Gå til innhold

Syk... Har et dilemma... Hjelp!!

Anbefalte innlegg

Saken er den at jeg var syk i 2 1/2 uke før jul. Først influensa, så ble jeg frisk (var frisk fredag, lørdag, søndag og mandag) og i løpet av mandag kveld fikk jeg feber og ny sykdom. Var hos legen og fikk konstatert cytoplasma-infeksjon og fikk antibiotika.

Ble frisk før jul, men hadde avtalt fri både før jul og i romjula, pluss 2.januar. Dette gjorde jeg før jeg fikk influensa.

Problemet er: jeg har blitt syk igjen... Begynte 2.januar med forkjølelse og feber - nå hoster jeg som en gal, og har fortsatt feber. Ikke mye, drøyt 38, men allikevel... Jeg hoster så jeg kaster opp, det verker i magen og i hodet. Minner nesten om da jeg hadde bronkitt for et par år siden.

Jeg er IKKE mye borte fra jobb, men nå synes jeg det er flaut. Ser ikke for meg at jeg får sove så mye i natt, og jeg har jo feber også...Men jeg KAN da ikke være borte mer? Legen kommer vel til å se rart på meg hvis jeg kommer dit igjen...

Dette er dilemma - hva hadde dere gjort, folkens?? Er jo ikke akkurat høflig å dra på jobb og sitte og hoste konstant, folk vil jo ikke bli smittet heller...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131504-syk-har-et-dilemma-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Sykemeld deg og vær sikker på at du er helt frisk neste gang du blir friskemeldt. Ta gjerne noen dager ekstra for å være helt sikker, det er bedre. Du må tenke på kollegene dine og, du er jo tross alt smittebærer. Og en annen ting, det er veldig lett å få ettersykdommer om du går ut før du er helt frisk.

Nei hold deg hjemme med god samvittighet til du er helt frisk.

God bedring! :o)

Mvh

Kjære vene - er du syk så er du syk. Du må ikke presse deg på jobb, da risikerer du å gå lenge og hangle.

Legene er vel vant til at folk kan bli syk igjen like etter at de er blitt frisk?

Tusen takk!

Er vel ikke det at jeg er syk nå, men at jeg har vært det så mye før jul, og attpåtil hatt fri i jula... Kombinasjonen er liksom ikke bra...

Men det er jo ikke jeg heller, da... Har, etter telefon med legevakta, tatt dobbelt dose av sånne reseptfrie Noskapin tabletter mot hoste - og det har faktisk hatt effekt. Hoster nesten bare "normalt" nå... Tempen ligger på cirka 38. Føler absolutt ikke for å dra på jobb i morgen, men sambo sier at jeg bør - nettopp fordi jeg har vært så mye borte i det siste... Men i neste sekund sier han: "uff, du har det ikke godt"...

Har fortsatt ikke bestemt meg, tror jeg ser an natta og hvordan jeg er i morgen tidlig. Tusen takk for støtte, uansett! Godt å høre at det ikke er fullstendig unormalt å ha uflaks med sykdom og ferie om hverandre osv...

Sykemeld deg og vær sikker på at du er helt frisk neste gang du blir friskemeldt. Ta gjerne noen dager ekstra for å være helt sikker, det er bedre. Du må tenke på kollegene dine og, du er jo tross alt smittebærer. Og en annen ting, det er veldig lett å få ettersykdommer om du går ut før du er helt frisk.

Nei hold deg hjemme med god samvittighet til du er helt frisk.

God bedring! :o)

Mvh

Tusen takk!

Er vel ikke det at jeg er syk nå, men at jeg har vært det så mye før jul, og attpåtil hatt fri i jula... Kombinasjonen er liksom ikke bra...

Men det er jo ikke jeg heller, da... Har, etter telefon med legevakta, tatt dobbelt dose av sånne reseptfrie Noskapin tabletter mot hoste - og det har faktisk hatt effekt. Hoster nesten bare "normalt" nå... Tempen ligger på cirka 38. Føler absolutt ikke for å dra på jobb i morgen, men sambo sier at jeg bør - nettopp fordi jeg har vært så mye borte i det siste... Men i neste sekund sier han: "uff, du har det ikke godt"...

Har fortsatt ikke bestemt meg, tror jeg ser an natta og hvordan jeg er i morgen tidlig. Tusen takk for støtte, uansett! Godt å høre at det ikke er fullstendig unormalt å ha uflaks med sykdom og ferie om hverandre osv...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...