Gå til innhold

Pass godt på hunden din!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

At det skjer med en hund gjør lite.

Men poenget er at hvis det kunne skje med en hund, så kunne det også ha skjedd med et barn.

Det er noe føreren bør tenke over.

Med vennlig hilsen

Her finner jeg det riktig å si meg ubetinget enig med deg! Og jeg ser ingen grunn til å forklare de øvrige dolere hvorfor, for det er innlysende.

Hufsetufsa1365380496

Men poenget er at hvis det kunne skje med en hund, så kunne det også ha skjedd med et barn.

Med vennlig hilsen

Hvordan er det mulig å si at det "gjør lite" at noe sånt skjer med en hund??????????

Hvordan er det mulig å si at det "gjør lite" at noe sånt skjer med en hund??????????

Fordi det er et dyr, og ikke noe menneske, det er snakk om.

Og nei, jeg er ikke "dyrehater", og langt mindre noen "dyremishandler", men dyr dør hele tiden ute i naturen, og en hund er ikke forskjellig fra andre dyr.

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest etayarp

Fordi det er et dyr, og ikke noe menneske, det er snakk om.

Og nei, jeg er ikke "dyrehater", og langt mindre noen "dyremishandler", men dyr dør hele tiden ute i naturen, og en hund er ikke forskjellig fra andre dyr.

Med vennlig hilsen

Merkelig forklaring. Mennesker dør jo også hele tiden, faktisk hver dag!

Pass deg for snøfreser'n - er vel en grei tanke å ha i hodet uansett om man tenker på seg selv, sine barn, de husdyr man måtte ha eller annet man bryr seg om....

Ikke alltid like enkelt å være sjåfør på større snøfresere tenker jeg. Sikten de ofte oppererer i er vel ikke alltid så god.

Der er jeg helt enig med deg. Synes utviklingen hvor dyr likestilles med mennesker er helt syk.

Jeg liker selvsagt ikke dyreplageri, men det er verdt å påpeke noen ganger at nesten alle ville dyr lider en rimelig grusom død - de fleste sulter eller fryser ihjel, eller blir spist av rovdyr eller parasitter.

Det er ikke verre at en hund dør enn at f. eks. en rev dør av kulde/mangel på mat.

Med vennlig hilsen

Jeg liker selvsagt ikke dyreplageri, men det er verdt å påpeke noen ganger at nesten alle ville dyr lider en rimelig grusom død - de fleste sulter eller fryser ihjel, eller blir spist av rovdyr eller parasitter.

Det er ikke verre at en hund dør enn at f. eks. en rev dør av kulde/mangel på mat.

Med vennlig hilsen

Enig i det. Det er uansett fælt når noe sånt skjer, og dyr lider, men det er forskjell på dyr og mennesker.

Det er forferdelig at det skjer med noe som lever, i dette tilfellet med en hund, men det hadde vært mye, mye verre om det var et barn.

Klart man skal behandle dyra bra, men det blir underlig når noen prøver å si at det stiller seg likt med dyr og mennesker.

Gjest lis@bet

Med vennlig hilsen

"Men poenget er at hvis det kunne skje med en hund, så kunne det også ha skjedd med et barn."

Tror du ikke vi andre også skjønte det? Som vanlig tar du for gitt at vi andre skjønner mindre enn deg.

Men at det skjedde med en hund er faktisk også ille i seg selv, de føler smerte, som du sikkert vet.

Annonse

"Men poenget er at hvis det kunne skje med en hund, så kunne det også ha skjedd med et barn."

Tror du ikke vi andre også skjønte det? Som vanlig tar du for gitt at vi andre skjønner mindre enn deg.

Men at det skjedde med en hund er faktisk også ille i seg selv, de føler smerte, som du sikkert vet.

Hva du skjønte, eller ikke skjønte, er jeg heldigvis ikke ansvarlig for! :-)

Med vennlig hilsen

Med vennlig hilsen

Du er jo til tider en fornuftig mann, men dette skjønte jeg ikke

"At det skjer med en hund gjør lite."

Hunden døde sikkert raskt, så den var det vel ikke synd på. Men tenker du ikke på eieren?

Gjest lis@bet

Du er jo til tider en fornuftig mann, men dette skjønte jeg ikke

"At det skjer med en hund gjør lite."

Hunden døde sikkert raskt, så den var det vel ikke synd på. Men tenker du ikke på eieren?

Du vet vel at i Sørs verden så spiller det ingen rolle for ham at et dyr lider - for det kunne jo vært et menneske. Og så lenge det finnes mennesker som lider i verden, så kan vi ikke ta hånd om dyrene, fordi det opptar ressurser som kunne brukes på mennesker.

Det ene utelukker fullstendig det andre, skjønner du.

Du vet vel at i Sørs verden så spiller det ingen rolle for ham at et dyr lider - for det kunne jo vært et menneske. Og så lenge det finnes mennesker som lider i verden, så kan vi ikke ta hånd om dyrene, fordi det opptar ressurser som kunne brukes på mennesker.

Det ene utelukker fullstendig det andre, skjønner du.

Jo, du har nok rett ;-)

Men Sør er jo også opptatt av folks ve og vel. Da må han jo skjønne at å miste en hund(dyr) er tungt.

Gjest lis@bet

Jo, du har nok rett ;-)

Men Sør er jo også opptatt av folks ve og vel. Da må han jo skjønne at å miste en hund(dyr) er tungt.

Enig. Men det kunne jo ha vært barnet hans, vet du, og _da_ hadde det vært virkelig ille. Så hvorfor sørge så lenge det bare var en hund. *sukk* :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...