber meg bare fordi jeg ikke klarte å forstå det du forsøkte å uttrykke.

Vennlig hilsen

Annonse

Takk.

Jeg mente ikke å mobbe.

Men selv om du i dine 29 år ikke har sett en mobber som angrer, betyr vel ikke at slike ikke fins?

Jeg er sikker på at det fins noen mobbere som angrer.

Mobbing er noe motbydelig -- dessverre er det ofte slik at alle kan bli mobbere / mobboffer.

Vi får håpe at vi i Norge kan få slutt på denne formen for terror. For det er jo det mobbing er, ikke sant?

Og jeg håper du ikke mobber meg bare fordi jeg ikke klarte å forstå det du forsøkte å uttrykke.

Vennlig hilsen

Jeg mobber ikke, det var ikke ment slik!

Om de som mobbet meg hadde kommet å bedt meg om unnskyldning idag, hadde de fått seg en seig klyse midt i tryne... Neida jeg er ikke bitter, fordi de bare ødelaggde sjansene mine til en bedre fremtid, de gjorde meg om til et nervevrak uten sidestykke og det har tatt meg masse år å bli den jeg er idag. det har også tatt meg flere år å bare få studiekompetanse fordi jeg måtte ta opp ALLE fag i fra ungdomskolen pga mobberene.

Jeg har kjempet lenge å vel for å komme over misbruket både på skolen OG hjemme!

MEN jeg godter meg når jeg ser dem!

De er slik som på amerikanske filmer!

Om jeg hadde gått på reunion idag så hadde der ikke vært annet enn "feite" kjerringer som ser ut som de er over 35, med en haug med unger, utro ektemenn, sliter med økonomien og her det helt forjævligt!

Fotball heltene og de værste mobberene har fått pondus ser kvalmende gyfsne ut og kjører Taxi som levebrød... gjerne med en to tre unger her og der!

Menst jeg, har blitt den som snart har den beste utdannelsen, er fri frank uten unger, lever livet, reiser, studerer, og ikke minst holder på å komme meg frem i verden...

What comes around, goes around!

Jeg tror også på at de som møter MASSE motgang tidligt i livet, vil bli en sterkere voksen med et bredere perspektiv på livet og på de løsningene som finnest!

Hmmm.... er faktisk for første gang i livet fornøyd med meg selv og den jeg er, det vil ikke si at jeg er ferdig med fortiden, men det betyr at jeg jobber meg mot dit, og at alt går så mye bedre...

PS! Ikke for å mobbe noen men et bilde på åssen de store kontrastene er!

Gjest Tristamento

Jeg mobber ikke, det var ikke ment slik!

Om de som mobbet meg hadde kommet å bedt meg om unnskyldning idag, hadde de fått seg en seig klyse midt i tryne... Neida jeg er ikke bitter, fordi de bare ødelaggde sjansene mine til en bedre fremtid, de gjorde meg om til et nervevrak uten sidestykke og det har tatt meg masse år å bli den jeg er idag. det har også tatt meg flere år å bare få studiekompetanse fordi jeg måtte ta opp ALLE fag i fra ungdomskolen pga mobberene.

Jeg har kjempet lenge å vel for å komme over misbruket både på skolen OG hjemme!

MEN jeg godter meg når jeg ser dem!

De er slik som på amerikanske filmer!

Om jeg hadde gått på reunion idag så hadde der ikke vært annet enn "feite" kjerringer som ser ut som de er over 35, med en haug med unger, utro ektemenn, sliter med økonomien og her det helt forjævligt!

Fotball heltene og de værste mobberene har fått pondus ser kvalmende gyfsne ut og kjører Taxi som levebrød... gjerne med en to tre unger her og der!

Menst jeg, har blitt den som snart har den beste utdannelsen, er fri frank uten unger, lever livet, reiser, studerer, og ikke minst holder på å komme meg frem i verden...

What comes around, goes around!

Jeg tror også på at de som møter MASSE motgang tidligt i livet, vil bli en sterkere voksen med et bredere perspektiv på livet og på de løsningene som finnest!

Hmmm.... er faktisk for første gang i livet fornøyd med meg selv og den jeg er, det vil ikke si at jeg er ferdig med fortiden, men det betyr at jeg jobber meg mot dit, og at alt går så mye bedre...

PS! Ikke for å mobbe noen men et bilde på åssen de store kontrastene er!

Hei!

det krever stor styrke av deg å komme deg ut av rollen som mobboffer.

Det får meg til å tro at du en gang kan være SÅ stor som menneske at du kan tilgi de ynkelige som i sin tid mobbet deg.

For det fins vel ikke så mye mer ynkverdig enn å mobbe. Gjør det vel?

Vennlig hilsen

Mener du virkelig at siden de som mobbet deg ikke har bedt om unnskyldning, så skal de få lov til å styre resten av livet ditt også? At en god fremtid avhenger i uforbeholdne unnskyldninger fra en gjeng mobbere?

For mitt eget vedkommende kom jeg i en alder av 19 år frem til at mobberne hadde ødelagt nok av livet mitt, at fra nå av styrte jeg livet mitt selv, fremtiden var MIN. Jeg driter rett og slett i hvorvidt de angrer seg eller ikke, de er ute av livet mitt for alltid ror lenge siden. Jeg har liketil oppdaget at jeg ikke en gang trenger tilgi dem det de gjorde mot meg for å ha et godt liv.

Jeg er 40 år nå, jeg har i jobbsammenheng sett mang en angrende mobber. Mine egne mobbere har jeg ikke truffet siden jeg var ferdig med vg, de fleste av dem ikke siden jeg var ferdig med niende. De angår meg rett og slett ikke.

De styrer på ingen måte livet mitt lenger, ikke krever jeg noen unnskyldning heller,og det var heller ikke det det var snakk om. De vi snakket om var at JEG ikke har sett en eneste angrende mobber i MITT liv!

Man skal ikke la seg styre på noen måte av dette og det er jeg klar over, men nå vet ikke du HVA jeg opplevde og åssen dette har satt sine spor i meg!

Jeg kan på ingen måte for at det til stadighet dukker opp i drømmene og i hverdagen min!

det er nok å bare se en av dem, så møter jeg skrekkens kabinett igjen!

Men det går dager månder også uten at jeg tenker på dem!

Men når kroppen er full av synlige arr og brudd gjør det det ennå vanskligere å glemme!

Jeg trenger bare å ta av meg klærne for å minnest!

Dette gjør at jeg ikke går lett kledd om sommerene, ALLE tror det er arr etter at JEG har skadet meg, jeg er lei av å forklare hvorfor kroppen min ser ut som den gjør, det gjør det heller ikke enkelt å kle av seg forran en mann, dette er faktisk grunne til at jeg ikke takler forhold sammen med at jeg ble missbrukt av stefaren min.

Jeg vet ikke hvor galt de mobbet deg!

De har du ikke sagt NOE om!

Men jeg mener det er min rett å være preget av dette SELV om jeg ikke vil det selv!

Hei!

det krever stor styrke av deg å komme deg ut av rollen som mobboffer.

Det får meg til å tro at du en gang kan være SÅ stor som menneske at du kan tilgi de ynkelige som i sin tid mobbet deg.

For det fins vel ikke så mye mer ynkverdig enn å mobbe. Gjør det vel?

Vennlig hilsen

Det finnest ingenting værre egentlig for meg!

De har satt større spor i meg enn noe annet!

Dette kan og være fordi som barn er alt så mye større og virker værre og det du opplever som barn gjør deg til den du er, avhengig av hva du har opplevd omså det er positivt eller negativt! (sosiologi)

Annonse

Pappa Bjørn

...hva synes du om det å ta en innsender som "Pappa Bjørn" seriøst?

:)

Nei, det ville jo være for galt. Jeg er jo ikke i besittelse av din enorme kunnskap og velvilje overfor mennesker, slik at jeg burde nok heller tie stille. Tusen takk for at du satte meg på rett spor her i livet.

Gjest '!-o-!'

De styrer på ingen måte livet mitt lenger, ikke krever jeg noen unnskyldning heller,og det var heller ikke det det var snakk om. De vi snakket om var at JEG ikke har sett en eneste angrende mobber i MITT liv!

Man skal ikke la seg styre på noen måte av dette og det er jeg klar over, men nå vet ikke du HVA jeg opplevde og åssen dette har satt sine spor i meg!

Jeg kan på ingen måte for at det til stadighet dukker opp i drømmene og i hverdagen min!

det er nok å bare se en av dem, så møter jeg skrekkens kabinett igjen!

Men det går dager månder også uten at jeg tenker på dem!

Men når kroppen er full av synlige arr og brudd gjør det det ennå vanskligere å glemme!

Jeg trenger bare å ta av meg klærne for å minnest!

Dette gjør at jeg ikke går lett kledd om sommerene, ALLE tror det er arr etter at JEG har skadet meg, jeg er lei av å forklare hvorfor kroppen min ser ut som den gjør, det gjør det heller ikke enkelt å kle av seg forran en mann, dette er faktisk grunne til at jeg ikke takler forhold sammen med at jeg ble missbrukt av stefaren min.

Jeg vet ikke hvor galt de mobbet deg!

De har du ikke sagt NOE om!

Men jeg mener det er min rett å være preget av dette SELV om jeg ikke vil det selv!

Jeg har *ikke* tenkt å ta opp konkurransen med deg om hvem som ble verst mobbet. Det har du ikke noe med. At du velger å komme med såpass mange opplysninger som du gjør er helt greit, men forvent ikke det samme av andre.

Det jeg hele tida har ment å si er at uansett hvor galt man har hatt det, så kommer det et punkt i livet hvor man selv må ta over styringen, eller lar fortida fortsette å ødelegge. Fra den dagen er det helt opp til deg selv hvordan du har det.

Jeg har *ikke* tenkt å ta opp konkurransen med deg om hvem som ble verst mobbet. Det har du ikke noe med. At du velger å komme med såpass mange opplysninger som du gjør er helt greit, men forvent ikke det samme av andre.

Det jeg hele tida har ment å si er at uansett hvor galt man har hatt det, så kommer det et punkt i livet hvor man selv må ta over styringen, eller lar fortida fortsette å ødelegge. Fra den dagen er det helt opp til deg selv hvordan du har det.

Uansett så har du missforstått meg!

Konkurranse for i helvete!!!

Har jeg sagt at det er en konkurranse?

Bare fordi du har blitt ferdig med ting i livet ditt, kan du ikke forvente at andre har kommet over det som har skjedd med dem, å se ned på dem på den måten selv, da er du faen meg ikke noe bedre enn de som mobber!

Det finnest forskjellige måter å komme over ting på, jerg må bare bli ferdig med mitt uten å bli dømt for det!

Nei fy faen, du har fått meg til å ha det helt for jævlig nå!

Gjest ChiengMai

Bare fordi du har blitt ferdig med ting i livet ditt, kan du ikke forvente at andre har kommet over det som har skjedd med dem, å se ned på dem på den måten selv, da er du faen meg ikke noe bedre enn de som mobber!

Det finnest forskjellige måter å komme over ting på, jerg må bare bli ferdig med mitt uten å bli dømt for det!

Det var da voldsomt hvordan du leser mellom linjene, da.

Gjest Nattevakten Sen

Personlig syns jeg det er ord til etterlevelse for den som kan, det at man må ta tak i ting selv og ikke la mobberne fortsette å styre livet etter at de faktisk er ute av det. Du sier at !-o-! Får deg til å ha det helt jævlig etter det helt kurannte innlegget. Javel, hvem er det sitt ansvar, må tro? H*ns eller ditt? Det var du som sa du ikke visste noe om hvordan h*n var mobbet, men hvorfor skulle h*n fortelle noe som helst om ikke det var for å ta opp konkurransen med deg ettersom du har sagt ganske mye i denne tråden om hvordan du ble mobbet. Jeg kan ikke med min beste vilje se at innlegget til !-o-! (jøss for et nick!) skulle oppfattes som mobbing. Det vedkommende sier er faktisk klokt, men du vil tydeligvis være nede i jørmehavet ditt. Helt greit, men det er ditt ansvar, ikke noen andres. Og føler du deg nede etter å ha lest her bør du nok holde deg unna. Jeg kan ikke se at noen har mobbet deg. Tvert imot er det vel et forsøk på å få deg til å se over jørmepytten din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...