Gå til innhold

Forbud mot privat fyrverkeri

Anbefalte innlegg

Gjest raketten

Støtter dere det flere har foreslått nå, at fyrverkeri på nyttårsaften skal være et offentlig ansvar, og at privatpersoner ikke lenger skal ha lov til å sende opp raketter?

Med tanke på brannfare og skader som skjer hver eneste nyttårsaften sier jeg et rungende ja til dette. Voksne folk som sender opp raketter i fylla, eller enda verre, overlater det hele til små barn, er livsfarlig!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131393-forbud-mot-privat-fyrverkeri/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes vi burde forby alt som er farlig.

Biler er f.eks. et godt eskempel på noe som tar liv pga menneskelig dumhet.

Det samme kan sies om alkohol. Det er vel knapt noen som gjør mer dumt enn fulle mennesker, og ofte er fylla skylda når det går galt med rakettene. Hva med å forby fyll? Det vil jo nærmest eliminere problemet med rakettene.

Kanskje vi burde sørge for å gjøre fiske ulovlig. Det foregår helt sikkert en del skumle sluk-ulykker rundt forbi.

Og hva med jakt? Dette er jo direkte livsfarlig om geværet havner i feil hender, eventuelt feil jeger havner på feil sted.

Paracet burde utvilsomt vært forbudt. Enkelte idioter kan jo riskere å dytte i seg en pakke for så å sette fyr på huset sitt.

Og hva med røyk? Dette er da i hvert fall skadelig, ikke bare for røykeren men for omgivelsene. Røyk gjør rimelig sikkert mer skade en fyrverkeri.

Vel, forby alt som ikke er 100 % sikkert, la oss låse oss inne og bli der. For godt.

Det samme kan sies om alkohol. Det er vel knapt noen som gjør mer dumt enn fulle mennesker, og ofte er fylla skylda når det går galt med rakettene. Hva med å forby fyll? Det vil jo nærmest eliminere problemet med rakettene.

Kanskje vi burde sørge for å gjøre fiske ulovlig. Det foregår helt sikkert en del skumle sluk-ulykker rundt forbi.

Og hva med jakt? Dette er jo direkte livsfarlig om geværet havner i feil hender, eventuelt feil jeger havner på feil sted.

Paracet burde utvilsomt vært forbudt. Enkelte idioter kan jo riskere å dytte i seg en pakke for så å sette fyr på huset sitt.

Og hva med røyk? Dette er da i hvert fall skadelig, ikke bare for røykeren men for omgivelsene. Røyk gjør rimelig sikkert mer skade en fyrverkeri.

Vel, forby alt som ikke er 100 % sikkert, la oss låse oss inne og bli der. For godt.

Hva med farene som lurer på innsiden? Har du tenkt på dem når du låser deg inne sammen med dem?

*bekymret hilsen*

Hva med farene som lurer på innsiden? Har du tenkt på dem når du låser deg inne sammen med dem?

*bekymret hilsen*

Det er også livsfarlig. Man vet aldri, og bør strengt tatt ikke stole på noen.

De fleste mord blir tross alt begått av noen man kjenner.

*bekymret hilsen*

Mer enn hundre mill opp i røyk, Sør. Tenk på hvor mange munner det kunne mettet. Hvem skulle trodd at JEG ble den som minnet deg på det?

Annonse

Mer enn hundre mill opp i røyk, Sør. Tenk på hvor mange munner det kunne mettet. Hvem skulle trodd at JEG ble den som minnet deg på det?

Men nå må du følge med i timen. SDD har låst seg inne, med seg selv - og det er grunn til å være bekymret for hans helbred!

Med vennlig hilsen

Ubetinget JA. Det er den største galskapen vi er vitne til. Fulle voksne , slepende på stup trøtte barn bærende på dynamitt. Jeg skjønner egentlig ikke at det går an å lukke øynene for dette år etter år, og at våre ellers så kontrollerende myndigheter som vi har i dette landet bare kan godta det. JA til offentlig oppskyting!

Annonse

Gjest Jolly Roger

Ubetinget JA. Det er den største galskapen vi er vitne til. Fulle voksne , slepende på stup trøtte barn bærende på dynamitt. Jeg skjønner egentlig ikke at det går an å lukke øynene for dette år etter år, og at våre ellers så kontrollerende myndigheter som vi har i dette landet bare kan godta det. JA til offentlig oppskyting!

Fulle voksne slepende på barn er en uting, fyrverkeri eller ikke fyrverkeri.

Jepp. For å få bukt med idioter som ikke burde vært i nærheten av fyrverker, så bør bi foby det for ALLE. Totalitært er bra!

"....................."

Egentlig burde vi jo forby livet. Det er jo livsfarlig :-)

".................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...