Gjest Rolf Jacobsen fan Skrevet 3. januar 2004 Skrevet 3. januar 2004 Jeg leter etter et bestemt dikt av Rolf Jacobsen, som jeg ikke finner på nettet (selv om det er mange nettsider om ham). Kanskje noen av dere kan hjelpe meg? Diktet er noe sånt som: Gud hjerte vet vi ikke ...men vi ser stier av lavmælt lys 0 Siter
SterkKaffe Skrevet 3. januar 2004 Skrevet 3. januar 2004 http://medlem.spray.se/kaninguest8/sommar/somr2.htm 0 Siter
Gjest Rolf Jacobsen fan Skrevet 3. januar 2004 Skrevet 3. januar 2004 http://medlem.spray.se/kaninguest8/sommar/somr2.htm Fantastisk! Hvordan i all verden fant du det? (Eller kanskje det er din egen nettside?? Den var fin iallefall). 0 Siter
Gjest Rolf Jacobsen fan Skrevet 3. januar 2004 Skrevet 3. januar 2004 for dem som er nysjerrig på det... GUDS HJERTE Guds hjerte vet vi ikke, men vi vet noe som overstrømmer oss som et regn over hendene. Hans øyne ser vi ikke, men vi ser usynlig lys over alle ting som i sommernatten. Hans stemme hører vi ikke, men vi finner veier overalt og spor i hjertene og stier med lavmælt lys. (Rolf Jacobsen, 1907-1994) 0 Siter
SterkKaffe Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 Fantastisk! Hvordan i all verden fant du det? (Eller kanskje det er din egen nettside?? Den var fin iallefall). Velbekomme :-) Jeg søkte meg fram på Google. Jeg husker min far leste et Jacobsen-dikt for meg i gamle dager. Det var noe med gravemaskinene som kom og spiste en åker (?), og noen busser som "lengtet hjem til Afrika". Bra var det ihvertfall. 0 Siter
Gjest lis@bet Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 Velbekomme :-) Jeg søkte meg fram på Google. Jeg husker min far leste et Jacobsen-dikt for meg i gamle dager. Det var noe med gravemaskinene som kom og spiste en åker (?), og noen busser som "lengtet hjem til Afrika". Bra var det ihvertfall. "Landskap med gravemaskiner"? :-) De spiser av skogene mine, osv. De eter og spytter ut, spytter ut og eter. Uten struper, uten stemmebånde og uten klage. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.