Gå til innhold

Puhh, vi rakk BUFA ........

Anbefalte innlegg

Hei godt folk!

GODT NYTT ÅR til alle DOLere. Nytt år betyr nye muligheter. Mulighet til å komme ett skritt videre mot barnet som venter der ute ett sted, eller å få full ført ventingen på barn nr. 1, 2, 3,......

Vi for vår del greide akkurat å rekke BUFA med adopsjonssøknad nr. 2. Sosialrapporten ble underskrevet lillejulaften, og vi selv så brevet avgårde med posten samme dag.

Godt å være ferdig med kommunen! Godt å komme ett skritt videre!! Godt å være ventenede i en ny kø!!

Vi gleder oss veldig. Vi er fulle av forventinger over den nye prosessen vi har startet på. Prosessen som skal gi oss det mest verdifulle i livet - nemlig ett barn.

LilleLan skjønner ikke rekkevidden av dette, men sier at hun skal bli storesøster til en lillebror(!) fra Kina. Bare tiden vil vise om hun har evnen til å kikke inn i framtiden :o)

Juleferien har vært lang og god for vårt vedkommende. En 2-åring i huset gir ny dimensjon til jula og alle tradisjonene.

Vi håper at alle har hatt ei fin jule- og nyttårshøytid, selv om ikke alle kom helt i mål med å få sitt etterlengtede barn tildelt eller helt hjem.

Jeg ønsker dere alle et velsignet nytt år. Måtte 2004 gi oppfyllelse til alle de håp og drømmer vi bærer i oss.

stor klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131708-puhh-vi-rakk-bufa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjekt at dere kom i havn før i BUFA før alle endringene.... Det gjorde vi også - det er nesten så vi kan begynne å vente svar om en 6-7 ukers tid.Du lå forresten hakket etter oss i tildeling forrige runde. Blir spennende å se hvor lenge vi må vente i Kina denne gangen. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131708-puhh-vi-rakk-bufa/#findComment-808525
Del på andre sider

Gjest norlys

Hei igjen Noraførr,

Vi rakk også å få papirene sendt innen de nye omorganiseringene med BUFA skjer. Våre papirer gikk til i posten 12 desember.......så gjenstår det bare å se om det er en fordel å ha fått de sendt avgårde før 1.1.04, eller om det kan føre med seg forsinkelser.

Man skulle vel tro at de søknadene som blir registrert først vil få tilbake melding først, tross i omleggingen. Tror nok de holder seg til rekkefølgen uansett.

Vil tro at de gjør unna de søknadene for den "gamle" BUFA, før de starter opp med søknadene som skal fordeles rundt omkring i fylkene......... Håper ihvertfall det.

Da ligger vi ganske likt i løypa framover. Spennende å følge hverandre. Så nå er det bare å vente på godkjenninga, det første steget i prosessen.

Deilig å være ferdig med kommunen og papirmølle...

Jeg mener å huske at vi sist gang fikk brev fra BUFA om at vår søknad var registrert og var under behandling............¨gjorde vi ikkje det? så får vi se om det tar lang tid.....

Det er deilig å være i gang igjen....

Ønske dokker et kjempe fint og spennende år.........

klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131708-puhh-vi-rakk-bufa/#findComment-808752
Del på andre sider

Gjest Ikke nick nå::

Hei igjen Noraførr,

Vi rakk også å få papirene sendt innen de nye omorganiseringene med BUFA skjer. Våre papirer gikk til i posten 12 desember.......så gjenstår det bare å se om det er en fordel å ha fått de sendt avgårde før 1.1.04, eller om det kan føre med seg forsinkelser.

Man skulle vel tro at de søknadene som blir registrert først vil få tilbake melding først, tross i omleggingen. Tror nok de holder seg til rekkefølgen uansett.

Vil tro at de gjør unna de søknadene for den "gamle" BUFA, før de starter opp med søknadene som skal fordeles rundt omkring i fylkene......... Håper ihvertfall det.

Da ligger vi ganske likt i løypa framover. Spennende å følge hverandre. Så nå er det bare å vente på godkjenninga, det første steget i prosessen.

Jeg mener å huske at vi sist gang fikk brev fra BUFA om at vår søknad var registrert og var under behandling............¨gjorde vi ikkje det? så får vi se om det tar lang tid.....

klem

Dessverre er det ikke slik som du håper. Jeg snakket med BUFA før jul, og dette står også i informasjonen på internett: Gamle BUFA skal gjøre ferdig alle sakene som er sendt til dem før nyttår. De får ikke lov til å sende noen saker videre til regionene. Regionene starter med saker som kommer inn fra og med 1.1. Så derfor blir det et lotteri om det tar kortest tid å sende til BUFA før nyttår. Eller å vente til etter nyttår å sende søknaden til regionen. Vi har satset på det siste.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131708-puhh-vi-rakk-bufa/#findComment-809131
Del på andre sider

Så kjekt at dere kom i havn før i BUFA før alle endringene.... Det gjorde vi også - det er nesten så vi kan begynne å vente svar om en 6-7 ukers tid.Du lå forresten hakket etter oss i tildeling forrige runde. Blir spennende å se hvor lenge vi må vente i Kina denne gangen. Lykke til!

Heisann,

så koselig at dere også er i gang igjen!! Fint å se at så mange adoptanter satser på mer enn ett adoptivbarn.

Ja, vi var i gruppen etter dere sist -- og fortsatt henger vi litt etter. Likevel ikke mer enn at det skal bli greit å følges ad i tiden framover.

Lykke til!

klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131708-puhh-vi-rakk-bufa/#findComment-809132
Del på andre sider

Hei igjen Noraførr,

klem

Heisann,

og takk for sist. Beklager at jeg ikke har sendt deg svar på mailen du sendte oss - så jeg skylder deg en :o) Vi har hatt hektiske desemberdager, men en god og lang juleferie. Ny PC i huset gjør det litt artigere å være online.....

Så artig at dere også kom ett skritt videre før jul. Nå har jeg glemt det, men er det VB dere også bruker?!

Vi ville gjerne ha søknaden til BUFA. Vi tenkte at regionkontorene kanskje ikke var helt på plass ved årsskiftet. BUFA sitter med årelang kompetanse i å vurdere søknader - og etter min vurdering var det ikke rett å gjøre om dette. Hvordan i huleste har de 5 regionkontorene tenkt å få kalibrert seg mot hverandre?!?

Vel, nå er vi i alle fall i BUFA-kø. Vi får vel etter hvert brev om at søknaden er mottatt og hvor mange som ligger foran oss. Vi kan jo håpe at BUFA setter alle kluter til for å bli ferdig med adopsjonssøknadene i en fei!

Skal dere til hit til byen på feiring av kinesisk nyttår/solfest - første lørdag i februar?! Det hadde vært hyggelig og møttes.

Vi høres!

klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131708-puhh-vi-rakk-bufa/#findComment-809134
Del på andre sider

Annonse

Dessverre er det ikke slik som du håper. Jeg snakket med BUFA før jul, og dette står også i informasjonen på internett: Gamle BUFA skal gjøre ferdig alle sakene som er sendt til dem før nyttår. De får ikke lov til å sende noen saker videre til regionene. Regionene starter med saker som kommer inn fra og med 1.1. Så derfor blir det et lotteri om det tar kortest tid å sende til BUFA før nyttår. Eller å vente til etter nyttår å sende søknaden til regionen. Vi har satset på det siste.

Dessuten så vil behandlingstiden sikkert variere fra regionskontor til regionskontor, så det blir enda mer "lotteri" av det. Men på sikt er jeg ganske sikker på at den nye saksbehandlingen kommer til å bli raskere og mer effektiv enn hos Bufa. Generelt lettere å få mindre enheter effektive....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131708-puhh-vi-rakk-bufa/#findComment-809150
Del på andre sider

Heisann,

så koselig at dere også er i gang igjen!! Fint å se at så mange adoptanter satser på mer enn ett adoptivbarn.

Ja, vi var i gruppen etter dere sist -- og fortsatt henger vi litt etter. Likevel ikke mer enn at det skal bli greit å følges ad i tiden framover.

Lykke til!

klem fra

Blir nesten litt ventesyk selv jeg nå, men to barn er fint. VI greier oss med det og koser oss veldig. Det er rart å ikke vente lenger. Det har jo vært en del år som har bestått mye av det :o)

Lykke til begge to - jeg følger med :o)

klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131708-puhh-vi-rakk-bufa/#findComment-809151
Del på andre sider

Gjest norlys

Heisann,

og takk for sist. Beklager at jeg ikke har sendt deg svar på mailen du sendte oss - så jeg skylder deg en :o) Vi har hatt hektiske desemberdager, men en god og lang juleferie. Ny PC i huset gjør det litt artigere å være online.....

Så artig at dere også kom ett skritt videre før jul. Nå har jeg glemt det, men er det VB dere også bruker?!

Vi ville gjerne ha søknaden til BUFA. Vi tenkte at regionkontorene kanskje ikke var helt på plass ved årsskiftet. BUFA sitter med årelang kompetanse i å vurdere søknader - og etter min vurdering var det ikke rett å gjøre om dette. Hvordan i huleste har de 5 regionkontorene tenkt å få kalibrert seg mot hverandre?!?

Vel, nå er vi i alle fall i BUFA-kø. Vi får vel etter hvert brev om at søknaden er mottatt og hvor mange som ligger foran oss. Vi kan jo håpe at BUFA setter alle kluter til for å bli ferdig med adopsjonssøknadene i en fei!

Skal dere til hit til byen på feiring av kinesisk nyttår/solfest - første lørdag i februar?! Det hadde vært hyggelig og møttes.

Vi høres!

klem fra

Hei igjen, og takk for koselig svar.

Har også tro for at BUFA vil få gjort unna søknadene på en proff. måte. Gla vi rakk dem..

Vi er i InorAdopt.

Vi er litt ubestemt på om vi kommer på feiringa av det kinesiske nyttåret.

Men eg mailer hvis vi kjæm..

Ha det godt så lenge

klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131708-puhh-vi-rakk-bufa/#findComment-811078
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...