Gå til innhold

Bronkitt eller vanlig hoste?

Anbefalte innlegg

Gjest Novembermom

Jeg har i flere dager nå hostet som bare det. Det begynner som oftest med en gang jeg ligger meg ned eller en liten stund etter at jeg har lagt meg ned.

Jeg får det også om kvelden. Om dagen går det så og si knirkefritt.

Har vært syk med forkjølelse i ca 14 dager. På toppen av det går jeg nå på Antibiotika mot en betennelse jeg har fått i røttene på en tann på den ene siden + at jeg har også svak tannpine på den andre siden og jeg må ta kontakt med tannlegen min på Mandag for å få det fikset, men jeg kan jo ikke gå så lenge jeg hoster på denne måten. Er det mulig for meg å ringe min tannlege for å få skrevet ut ny resept på Antibiotikaen?

Jeg tar i tillegg smertestillende ( paralgin forte skrevet ut av min vanlige lege ) mot tannpinen. Er også gravid i uke 37, men dette er noe jeg MÅ få bukt med medisiner uansett hvis jeg ikke kan gå til tannlegen først.

Jeg hoster til jeg nesten brekker meg og det var nesten det som skjedde nå nettopp i sted. Men jeg vil jo til lege med en gang da, sånn at jeg kan få begynt på en kur hvis dette kan bare kurerers ved antibiotika, men legen min er jo ikke tilstede før på Mandag.

Vi har jo legevakt her nede da, men må likevel kjøre helt til byn for å få hentet ut resepten da...

Men da blir det jo 3 forskjellige medisiner som jeg tar og det er vel ikke så bra det heller.

Men samtidig så er det noe jeg må ta for å ikke få større problemer med tennene og for å bli frisk..........

Men alt i alt, jeg kan ikke ligge ned pga hosten for da hoster jeg til jeg nesten kreperer og brekker meg.

Virker også som om jeg innimellom har vanskelig for å trekke pusten, men det kan skyldes graviditeten. Har en del slim i halsen...

Kan bronkitt kurerers på andre måter enn ved medisin ( har aldri vært borti i dette før )? Min samboer har bare fått medisin når han har fått bronkitt.....

Vi har også to barn som hoster litt. Bør de undersøkes samtidig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131357-bronkitt-eller-vanlig-hoste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta med deg ungene og dra på legevakta.Legen der kan avgjøre "farligheten" av å gå åå mange medisiner og hvilke, under svangerskapet.

Niesen min bronkitthostet på seg ribbeinsbrudd under siste svangerskap! Ufarlig men vondt. Det er ikke særlig sikkert at den antibiotikaen du får for tennene er det som hjelper mot bronkitt. Få sjekke tungene og deg sjøl, og bli ferdig med dette, du som har både en tannhistorie og en fødsel å se fram til.

Amatørråd fra gammel bronkitiker...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...