Gå til innhold

Denne "medaljeutdelingen" på idrettsgallaen på NRK lørdag

Anbefalte innlegg

Gjest noen enige?

Var det flere enn meg som reagerte på den liksomsermonien de hadde på slutten?

Han fyren (husker ikke navnet...) har jo ikke blitt dømt ennå og bedt om å gi fra seg gullmedaljen ennå.

Og så lager NRK en slik sermoni og "deler" ut medaljene på nytt uansett..

Syntes det var litt usmalelig, jeg..

Fortsetter under...

Gjest strandhai

Helt enig. Nasjonalistisk var ordet jeg spontant tenkte da de heiste de tre norske flaggene...

Kvalmt.

Syns du virkelig nasjonalisme er kvalmt? I så fall bør du ha en bøtte klar hvis du er i nærheten av meg når nasjonalsangen spilles, eller flagget vårt blir heist.

Syns du virkelig nasjonalisme er kvalmt? I så fall bør du ha en bøtte klar hvis du er i nærheten av meg når nasjonalsangen spilles, eller flagget vårt blir heist.

Et par sitater om nasjonalisme/patriotisme:

"Patriotism is your conviction that this country is superior to all other countries because you were born in it.

[George Bernard Shaw]

Patriotism is the willingness to kill and be killed for trivial reasons. [bertrand Russell]

Nationalism is an infantile disease. It is the measles of mankind. [Albert Einstein]

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...