Gå til innhold

tanker om graviditet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

4

• fei1365380229

4

• serendipity

3

• Åsemor

3

Gjest Cinderella

Alle må ikke få barn. Det er absolutt ikke nødvendig eller forventet. Med slike tanker du har er det nok best du slår deg til ro med at du ikke passer i den rollen.

Det er ikke sikkert du er den rette til å avgjøre hvem som bør få barn eller ikke, "klikk her!".

Annonse

Gjest Cinderella

Nei, hvor har du det fra?

Men du vil kanskje si at lindiss er klar. Som et egg?

Det er ikke vi som bestemmer om lindiss bør få barn eller ikke. Det avgjør hun selv. Men vi kan selvsagt gi henne råd, og prøve å tolke hennes rare følelser omkring kroppens forfall. Jeg synes bare du var litt for krass og litt for bombesikker. Mennesker forandrer seg som kjent med tiden, dessuten kjenner du henne ikke.

Gjest klikk her!

Det er ikke vi som bestemmer om lindiss bør få barn eller ikke. Det avgjør hun selv. Men vi kan selvsagt gi henne råd, og prøve å tolke hennes rare følelser omkring kroppens forfall. Jeg synes bare du var litt for krass og litt for bombesikker. Mennesker forandrer seg som kjent med tiden, dessuten kjenner du henne ikke.

Det kunne ikke falle meg inn å tro at jeg kan være i nærheten av å bestemme noe som helst for noen som helst andre enn meg selv, og aller minst i et legeforum. Har tanken slått deg noen gang?

Jeg har forøvrig barn, men har ikke merket noe til *forfall*. Har aldri sett noe til *forfall* på venninner og søstre heller. Temaet til lindiss her må nok ha sitt utspring i uvitenhet eller i beste fall en misforståelse.

Gjest Cinderella

Det kunne ikke falle meg inn å tro at jeg kan være i nærheten av å bestemme noe som helst for noen som helst andre enn meg selv, og aller minst i et legeforum. Har tanken slått deg noen gang?

Jeg har forøvrig barn, men har ikke merket noe til *forfall*. Har aldri sett noe til *forfall* på venninner og søstre heller. Temaet til lindiss her må nok ha sitt utspring i uvitenhet eller i beste fall en misforståelse.

Enig!

Gjest du bestemmer selv!

De færreste som får barn har alverdens peiling på småbarn og føler seg "flinke" med disse, men det lærer man etterhvert som barnet kommer og vokser opp!

Når det gjelder kropp, det er ingen grunn til å få slapp mage osv etter man har fått barn, det kan trenes opp til å bli som før (men selvsagt vil alderen sette sine spor uavhengig av fødsler).

Hvis du er veltrent nå, og prioriterer å holde deg i form også etter du har fått barn, vil du sikkert se flott ut da også.(tenk bare på skiskytter-damer og andre idrettsdamer som ser kjempeflotte ut). Det er ofte mangel på tid (og prioritering av tid til dette) som gjør at vi småbarnsmødre ikke alltid har trent og flat mage, det er slett ikke vanskelig å få en flat mage selv om man har vært gravid. Mener mannen din også at dere skal prioritere trening og fysisk aktivitet etter dere blir foreldre, så gir dere hverandre tid til det noen ettermiddager i uken. Og mens man er hjemme med babyen, finnes det mye fin mamma-trim i treningsstudioer og svømmehaller.

Skjeden blir ofte vel så stram som før etter litt trening, får den skader som ikke lar seg trene opp får man tilbud om operasjon (som er et enkelt inngrep som fungerer flott for mange).

Mine (og mange andres) pupper ser like fine ut nå som før, kanskje helst med en liten sexy bh, de strutter ikke som på en 25-åring. Men jeg ahr venninner på 35 som ikke har født og ammet, de strutter ikke allverden lenger deres pupper heller.

Pupper kan også rettes på etter du har fått de barna du vil ha og du da ikke synes de tilfredsstiller dine krav. Men antageligvis synes du de er helt greie!

Amming kan man ta som det kommer, antageligvis synes du det er topp å kunne gi barnet ditt egen melk når du får det lagt i armene dine, men vil du eller kan du ikke, finnes det gode alternativer på boks!

Antageligvis vil det skje mye med deg og dine tanker rundt dette de nærmeste årene, enda har du relativt god tid. Gjennomsnittsalder på føstegnangsfødende i Oslo med høyere utdannelse er vel fire år eldre enn du er nå, så du er ikke alene om å vente litt..

Gjest lis@bet

Nå som jeg faktisk er gravid, er alle slike bekymringer borte.. Jeg er 26 år, og har tenkt slik som deg før. Nå er jeg bare opptatt av at alt er bra med det lille knøttet! :-)

Jeg forsaker ikke det å få barn fordi jeg er redd for hvordan kroppen min vil se ut. Men det er jo opp til hver enkelt.

Gjest lindiss

Du høres ærlig talt svært umoden ut. At du i hele tatt kan tro at å adoptere barn blir "å oppdra andres unger" står for meg som komplett uforståelig. Kanskje du blander å adoptere med å jobbe i barnehage?! Da oppdrar man andres unger nemlig. :o)

Ta deg tid. Kanskje blir du moden og ansvarsfull nok innen det er for sent. Blir du det ikke er det kanskje like greitt for eventuelle barn at de ikke er født.

Blir adoptivforeldre så hjernevasket at de ikke husker at de ikke har laget ungen eller? Selvsagt er det ikke deres unge, ungen har noen andre bilogiske foreldre. Det at de ser på den som sin egen er noe helt annet.

Annonse

Gjest lindiss

Å bestemme seg for adopsjon er ikke noe man gjør over natten, de fleste av oss som har gjort det trenger litt tid på denne prosessen.

Og man kan vel ikke forvente at et menneske som ikke engang er moden for å utsette kroppen for strekkmerker og løse bryster skal være i nærheten av å ha tenkt noe fornuftig om adopsjon, men av og til er det rett og slett like greitt å holde kjeft... ;-)

Å adoptere er ikke på noen som helst måte å oppdra andres barn. Det at mitt barn ikke har mormors nese eller onkels ører gjør ingen verdens ting. Det er da myyyyye viktigere ting å bry hodet med enn sånn når man får barn. Nei, man er ikke grvid, og man føder ikke. Den biten tok det en stund for meg å akseptere, men når barnet først er der,er jeg like mye mor som vilken som helst annen mor.

SÅnn er det med den saken! :o)

Ja, men det er uansett ikke ditt barn, selv om du jo selvsagt føler det nå. Barnet har andre biologiske foreldre.

fei1365380229

Ja, men det er uansett ikke ditt barn, selv om du jo selvsagt føler det nå. Barnet har andre biologiske foreldre.

Nå blir jeg virkelig helt matt her altså..

For det første så tror jeg ikke du vet hva du snakker om fordi du ikke har barn selv, antageligvis så er du bare ute etter å provosere.

For det andre så tror jeg ikke du bør få barn så sneversynt og egoistisk som du er. Jeg håper du bare er ute etter å provosere, for hvis ikke; det er folk som uttaler seg som deg som jeg er redd for i samfunnet vårt.

Og for det tredje, adoptivbarn er også våre barn på akkurat samme måte som biologiske barn og det kan jeg skrive under på siden jeg har begge deler.

Det er ingen som truer på noen å adoptere og det var heller ikke temaet du tok opp, men det går ann å uttrykke seg litt mindre "klønete" enn du gjør gang på gang. Det er helt greit at det å adoptere ikke er noe som du kunne tenke deg å gjøre, men du kan jo holde all eder og galle for deg selv allikevel.

Som noen andre her inne skrev: noen ganger er det like greit å holde kjeft!

Gjest lindiss

Nå blir jeg virkelig helt matt her altså..

For det første så tror jeg ikke du vet hva du snakker om fordi du ikke har barn selv, antageligvis så er du bare ute etter å provosere.

For det andre så tror jeg ikke du bør få barn så sneversynt og egoistisk som du er. Jeg håper du bare er ute etter å provosere, for hvis ikke; det er folk som uttaler seg som deg som jeg er redd for i samfunnet vårt.

Og for det tredje, adoptivbarn er også våre barn på akkurat samme måte som biologiske barn og det kan jeg skrive under på siden jeg har begge deler.

Det er ingen som truer på noen å adoptere og det var heller ikke temaet du tok opp, men det går ann å uttrykke seg litt mindre "klønete" enn du gjør gang på gang. Det er helt greit at det å adoptere ikke er noe som du kunne tenke deg å gjøre, men du kan jo holde all eder og galle for deg selv allikevel.

Som noen andre her inne skrev: noen ganger er det like greit å holde kjeft!

hallo??? adoptivbarn er da ikke dine egne, ikke biologisk som jeg prøver å få fram. At dere føler at de er som deres egne er greit, men dere har IKKE felles gener og er ikke deres biologiske foreldre og de er dermed ikke deres, sånn jeg mener det.

fei1365380229

hallo??? adoptivbarn er da ikke dine egne, ikke biologisk som jeg prøver å få fram. At dere føler at de er som deres egne er greit, men dere har IKKE felles gener og er ikke deres biologiske foreldre og de er dermed ikke deres, sånn jeg mener det.

Enkelte mennesker er så sneversynte at det ikke er noen vits i å diskutere noe som helst med dem, de mener seg å ha den eneste rette sannhet samme hva.

Du er en av disse menneskene som det bare lønner seg å overse.

Håper virkelig du blir litt mer voksen før noen setter barn på deg.

Blir adoptivforeldre så hjernevasket at de ikke husker at de ikke har laget ungen eller? Selvsagt er det ikke deres unge, ungen har noen andre bilogiske foreldre. Det at de ser på den som sin egen er noe helt annet.

Det å ha barn er svært mye mer enn unnfangelse, graviditet og amming. Man slutter faktisk å tenke noe særlig på den delen ganske raskt ettersom barnet vokser til.

Jeg har født to stykker, og har verken strekkmerker eller ødelagt underliv. Jeg har vært heldig og hatt relativt enkle svangerskap, så jeg husker graviditetene som en hyggelig og spennende periode. Men nå som det er snart fem år siden sistemann ble født, er verken svangerskapene, fødslene eller babyperioden noe jeg tenker på så ofte.

Barna derimot, fyller hverdagen med arbeid, gleder og bekymringer. Og det har lite med biologi å gjøre.

Gjest lindiss

Enkelte mennesker er så sneversynte at det ikke er noen vits i å diskutere noe som helst med dem, de mener seg å ha den eneste rette sannhet samme hva.

Du er en av disse menneskene som det bare lønner seg å overse.

Håper virkelig du blir litt mer voksen før noen setter barn på deg.

Du mener da seriøst ikke at du er biologisk foreldre til et adoptivbarn? Er adoptivforeldre virkelig så sårbare at de ikke tåler høre noen si at de faktisk ikke har laget barna??

fei1365380229

Du mener da seriøst ikke at du er biologisk foreldre til et adoptivbarn? Er adoptivforeldre virkelig så sårbare at de ikke tåler høre noen si at de faktisk ikke har laget barna??

Jeg sa jeg ikke skulle svare deg, men skal nedverdige meg til å rette opp noen missforståelser siden du bare kverulerer:

Adoptivbarn er selvfølgelig ikke våre biologiske barn, det jeg sa var at de er "våre" barn og "egne" barn noe du har skrevet at de ikke er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...