Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi er andregangssøkere og sendte vår søkand til bv.tjenesten i sept. Fikk tlf. senere på høsten, med beskjed om at det sannsynligvis ikke ville skje noe før på nyåret...Da måtte jeg slå på tråden dersom vi ikke hadde hørt noe. Det skal sies at vi hadde karantene etter 1 adopsjon frem til slutten av oktober.

I dag syntes jeg vi var langt nok på nyåret til at jeg ville gi et signal om at vi er her...ringte i dagmorges. Hun jeg snakket med skulle ta saken opp i møte senere på f.m. og undersøke hvordan det lå ann og ringe meg opp igjen.

Hun ringte meg senere og kunne fortele at vi var nr.2 i køen, MEN det paret som var nr. 1 hadde søkt i mai 03!!!! Jeg ble paff, og har tenkt etterpå:

Hva kan vi gjøre dersom det går lanng tid og de ikke behadler søknaden? Hvilken fremgangsmåte er det som er erfaringsmessig mest effektiv?

Håper på råd og tips, ønsker ikke å sitte med hendene i fanget å bare vente. : -)

Det skal også sies at det er mange nyansettelser på nyåret nå, noe de mente kunne føre til at det gikk kjapere... vi får håpe....

En vinterhilsen fra vestlandet

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131611-sosialkontoret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, hva er mest hensiktsmessig?

Det som hjalp for oss var å ringe og ringe og ringe og ringe og ringe.

Minst en gang i uka.

Hver gang spurte jeg om de hadde oppnevnt en saksbehandler til oss. Møtte også opp på kontoret demses personlig en gang.

Til slutt ble dem lei, oppnevnte en saksbehandler og fikk tatt saken vår i rekordfart.

Vi kontaktet bv i september og var ferdige i desember.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131611-sosialkontoret/#findComment-807554
Del på andre sider

Gjest kimchi

Tja, hva er mest hensiktsmessig?

Det som hjalp for oss var å ringe og ringe og ringe og ringe og ringe.

Minst en gang i uka.

Hver gang spurte jeg om de hadde oppnevnt en saksbehandler til oss. Møtte også opp på kontoret demses personlig en gang.

Til slutt ble dem lei, oppnevnte en saksbehandler og fikk tatt saken vår i rekordfart.

Vi kontaktet bv i september og var ferdige i desember.

Vil ikke anbefale å "renne ned dørene" på sosialkontoret. Det kan føre til at barneverntjenesten får dere i halsen og ser dere som uhøflige og masete, og det kan virke inn på samarbeidet mellom dere og saksbehandler. Det skal ikke være slik i offentlig sektor at den som maser mest kommer først til. Barn som lever under vanskelige forhold og som har behov for hjelp fra barneverntjenesten maser ikke.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131611-sosialkontoret/#findComment-807556
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...