Pelen Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Min sønn som er 10 måneder og har jeg til nå ammet ham på natten. Vi har reist en hel del og jeg har vært ganske og på hoteller og hos venner har det ikke helt vært tema å slutte med nattpupp. Tidligere har han som oftest våknet ved 03.30-04.30 og fått pupp. For to netter siden begynte vi med kampen mot nattamming. Første natten protesterte han i én time og da ga jeg meg... Ja, ikke gikk det bedre neste natt. Han våknet 02.40. Han var kjempe trett men protesterte. Prøvde det meste inkl vann (som han ikke ville ha). Etter 40 min tok jeg ham opp og da sovnet han, etter 20 sekunder, mot skulderen min (holdt ham høyt - langt fra puppen). Der sov han lett i 10 min. La ham tilbake i sengen og da våknet han på en gang. Tok ham opp og han sovnet etter 10 sekunder mot min skulder. La ham ned og hadde hendene under hodet hans i noen minutter. Når jeg fjernet hendene våknet han og da... ... fikk han pupp. Jeg ga ham mindre enn vanlig så han fikk kun ca 1/3 mot normalt. Noen med tips/tanker om dette? Han sovner så fort han er på fanget mitt og egentlig så var han ikke direkte ute etter pupp, men han klarte ikke å sovne i sin seng uten det. Jeg føler ikke helt at Ferber kan være tingen heller, han blir bare mer hysterisk når vi viser oss. Og noen ganger føles det som om jeg "maser" med noe som ikke er noe stort problem. Det er greit for meg å nattamme ham én gang. Jeg sovner på en gang etterpå, men jeg føler at jeg ikke kan holde på sånn i all evinnerlighet. Folk ser litt rart på meg når jeg sier at jeg fortsatt ammer på natten - men kanskje jeg bare skal d***e i det og fortsette? Eller skaper jeg et stort fremtidig problem for meg selv? Vil egentlig ha hele natten tilbake men ammingen er som sagt ikke noe stort problem! Kommentarer? Noen med erfaring? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131461-slutt-p%C3%A5-nattamming-noen-med-tips/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mother of three Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Jeg sluttet også med nattamming da barna var i den alderen. Når jeg var klar til kamp sørget jeg for at barnet var mett av grøt+ pupp for sengetid. Så... flyttet jeg til naborommet, og far tok barn om natta. Barnet gråt lenge.. Det gjorde jeg også i naborommet, men jeg stålsatte meg og tenkte at barnet var med sin far som elsket barnet like mye som meg. Far tilbød barnet vann, koset og strøk og sang. Tilslutt var det rolig. Det tok vel en time første natta. Neste natt gjorde vi likens. Men det varte ikke full time. Tilsvarende nye netter. Til slutt kunne barnet bare våkne, for å ta sutt og snu seg. Er du alene med barnet kan du også gjøre det. Ha på nattkjole e.l og ro barnet så godt du kan. IKKE gi pupp. Uansett, for da har jo du bare lært ham at "gråt lenge nok, så kommer puppen". Det tar noen netter. Så er det over. Barnet er mett, har mor (eller far) som trøster og viser at de bryr seg. Barnet får vann om det er tørst, men har første møte med grensesetting... og protesterer. Og det er vel klart at man gråter/protesterer når man blir fratatt et gode... Ikke gjør det før du er sikker på at du vil. Og når du vil gjøre slutt på nattamming, så vær forberedt på at det tar 2-3 netter. Annet tips... barnet vet ikke når det er dag eller natt når det våkner... Pupp skal de lære å forbinde med dag. Så jeg sluttet helt å amme på soverommet. Ammet i stua om morgenen og i stua før leggetid. Til slutt tenkte ikke poden på pupp på soverommet. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131461-slutt-p%C3%A5-nattamming-noen-med-tips/#findComment-806511 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumrik1365380596 Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Hei Pelen Jeg ammet også min mellomste om natten til han var 10 mnd. Selv om jeg også syntes det var ok, bestemte vi oss for at nok var nok. Planen var at far skulle ta seg av ham, men det endte med at vi tok ham mellom oss i sengen og bare koste med ham og småpratet. Første natten tok det 2 timer, andre natten litt mindre tid, det samme skjedde tredje natten og fjerde natten var det helt slutt. Jeg synes det var bedre å bare gi ham masse kos, enn å bare la ham skrike. Første natten lå jeg i motsatt ende av ham og faren. Dette fungerte for oss, og jeg synes selv det gikk greit. Må legge til at like før jeg sluttet, merket jeg at han mest ville ha kos om nettene, ikke mat. Han virket rett og slett ikke sulten. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131461-slutt-p%C3%A5-nattamming-noen-med-tips/#findComment-807892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.