Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Godt nytt år :)

I går fikk jeg - igjen - bekreftet at jeg nok skulle vært rødhåret...

Kjøpte Game cube til barna 21 desember sammen med masse andre julegaver.

Dette var såklart veldig stas julaften. Barna drar til pappan sin etter jul og maskinen er derfor lite brukt ennå.

For to dager siden skulle jeg bytte spill for ene poden og trykker på knappen som lukker opp lokket og den henger seg opp. Knappen sitter altså fast nede og lokket går ikke igjen.

Tar den meg dagen etterpå til Elkjøp og får beskjed om at maskinen må sendes til reperasjon da det kanskje ikke er garantisak !!!!!

De må dog gå med på at knappene er til å trykke på, men de gav seg ikke og jeg måtte dra fra butikken uten maskinen som da er et par uker gammel, uten utlånsmaskin og skuffe barna med at de vil være uviss tid uten den nye gaven.

Jeg kjøpte en tv for et par år siden på Power og da den begynte å tulle etter en måned dro jeg ned og fikk med meg en helt ny tv hjem.

Dette var servise synes jeg for så nye ting skal vel være unødvendig å sende på servise...eller ?

Er det jeg som er sær eller er det dårlig av Elkjøp å ikke bare bytte maskinen for meg når den er to uker gammel ?

Hilsen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131353-d%C3%A5rlig-servise-eller-bare-s%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg handler ikke hos Elkjøp lenger. Veit om mange som deler min oppfatning om at denne bedriften er tett opp mot udugelig.

Det var vel det jeg følte også...kjøpte tv til mamma den dagen, samt en mengde el.art. slik at handlesummen kom opp i noen tusen.

Når jeg raste i døren i går så var jeg også av den mening at den butikken har mistet meg som kunde.

Litt interessant å høre om andre føler det slik for jeg har et himla temperament, og en egen mening om servise da jeg har jobbet årevis i butikk selv og også hatt min egen i sin tid.

Så uansett rimelige produkter så hjelper jo ikke det hvis de ikke kan yte servise den dagen det går galt synes nå jeg da.

Raste inn til butikksjefen etterpå og fikk iallefall beskjed om at de skulle prøve å kjappe seg...men gjett om barna var skuffa da.

Nei, ikke mer Elkjøp for min del.

Dette er jo Elkjøp i et nøtteskall!

Har _aldri_ opplevd service på den møkkasjappa, og jeg har prøvd mange....

Har liksom reagert på at det er vanskelig å få hjelp og slikt der, men det var ikke noe kjekt å gjøre denne andre erfaringen nei.

Kan tro jeg fikk to skuffede barn i bilen etterpå :(

Skulle ønske jeg visste dette tidligere så skulle jeg kjøpt tv, discman, barbermaskin, game cube osv et annet sted. Slo ihjel ganske mange tusen der den dagen før jul.

Neste handling blir et annet sted. Skal handle ny mobil i dag og gidder ikke sjekke der nede nei.

Annonse

Jeg visste ikke engang at Elkjøp solgte serviser, heller jeg... jeg leste ikke innlegget ditt så nøye, men var det et kaffeservise det dreide seg om?

...eller kan det rent ut sagt være at du mener SERVICE...??

...så til og med en bensinstasjon som reklamerte med at de hadde SERVISE....*LOL*

Gjest mohallah

Jeg visste ikke engang at Elkjøp solgte serviser, heller jeg... jeg leste ikke innlegget ditt så nøye, men var det et kaffeservise det dreide seg om?

...eller kan det rent ut sagt være at du mener SERVICE...??

...så til og med en bensinstasjon som reklamerte med at de hadde SERVISE....*LOL*

Jeg så en innvandrerbutikk som solgte pissa.

Jeg så en plakat hvor det stod "Parkering forbutt"...

...og et dyrt forseggjort skilt, hvor det stod "Bruktmarkede"...

På en garasjedør i nærheten av min gamle leilighet sto det et digert skilt med teksten "Garasje" - forbudt for uvedkommende. Inkludert anførselstegnene rundt "garasje". Jeg lurer på hva som -egentlig- var der inne?

Dårlig service? Ja.

Trenger både du og personalet en innføring i forbrukerkjøpsloven? Ja.

En garanti er noe som forretningen gir, og for at det skal være en reell garanti så må kunden komme bedre utav det enn det som er regulert i forbrukerkjøpsloven. (Hvis forretningen gir en garanti så er de juridisk forpliktet til å innfri garantien.) Forbrukerkjøpsloven er *veldig* god i Norge, og gir forbrukeren rett til å reklamere på en mangel (uriktig bruk og *unormal* slitasje og ytre påvirkning (mistet i bakken, lynnedslag) er ikke en mangel).

En Game Cube må kunne forventes å vare noen år, og du har *minst* 2 års reklamasjonsrett på den. Du trengte *ikke* finne deg i reparasjon eller å levere til reparasjon uten å få en lånegjenstand (hvis reparasjonen tar mer enn 1 uke). Stå på krava!

Fra Forbrukerportalen.no

"Hva du kan kreve:

Hvis varen har en mangel har du en rekke krav du kan stille til selgeren. Det er derfor viktig at du klager direkte til selgeren eller leverandøren før du får varen reparert.

Du kan for det første kreve å holde tilbake kjøpesummen dersom du ikke allerede har betalt. Du kan videre kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering) eller at selgeren retter mangelen. Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan imidlertid kreve å få reparere i stedet for å gi deg en ny vare dersom det er umulig å fremskaffe en ny eller hvis dette det vil medføre en urimelig kostnad. Dette betyr for eksempel at varer som er kostbare og som faller mye i verdi normalt ikke kan kreves omlevert. Merk deg at du som hovedregel har krav på at selgeren gir deg en lånegjenstand i mellomtiden dersom omlevering eller reparasjon tar mer enn en uke, og at selgeren kun har to forsøk på å rette opp mangelen.

Mislykkes reparasjon og omlevering kan du kreve prisavslag eller heve kjøpet dersom mangelen ikke er uvesentlig. Prisavslaget skal tilsvare varens verdireduksjon. Hever du kjøpet må du levere tilbake varen mot at selgeren betaler tilbake kjøpesummen med tillegg av forsinkelsesrente fra du reklamerte."

http://forbrukerportalen.no/ona/Publikasjoner/1023824302.54/1023964913.16/publikasjon_view.pt

Annonse

Dårlig service? Ja.

Trenger både du og personalet en innføring i forbrukerkjøpsloven? Ja.

En garanti er noe som forretningen gir, og for at det skal være en reell garanti så må kunden komme bedre utav det enn det som er regulert i forbrukerkjøpsloven. (Hvis forretningen gir en garanti så er de juridisk forpliktet til å innfri garantien.) Forbrukerkjøpsloven er *veldig* god i Norge, og gir forbrukeren rett til å reklamere på en mangel (uriktig bruk og *unormal* slitasje og ytre påvirkning (mistet i bakken, lynnedslag) er ikke en mangel).

En Game Cube må kunne forventes å vare noen år, og du har *minst* 2 års reklamasjonsrett på den. Du trengte *ikke* finne deg i reparasjon eller å levere til reparasjon uten å få en lånegjenstand (hvis reparasjonen tar mer enn 1 uke). Stå på krava!

Fra Forbrukerportalen.no

"Hva du kan kreve:

Hvis varen har en mangel har du en rekke krav du kan stille til selgeren. Det er derfor viktig at du klager direkte til selgeren eller leverandøren før du får varen reparert.

Du kan for det første kreve å holde tilbake kjøpesummen dersom du ikke allerede har betalt. Du kan videre kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering) eller at selgeren retter mangelen. Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan imidlertid kreve å få reparere i stedet for å gi deg en ny vare dersom det er umulig å fremskaffe en ny eller hvis dette det vil medføre en urimelig kostnad. Dette betyr for eksempel at varer som er kostbare og som faller mye i verdi normalt ikke kan kreves omlevert. Merk deg at du som hovedregel har krav på at selgeren gir deg en lånegjenstand i mellomtiden dersom omlevering eller reparasjon tar mer enn en uke, og at selgeren kun har to forsøk på å rette opp mangelen.

Mislykkes reparasjon og omlevering kan du kreve prisavslag eller heve kjøpet dersom mangelen ikke er uvesentlig. Prisavslaget skal tilsvare varens verdireduksjon. Hever du kjøpet må du levere tilbake varen mot at selgeren betaler tilbake kjøpesummen med tillegg av forsinkelsesrente fra du reklamerte."

http://forbrukerportalen.no/ona/Publikasjoner/1023824302.54/1023964913.16/publikasjon_view.pt

Takk for bra svar.

Leste skrivet på linken din og skal kontakte Elkjøp igjen på mandag.

Hilsen...

Pussig at en såpass skrivefør person som deg, skriver servise(flere ganger) i stedet for service.

Takker for kompliment.

Er det så pussig med skrivefeil da ? Jeg har vel satt meg et ord i hodet da og så bare har det "trillet ut" gjentatte ganger.

Nå har jeg vel heller ikke noen gang her på DOL sakt at jeg er perfekt i norsk heller :)

Det som forundrer meg litt er hvor veldig folk kan klare å henge seg opp i skrivefeil når innlegget ellers er saklig og lettlest, for det var det vel ?

Men, men...slik er det nå :)

Hilsen...

Gjest ChiengMai

Det er nok lurt å sette seg inn i kjøpsloven før man tar varen med til butikken.

Kjøpte selv for tre måneder siden en 5.1 forsterker som fungerte når den selv ville. Etter en måned tok jeg den med til butikken og fikk der beskjed om at de skulle reparere den.

Da jeg fortalte at jeg hadde lest kjøpsloven før jeg kom fikk jeg uten videre diskusjon velge hva jeg selv ville gjøre; Heve kjøpet, bytte i en tilsvarende eller bytte i en annen med eventuelt penger i mellom eller penger tilbake alt etter pris. Jeg byttet i en annen type, betalte 2000 i mellom og er strålende fornøyd.

Hadde neppe gått så glatt om jeg ikke hadde gjort hjemmeleksa mi først. Det er ikke min erfaring at selgere opplyser om noe som helst uten at du selv vet hva du har krav på.

Det er nok lurt å sette seg inn i kjøpsloven før man tar varen med til butikken.

Kjøpte selv for tre måneder siden en 5.1 forsterker som fungerte når den selv ville. Etter en måned tok jeg den med til butikken og fikk der beskjed om at de skulle reparere den.

Da jeg fortalte at jeg hadde lest kjøpsloven før jeg kom fikk jeg uten videre diskusjon velge hva jeg selv ville gjøre; Heve kjøpet, bytte i en tilsvarende eller bytte i en annen med eventuelt penger i mellom eller penger tilbake alt etter pris. Jeg byttet i en annen type, betalte 2000 i mellom og er strålende fornøyd.

Hadde neppe gått så glatt om jeg ikke hadde gjort hjemmeleksa mi først. Det er ikke min erfaring at selgere opplyser om noe som helst uten at du selv vet hva du har krav på.

Takk for svar.

Har nå skrevet mail til Elkjøp i Oslo og klaget.

Har også skrevet ut kjøpsloven og skal ta denne med til butikken på mandag.

Jeg hadde mistanke om at jeg ikke burde funnet meg i den behandlinga, men når jeg er usikker så trår jeg forsiktig...kanskje desverre i enkelte tilfeller :)

Pappa Bjørn

Elkjøp er en butikkjede som er grunnlagt, eid og drevet av kjeltringpakk. De som jobber der må være tyver å kjeltringer på vegne av eierne. Når du går inn i en Elkjøp butikk blir du utsatt for regelrette lureri og svindelforsøk alltid.

Lær av denne feilen og aldri gå til Elkjøp igjen.

Elkjøp er en butikkjede som er grunnlagt, eid og drevet av kjeltringpakk. De som jobber der må være tyver å kjeltringer på vegne av eierne. Når du går inn i en Elkjøp butikk blir du utsatt for regelrette lureri og svindelforsøk alltid.

Lær av denne feilen og aldri gå til Elkjøp igjen.

Nei, det skal du være sikker på.

Neste gang jeg skal slå ihjel 6000.- kr...eller 100.- for den saks skyld, så blir det ikke der nei.

Jeg har lært, bare synd ungene måtte svi for det :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...