lissi1365380351 Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Det er første gangen jeg er her inne og det er første gangen jeg leser om bokstavbarna. Jeg kjenner veldig godt igjen mye av det som blir skrevet,det blir nesten som å lese om min egen gutt på 6 år. Han er så skjønn,han er så veldig god,han er også så veldig snill men det er noe annet også. La meg fortelle og jeg hadde håpet at noen kunne kanhende kommet med noen gode råd. Min sønn har helt siden han var ganske så liten vært veldig glad,alltid smilt og nesten aldri grått,men han har alltid vært utrolig vill på en måte. Jeg har aldri kunne ha noe fremme og alltid gruet meg for å besøke folk, har i stor grad unngått det. På kontroller på helsestasjonen har jeg fortalt om mine bekymringer men der har de sagt at alt er helt normalt. Helt til fem-års kontrollen,da ble vi henvist ppt. 20 januar skal han ta en evnetest og jeg lurer på om det er det samme som WISC-test? som jeg leste om her inne. Nå går min gutt i første klasse,i barnehagen sa de også at det var noe med han men de visste ikke hva. Han er veldig høyrøstet,det meste skal dreie seg om han,han har problemer med å ta imot beskjeder,han glemmer ting,han hører ikke etter,han roter og grisler,han samler på allt mulig(boss,steiner,pinner,korker+div han forstår ikke helt grunnleggende ting som barn som gjerne er mye yngre enn han kan,jeg kan forklare og forklare men han gjør det på sin måte(som jo er helt feil). Dette gjelder f.eks spill ol. Det er masse positivt med gutten min også,han er veldig snill,stort sett veldig glad(kan bli rasende det har økt på),veldig god (trenger mye kontakt). Men nå begynner jeg å bli sliten og jeg vet/føler at familien og er det,vi holder oss mest hjemme,orker ikke gå ut og treffe andre, når jeg aldri vet hvordan han oppfører seg. Jeg er jo mye alene med han da faren reiser i jobben og nå føler jeg at jeg trenger hjelp til å klare hverdagen. Han har en bror som er 10 år eldre,de er jo ikke så mye sammen,men de er veldig glade i hverandre. Han er ikke sammen med så mange andre barn da disse på enmåte trekker seg unna,om han er med andre så er de alltid endel yngre. Jeg kunne skrevet så masse om han men det ble jo veldig sånn frem og tilbake,håper dere forstår... Sliten mor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131441-er-s%C3%A5-sliten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
chanti Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hei . Det er mye i ditt innlegg som er veldig kjent ,Har selv en på 14 med adhd og tourette , med annen tilleggsproblematikk . Det er fint at gutten skal til testing som er en start på utredning . Glem ikke å dra til legen og få testet det som skal testes der . Bl a . stoffskifte , diabetes, allergier , hørsel og slikt . På ppt kontoret skal du be om hjelp til tiltak for de problemene du sliter med hjemme . Sett deg ned og skriv ned en liste og eksempel på situasjoner . Ta for deg de store problemene og heller overse de du kan "leve " med . Velg deg ut hva som er verdt å kjempe om . Hvis det f.eks er snakk om adhd , må en tenke at modningsgrad og reaksjonsmønster på gutten din er på 2/3 år i forhold til jevnaldrende . Dvs som 6 åring ligger hans "mønster "på 4 årsalder . Du kan ta en kikk på adhd-foreningens sine sider . De selger også en del artikkler om div tema rundt bokstavbarn . Adressen dit er www.mbd.no Det er lov som mor å vere sliten , diagnoser eller ikke . Dette er noe som ofte ikke skal frem , da alt skal vere så perfekt . Men når en er sliten er det lov å be om hjelp . Du nevnte en eldre bror , hva om han kunne hatt ett fast opplegg med å ta med gutten ut på "slit ut aktiviteter " en gang i uke , mens du krøller deg sammen i en stol eller besøker en venninne alene . Dette kan du også søke støttekontakt til gjennom det offentlige, nevn det på ppt , så hjelper de deg videre . Ta vare på de gode stundene og tenk på de når det stormer som verst . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131441-er-s%C3%A5-sliten/#findComment-806181 Del på andre sider Flere delingsvalg…
chanti Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hei . Det er mye i ditt innlegg som er veldig kjent ,Har selv en på 14 med adhd og tourette , med annen tilleggsproblematikk . Det er fint at gutten skal til testing som er en start på utredning . Glem ikke å dra til legen og få testet det som skal testes der . Bl a . stoffskifte , diabetes, allergier , hørsel og slikt . På ppt kontoret skal du be om hjelp til tiltak for de problemene du sliter med hjemme . Sett deg ned og skriv ned en liste og eksempel på situasjoner . Ta for deg de store problemene og heller overse de du kan "leve " med . Velg deg ut hva som er verdt å kjempe om . Hvis det f.eks er snakk om adhd , må en tenke at modningsgrad og reaksjonsmønster på gutten din er på 2/3 år i forhold til jevnaldrende . Dvs som 6 åring ligger hans "mønster "på 4 årsalder . Du kan ta en kikk på adhd-foreningens sine sider . De selger også en del artikkler om div tema rundt bokstavbarn . Adressen dit er www.mbd.no Det er lov som mor å vere sliten , diagnoser eller ikke . Dette er noe som ofte ikke skal frem , da alt skal vere så perfekt . Men når en er sliten er det lov å be om hjelp . Du nevnte en eldre bror , hva om han kunne hatt ett fast opplegg med å ta med gutten ut på "slit ut aktiviteter " en gang i uke , mens du krøller deg sammen i en stol eller besøker en venninne alene . Dette kan du også søke støttekontakt til gjennom det offentlige, nevn det på ppt , så hjelper de deg videre . Ta vare på de gode stundene og tenk på de når det stormer som verst . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131441-er-s%C3%A5-sliten/#findComment-806190 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.