Gå til innhold

Forkjølelse og trening


Gjest Ronja

Anbefalte innlegg

Hei!

Har hørt man ikke skal trene når man er forkjølet. Hvorfor ikke? Jeg er småforkjølet, har litt vondt i halsen og er litt hes, men har ikke feber, rennende nese eller mye hodepine. Kan jeg trene moderat, eller vil dette føre til at det tar lenger tid før jeg blir bra igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Ronja.

Bra spørsmål i jula.! Mange av oss føler at behovet for mosjon er ekstra stort nå. Men samtidig er dette også tid for luftveisinfeksjoner.

Litt symptomer fra nese og hals, men uten almenplager som feber og slapphet, tilsier at du mer enn gjerne kan ta en mosjonstur. Hardtrening bør nok unngås, idet man ikke bestandig vet hva den begynnende infeksjonen kan ende opp i.

God Jul !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...