Gjest Venninna hennes Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 jeg har en veldig god venninne som jeg deler alt med og omvendt. Vi er som knoll og tott, og hun er den eneste som får meg i "lekehumør". Vi finner på masse gøy og kan kanskje virke fjollete på andre noen ganger.. De siste mnd. har vi vært sammen veldig ofte, ca. 2 ganger i uka og som regel helger.. Vi snakkes på telefon annen hver dag. Hun er singel, jeg har samboer. jeg synes kanskje det har blitt litt vel mye den siste tiden, føler at meg litt kvelt. men er utrolig glad for at jeg har henne også. De siste gangene vi har vært sammen har hun var smågrinete, og jævlig sær.. Alt på hennes premisser og så får hun en undertone jeg ikke liker hvis ejg ikke er enig. bare småting, ikke krangling, som f.eks hvos vi skal spise. HUn vil en sted, jeg et annet. jeg gir som regel etter, men hvis jeg ikke gjør det er det "ja vel da.. da skal ikke ejg ha mat i hvert fall". Den måten der. Hun blir også småfurten hvis jeg ikke har tid, eller gidder å skravle med henne i en time når vi har vært sammen kvelden før. Da er hun alene hjemme og jeg med samboern min som jeg også vil ha tid med. Hun har masse venner, mange mange flere enn meg, men føler at hun liksom krever mer av meg. Blir fortere fornærma, selv om jeg ikke ser grunn til å bli det. Hvis hun vil møte meg mandag f.eks og jeg ikke kan og spør om en annen dag i uka, sier hun at da skal hun møte den og den, så skal hun jobbe og bla bla.. Da skal hun liksom "strafe" meg fordi jeg ikke kaster alle planene mine og legger meg flat for henne. Men når det kommer til torsdag får ejg melding der hun spør om vi skal møtes.. Så hun var ikke så opptatt allikevel!? Blir ganske frustret av det hele.. men som sagt har vi det kanll sammen, men jeg føler hun er den andre "kjæresten" min som stiller store krav til meg. Selvfølgelig er det naturlig å stille noen krav til sine venner, men synes det kan bli litt mye.. Hvis hun ringer meg en kveld og jeg ikke har på lyd på mobilen og ikke ringer opp igjen får jeg høre det neste gang vi snakkes. Hun har bare vært sånn de siste mnd. Tror jeg må ha pause fra hele "forholdet" snart, men vil ikke kutte henne ut - for all del ikke... Noen som har lignede erfaringer? Vi er på en måte hobby-psykologene til hevrandre og prater om alt, men i det siste har hun pratet mye om seg sjøl, grit det, men etter jeg har hørt på henne i flere timer og prøver å komme med noe jeg har på hjertet avbryter hun og prtaer videre om sitt.. Det er også jævlig irriterende. jeg stiller opp for henne, men hun stiller opp for meg når hun føler for det. Alt skal gå etter hennes pipe. Tar jeg opp noe som ikke passer henne, sier hun at hun ikke vil snakke om det, (dette er ikke kranglig, og jeg er ikke negativ eller noe), og hvis jeg prøver å fortsette sier hun at hun kommer til å gå... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131568-veldig-god-venninne-men-det-kan-bli-litt-mye/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Logitechmusa Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg hadde en slik venninne en gang. Hadde. Eneste forskjell var at min venninne ikke ble sånn som du beskriver, ho var sånn hele tida. Vennskapet holdt i ni år, nettopp fordi jeg ga etter. Tro meg, fortsetter det på denne måten kommer du ikke til å ha noen glede av vennskapet hennes til slutt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131568-veldig-god-venninne-men-det-kan-bli-litt-mye/#findComment-807136 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uten signatur Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Hun trenger rett og slett å bli satt på plass. Hun tar deg tydeligvis for gitt. Si ifra hver gang du føler deg dårlig behandlet, men på en ordentlig måte. Jeg hadde et slikt tett og hyppig forhold til en venninne for tju år siden. Det ble for mye rett og slett. En får jo samme problemer som med samboere omtrent. Jeg merket faktisk at JEG begynte å bli litt ufin når jeg ble irritert på venninna mi. Men hun sa ifra da. Så møtte jeg en gutt, og det løste seg naturlig opp. I dag er vi gode venner selv om vi sjelden sees. Åbinde seg opp til ei venninne er ikke lurt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131568-veldig-god-venninne-men-det-kan-bli-litt-mye/#findComment-807413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.