Gå til innhold

Han vil ikke ha det ene brystet

Anbefalte innlegg

mumrik1365380596

Gutten min er snart 6 mnd og jeg fullammer ham. Har egentlig tenkt å gjøre det en stund til, men de siste dagene har han nektet å ta det ene brystet, spesielt om dagen. I begynnelsen trodde jeg at han var mett, men han fortsatte å være urolig, og da jeg tilbød han det andre brystet drakk han grådig. Rart egentlig, for det er det brystet han ikke vil ha som har hatt mest melk. Nå, i løpet av disse dagene har jeg fått merkbart mindre melk i dette brystet.

Er redd jeg får for lite melk til at jeg kan fullamme ham videre hvis det fortsetter slik.

Et spørsmål til: Han har vanligvis fått 1-2 måltider om natten. Den siste uken har han vært syk, så da har jeg gitt ham ofte hele døgnet. De to siste nettene har jeg ammet annenhver time. Er litt usikker på om det bare er vanen etter sykdommen, eller om det er et tegn på at han trenger mer mat om dagen, f.eks grøt. Pga. sykdommen har han spist mindre de siste dagene. Han har gått ned i vekt fra 8900 til 8750, men jeg tror egentlig det skyldes liten matlyst, ikke for lite mat.

Hvis noen forstod noe av dette rotet hadde jeg vært glad for innspill!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131671-han-vil-ikke-ha-det-ene-brystet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pumpe litt

Jeg ville pumpet det brystet han ikke drikker av, for å lage et lite lager av frosset melk du kan bruke til å lage grøt av når han snart begynner med fast føde. Da opprettholder du produksjonen på begge sider.

I løpet av de nærmeste ukene ville jeg startet med litt grøt, når han har begynt å spise et lite grøtmåltid hver kveld, ville jeg begynt å venne han av med (mange av ) nattmåltidene. Gjerne en periode mannen din kan ta ham litt om natten (at han kan begynne litt senere på jobben eller få sovet ut om ettermiddagen etc).

Gjest mother of three

Pussig det der. Jeg opplevde det med barn nr 1. Hun ville ikke ha venstre brystet... Måtte gi det først. Da kunne hun ta. Og få yndligsbrystet til sist.

Ammet henne allikevel med bare et bryst den siste måneden eller to... Men det var også uproblematisk. Skulle jeg ha opplevd lignende igjen, ville jeg nok også valgt å forsøke gi det "dårlige" brystet først. og dersom ikke det går i lengden ville jeg ha pumpet det for å ha melk til grøt osv

De to andre barna viste ingen preferanse for et bestemt bryst. Var det bare førstemann som var litt kresen? Vet ikke. Men det gikk bra. Smiler ved tanken.

• 1 måned senere...
Gjest Uglemor

Begge barna mine var sånn at de foretrakk den ene siden. Jeg prøvde å legge barnet til det brystet de ikke ville ha først - i håp om å opprettholde melkeproduksjonen der også. Men det minket og minket, og så økte det på med melk i det andre brystet. Med en tettsittende genser kunne det faktisk sees, og det var jo litt guffent syntes jeg da. Men det var melk nok. Da jeg sluttet å amme fikk puppene gradvis samme størrelse igjen - heldigvis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...