Gjest juliansmamma Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Jeg gledet meg så veldig til å gå på klassegjenforeningsfesten vår, og kanskje er det godt at jeg ikke fikk vite følgende før nå, to år etter selve festen: Min venninne skulle melde på seg selv og meg, men sa at det kun var med forbehold om at jeg var i landet, for vi ventet på tildeling. Personen som tok i mot påmeldingen svarte: "Gud,skal hun virkelig dra enda en svarting til landet vårt???" Dette er en medelev jeg en gang respekterte. Nå sitter jeg med en besk smak i munnen, og en bekymret tanke i hodet. Jeg vet jo at slikt finnes, jeg er jo ikke naiv, men vi har så langt vært forskånet for slike kommentarer. Vel, det var den første, og jeg måtte dele den med dere. SUkk!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131474-enda-en-svarting-til-landet-v%C3%A5rt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ugga Bugga Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Slike mennesker bør man diskutere med, si dem imot, slik at de skjønner at det de sier er helt bak mål! Hallo? Hva har fargen på huden med saken å gjøre, liksom? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131474-enda-en-svarting-til-landet-v%C3%A5rt/#findComment-806256 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest juliansmamma Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Slike mennesker bør man diskutere med, si dem imot, slik at de skjønner at det de sier er helt bak mål! Hallo? Hva har fargen på huden med saken å gjøre, liksom? Ja, du kan så si. Som sagt fikk jeg vite det av min venninne først nå, og denne tidligere medeleven kommer jeg nok ikke til å se igjen med det første..... Men jeg skulle gjerne pratet litt med ham og hørt hva som får han til å si slikt om andre mennesker. Men min erfaring er at mennesker som har en slik holdning ikke endrer standpunkt etter en samtale. Det må nok sterkere krutt til. Han hadde nok hatt godt av å bli kjent med noen som ikke har samme farge som ham selv. Han bor på bygda, og lever nok i litt "skjermede" omgivelser, har nok ikke folk fra andre kulturer i sin omgangskrets. Så fordommene hans har nok fått gro i fred. Vel, det er trist å se andre mennesker være så fulle av fordommer og sinne mot mennesker de ikke kjenner en gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131474-enda-en-svarting-til-landet-v%C3%A5rt/#findComment-806414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
zeta Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Da vi giftet oss var vi allerede i gang med å spare til første adopsjon. Så når folk spurte hva vi ønsket oss i bryllupsgave, så svarte vi penger til adopsjonen. En god venn av meg spurte om det var andre i vennegjengen som ønsket å legge sammen til en pengegave til vårt formål. En annen "venn" av meg hadde svart at han sponset ikke "importen" av svartinger! Min gode venn og en nær venninne av meg reiste gikk og forlot resten av gjengen i raseri. De øvrige hadde det nok desverre morsomt med min venns kommentar. Vi har i dag veldig lite kontakt med min tidligere vennegjeng og han som kom med kommentaren har jeg bare sporadisk pratet med siden jeg fikk høre historien. Jeg må tilføye at han ikke er verdens lureste, men kommentaren var drøy selv fra han. Det er trist å høre slikt fra personer man trodde var sine venner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131474-enda-en-svarting-til-landet-v%C3%A5rt/#findComment-806666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest juliansmamma Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Da vi giftet oss var vi allerede i gang med å spare til første adopsjon. Så når folk spurte hva vi ønsket oss i bryllupsgave, så svarte vi penger til adopsjonen. En god venn av meg spurte om det var andre i vennegjengen som ønsket å legge sammen til en pengegave til vårt formål. En annen "venn" av meg hadde svart at han sponset ikke "importen" av svartinger! Min gode venn og en nær venninne av meg reiste gikk og forlot resten av gjengen i raseri. De øvrige hadde det nok desverre morsomt med min venns kommentar. Vi har i dag veldig lite kontakt med min tidligere vennegjeng og han som kom med kommentaren har jeg bare sporadisk pratet med siden jeg fikk høre historien. Jeg må tilføye at han ikke er verdens lureste, men kommentaren var drøy selv fra han. Det er trist å høre slikt fra personer man trodde var sine venner. Trist historie. Slikt ødelegger veldig, ja. Jeg kan rett og slett ikke ha folk i vår omgangskrets som ser på vår sønn som mindre verdt fordi han ikke kom fra min livmor, og ikke har et "arisk" utseende. Folk med et slikt utrolig snevert menneskesyn klarer jeg bare ikke å ha et godt vennskap med. Takk for at du delte historien din med meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131474-enda-en-svarting-til-landet-v%C3%A5rt/#findComment-806672 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.